Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Класифікація шрифтів MS Windows.

Romanшрифти із зарубками, наприклад Таймс або Бодоні.

Swiss– рублені шрифти, що мають змінну товщину штрихів, наприклад Гельветіка або Футура.

Modern– шрифти, що мають постійну товщину штрихів, і всі моноширинні шрифти, наприклад, Кур'єр.

Script – шрифти, що імітують рукописні, наприклад, Декор.

Decorative– декоративні шрифти, наприклад, готичні.

Dont know– загальний тип шрифтів, що використовується у тому випадку, коли інформація про шрифт недоступна.

Історична класифікація шрифтів:

старовинна антиква (old style);

перехідна антиква (transitional);

нова антиква (modern).

Старовинна антиква – шрифти, схожі за характеристиками на створені в Італії в 15-16 століттях. В них невеликий контраст між основними і допоміжними штрихами і сильний нахил осі овальних елементів (помітний на потовщеннях букви «О»).

Перехідна антиква з більш сильним контрастом в насиченості штрихів (буква «М»), вісь нахилу овалів стала вертикальною. Перехідні і старовинні антикви часто використовують для набору книг, журналів і газет (рис. 11).

 

 

Рис. 11. Верхній рядок – перехідна антиква,
нижній – приклад старовинної антикви

В шрифтах нової антикви зарубки не закруглюються і зменшені до волосяних ліній, вони перетинаються з основними штрихами під прямим кутом. Цей шрифт, що виник з середини 18 століття, створює враження прямизни, чіткості і офіційності.

Є гарнітури на всі випадки життя, сучасні і з багатовіковим використанням. Наприклад, Times, яка відрізняється офіційністю і підвищеною легкістю читання. Є гарнітури з характерними рисами стилю і пластики певних епох, які теж застосовують завжди. Наприклад, гарнітура Garamond, відома грацією і елегантністю.

Вибір гарнітури для видання серйозної художньої літератури визначатиметься не тільки найкращою читабельністю символів, але і їх естетичними особливостями. Традиційно вважаються найлегшими для читання гарнітури епох ренесансу і бароко, а також зроблені за їх мотивами. Наприклад, антикви одні фахівці вважають такими ж популярними, інші вважають їх дуже пов'язаними із стилем ампір і, завдяки особливостям пластики, такими, що вимагають дещо більшого кегля в наборі (12–14 пунктів). І ті, і інші не треба застосовувати в газетному наборі і за друку на неякісному папері.

Газетні гарнітури XIX століття в белетристиці застосовуються рідко, як і гротески, зате більш застосовні в наборі тексту в «складних умовах». Західні фахівці відзначають велику вживаність і нейтральність гротесків, зроблених в «теплих ренесансних пропорціях». Рідко застосовуються єгипетські шрифти і звичайно близькі до них за пластикою шрифти друкарських машинок і інших технічних пристроїв. Шрифт друкарської машинки, що з'явився в XIX столітті, – це швидше каліграфія XX століття.

Західні автори виділяють такі якості гарнітури, як «нейтральність» і «прозорість». Нейтральністьсвідчить про доцільність застосування якої-небудь гарнітури в певних типах літератури.) Прозорість, комунікабельність гарнітури свідчить про можливість її використовування в парі з іншою гарнітурою для кращої структуризації інформації. Вибір залежить від оформлювача тексту, але відомо, що найбільш гармонійно виглядають поряд гарнітури одних пропорцій і духу.

Коли говорять про «прозорість» (сумісність) різних гарнітур, то звичайно згадують про особливу гармонійність сумісного використання гарнітур одного автора, що мають помітну відмінність в пластиці і споріднені особливості в пропорціях (наскільки це можливо в різних шрифтових видах). Як приклад можна назвати гарнітури Самнера Стоуна – Sans і Serif, Герарда Унгера – Demos, Praxis, Flora, гарнітури Кудряшевська і Буквар.

Треба враховувати, що погляди на легкість, прозорість для читання, і просто мода постійно змінюються, особливо в акцидентній типографіці, і те, що здавалося неможливим вчора, може стати модним завтра.

Пропорційні і моноширинні шрифти.Букви алфавіту мають різну ширину. Різноманіття контурів букв і їх ширини – головна причина складності типографіки. За співвідношенням символів по ширині всі шрифти діляться на пропорційні і моноширинні.

Пропорційним(рис. 12) називають шрифт з кеглями різної ширини. Більшість існуючих шрифтів пропорційні. Пропорційні шрифти можуть бути рівноширинними і різноширинними.

В рівноширинному шрифтісимволи прагнуть єдиної ширини, крім найвужчих і найширших. Якщо в шрифті букви «О», «Н» і «В» приблизно однієї ширини, то він рівноширинний. Символи в рівноширинних шрифтах, природно, нерівної ширини, але вони виглядають оптично однаковими. Це додає шрифту значної строгості, навіть сухості.

Різноширинний шрифт– той, в якому яскравіше за все виражена різниця між широкими і вузькими літерами. В різноширинному шрифті «О» прагне до форми кола, «Н» – квадрата, «Е» – половини квадрата і т. д.

Моноширинні шрифти мають однакову ширину всіх символів.

Рис. 12. Зіставлення пропорційного та моноширинного шрифтів

Моноширинні шрифти застосовуються в програмуванні, а також в тих випадках і пристроях, коли робота з «нормальними зображеннями» шрифту утруднена або неможлива із технічних причин. В графічному дизайні моноширинні шрифти застосовують для створення певної стилістики (рис. 13).

Рис. 13. Приклад моноширинного шрифту

Самий відомий моноширинний шрифт – Courier. Моноширинні шрифти застосовують в додатках, де бажано символи кожного вертикального рядка вирівнювати у вузьких вертикальних стовпцях. Цифри в більшості шрифтів мають однакову ширину. Моноширинність дозволяє легко вирівнювати числа у фінансових і математичних таблицях. З моноширинними шрифтами ми зустрічаємося також на касовому чеку, на панелі принтера тощо (рис. 14). Наприклад, під час проектування шрифту OCR-B перед А. Фрутигером стояла задача створити моноширинний шрифт таких пропорцій і пластики, щоб літери найсильніше відрізнялися одна від одної, і щоб прочитувальний промінь мав найменше шансів помилитися.

Рис. 14. Приклад застосування моноширинного шрифту

 

прямі і курсивні

з зарубками

 

прямі

декоративні

плакатні


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. V. Класифікація і внесення поправок
  3. V. Класифікація рахунків
  4. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  5. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  6. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  7. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  8. Банківський кредит та його класифікація.
  9. Банківські ресурси, їх види та класифікація
  10. Будівельна класифікація ґрунтів
  11. Будівельні домкрати, їх призначення, класифікація та конструкція.
  12. Будівельні лебідки, їх призначення, класифікація та конструкція.




Переглядів: 3040

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація шрифтів за ГОСТ | Класифікація пристроїв знімання інформації в телефонній лінії.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.