Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Прийоми створення ефекту комічного у фейлетоні.

В сатиричних жанрах використовуються: алюзії (натяки), іронії, слова іншомовного походження, екзотизми, варваризми, інтерстекстуальність, градацію, ампліфікацію, вставні конструкції, антитези, авторські неологізми, зокрема оказіоналізми, словоскладання, осново складання, цитати, ремінісценції, тавтологічні повтори, ступенювання відносних прикметників (найчесніший, ще чесніший), слово глуми, непрямы методи дидактики, словогру. Через природні явища здійснюється осміювання людських недоліків: лінощів, хитрощів, незграбності. Комічність – це завжди критика сучасності. Мішень сучасного сміху завжди конкретна і визначена. Сміх найінтенсивніший саме в колективі. Сутність комічного в суперечності. Комізм – результат контрасту, розладу, протистоянь. В комічному завжди присутні два протилежні начала, перше з яких здається позитивним і привертає до себе увагу, але насправді обертається негативним. Комічне завжди національно забарвлене, має національно-неповторну форму, його національна своєрідність історично змінна і це відображається в стилістичній системі національної мови. До засобів творення комізму належать певні стилістичні прийоми та риторичні фігури. Оксюморон – риторична фігура, яка є сполученням двох непоєднувальних понять, що мали б виключати одне одного. Виникає ефект несподіваності і від того свіжість образу (сумна радість, солодка біль, гірке щастя). Оксюморон належить до різновидів парадокса, але, на відміну від каламбуру та іншої гри слів, які створюють комічно-гумористичний ефект, оксюморон спонукає читача до глибокого осмислення індивідуально художнього прийому поєднання непоєднувального. Іронія – (з грец. вдаване самоприниження) – тонке приховане глузування, стилістичний прийом. У вузькому значенні іронію розуміють як вживання слова з позитивною оцінкою для вираження негативної оцінки. В широкому значенні іронією називається така побудова тексту, при якій зовні позитивне або нейтральне ставлення мовця до особи, предмета чи явища насправді виражає негативну оцінку. Пародія – жартівлива переробка, тобто посилена іронія, яка завершується повним роз’єднанням, відокремленням форми і змісту. Певний жанр, певна форма або індивідуальний авторський стиль заповнюється невідповідним йому змістом.

 

16. Схарактеризуйте авторську маску у фейлетоні.

 

Авторська маска. Прийом «авторської маски» — це

реалізація права автора на перевтілення, не зраджуJ

ючи власного «Я». Смисловим і композиційним стрижJ

нем більшості фейлетонів Олега Чорногуза є активний

образ автораJоповідача, який диктує дивний текст у

телефонну трубку родичам («Як я ледь не став ПрезиI

дентом») або ж дістає наJгора нотатки з африканського зошита («Крючкотворний закон»), якому в ніч

під новий рік сниться сон («НьюIсон»), який має диваJ

куватих друзів («Новий русскій») тощо. Навіть підпиJ

суючи фейлетон вигаданим прізвищем, якJот: Іван

Незадирайхвіст, не герой, Олег Чорногуз обов’язково

коментує: «Оскільки герой любовних пригод мого фейI

летону не бажає себе поки що рекламувати, то й авI

тор виявляє таку саму скромність...» [6, с. 386]. Тож

письменник принципово пише від власного імені, одJ

нак у кожному тексті виконує різні ролі, маскуючись

під безпристрасного спостерігача чи людини, що приJ

ятелює з академіками, мовознавця, що тривалий час

займається порівнянням арійських мов, чи пересічноJ

го телеглядача і навіть пліткаря (часто застосовуваJ

ний у зачині композиційний прийом передачі власних

суджень, посилаючись на чуже мовлення: «Знов на

базарі чув» [6, с. 407], «Чого тільки сьогодні у стольI

ному граді не почуєш» [6, с. 391])


Читайте також:

  1. ACCESS. СТВОРЕННЯ ЗВІТІВ
  2. ACCESS. СТВОРЕННЯ ФОРМ
  3. А. Створення власної папки.
  4. Автоматичне і ручне створення об’єктів.
  5. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  6. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  7. АЛГОРИТМ СТВОРЕННЯ БРЕНДУ
  8. Алгоритм створення тренінгової програми
  9. Аналітичні показники динаміки та прийоми їх обчислення
  10. Безкласова адресація та створення підмереж.
  11. Болонська конвенція як засіб створення зони європейської вищої освіти.
  12. Види та прийоми пам’яті. Розвиток професійної пам’яті




Переглядів: 1209

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
М1.Комічне - соціокультурна реальність | Суриков Василь Іванович

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.