Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Великі голландці» Пітер Пауль Рубенс і Харменс ван Рейн Рембрандт

Надзвичайний розквіт голландського живопису припадає на XVII ст. Головним об’єктом зображення для художників була навколишня дійсність, яка ніколи раніше не знаходила настільки повного втілення у творах живописців інших національних шкіл. Звернення голландських митців до найрізноманітніших сторін буденного життя сприяло зміцненню реалістичних тенденцій у живописі, провідне місце в якому посіли побутовий жанр, портрет, пейзаж і натюрморт.

У кожному жанрі існували свої відгалуження. Наприклад, серед пейзажистів були мариністи, живописці, які віддавали перевагу видам рівнинних місць або лісових хащ, а також майстри, які спеціалізувалися на зимових пейзажах і на пейзажах із місячним сяйвом. Виділялися й художники, які зображували селян, бюргерів, домашній побут та сцени полювання; були також майстри натюрмортів. Зосередження кояшого з художників на певному жанрі сприяло вдосконаленню майсторності жииопиоцп. Тільки найвидатиіші із голландських художників працювали в різних жанрах.

Прекрасними голландськими живописцями XVII ст. були Ян Вор Меер, Ян Стейн, Франс Хальс, Пітер Клас, Пітер де Хоох та ін. Але вершиною голландського живопису є творчість Харменса ван Рейна Рембрандта та Пітера Паулюса Рубенса, яких називають «великими голландцями».

Харменс ван Рейн Рембрандт. Художня спадщина Рембрандта надзвичайно розмаїта: він писав портрети, натюрморти, пейзажі, жанрові сцени, картини на історичні, біблійні, міфологічні теми, був неперевершеним майстром малюнка та офорту.

Творчість Рембрандта 1650-х років відзначена насамперед досягненнями в галузі портрета.

У ранній період творчості коло моделей митця було невеликим, здебільшого він портретизував себе і своїх близьких. Художника мало хвилював внутрішній світ зображуваних людей. Його увага була зосереджена на іншому: він намагався втілити різноманітні прояви духовної сутності людини взагалі. Серед перших творів Рембрандта — «Портрет ученого».

Портрети пізнього періоду творчості митця набули монументальних форм і філософської глибини. Це завжди літні, з великим життєвим досвідом люди — чоловіки й жінки з печаткою невеселих дум на чолі. Моделі зазвичай зображені в спокійних позах,із покладеними на коліна руками. Світлом виділені обличчя й кисті рук. Такі моделі дапали художникові блискучі можливості втілити не лише зовнішні риси людини поважного віку, але і її духовний світ («Старий у червоному», «Портрет »).

Рембрандт із великою майстерністю зміг розкрити біблійний жанр живопису. У своїх творах він реалістично передавав найтонші відтінки людських переживань, почуття душевної та родинної близькості («Давид та Йонатан», «Святе сімейство»). В останній рік життя Рембрандт створив свій головний шедевр біблійного жанру — монументальне полотно «Повернення блудного сина», у якому втілив усі художні та морально-етичні ідеї своєї творчості. Нині творчість Рембрандта вважається вершиною голландського реалізму.

Пітер Пауль Рубенс. Цей видатний фламандський живописець свого часу отримав освіту в Італії. Там Рубенс вивчав твори Мікеланджело, живописців венеціанської школи, Караваджо. І після повернення до Антверпена художник вдався до осмислювання власних італійських вражень у дусі національних художніх традицій. Створені ним на початку 1610-х років монументальні релігійні композиції («Воздвиження Хреста», «Зняття з хреста») відзначені характерними для живопису бароко театральністю композиції, драматизмом, бурхливим рухом, яскравими колірними контрастами. Разом із тим, у них уже помітні риси повнокровного, життєствердного реалізму, повністю розкритого її подальшій творчості художника.

У 1612-1620 рр. сформувався зрілий стиль Рубенса. Звертаючись до біблійної тематики та античної міфології, митець тракту на II їх із винятковою сміливістю і свободою. Фігури людей античних божеств, тварин, зображені на тлі барвистої і родючої природи або величної фантастичної архітектури, утворюють у картинах Рубенса складні композиції, то гармонійно врівноважені, то сповнені бурхливої динаміки («Союз Землі і Води», «Викрадення дочок Левкіппа»).

Істотне місце у творчості Рубенса посідає пейзаж (''Возії каменів», «Пейзаж із веселкою»). Віртуозністю й лаконізмом художніх засобів відзначені пізні роботи художника у жанрі портрета: «Олена Фаурмент із дітьми», «Три грації», «Вакх», «Автопортрет».

У творчості Рубенса яскраво виражені потужний реаліам і споїрідний фламандський варіант стилю бароко. Сповнена пристрастного життєлюбства, багатогранна й віртуозна за майстерністю, творчість Рубенса мала величезний вплив на фламандських живописців та багатьох художників ХУПІ-ХІХ ст.

 


Читайте також:

  1. Великі географічні відкриття і первісне нагромадження капіталу
  2. Великі географічні відкриття та їхній вплив на економічний розвиток Європи
  3. Великі інтегровані системи.
  4. Великі князі Київської Русі та їхня державотворча політика
  5. Всі системи можуть бути поділені на 4 великі класи.
  6. Гуннар Мюрдаль, Пітер Друкер, Алвін Тоффлер, Д. Белл).
  7. Іаоричнии внесок народу України в перемогу у Великій Вітчизняній війні. 60-річчя визволення України від окупантів
  8. Малі та великі епічні форми у творчості І.Нечуя-Левицького й Панаса Мирного. Розгортання епіко-психологічної концепції.
  9. Малі, середні та великі підприємства
  10. Малі, середні,великі підприємства.
  11. Мікропроцесори. Великі інтегральні схеми з програмовними структурами.




Переглядів: 8669

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Амстердам, Дельфт — осередки культури Нідерландів | Австрії: мистецтво повсякденного життя.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.