МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Великі голландці» Пітер Пауль Рубенс і Харменс ван Рейн РембрандтНадзвичайний розквіт голландського живопису припадає на XVII ст. Головним об’єктом зображення для художників була навколишня дійсність, яка ніколи раніше не знаходила настільки повного втілення у творах живописців інших національних шкіл. Звернення голландських митців до найрізноманітніших сторін буденного життя сприяло зміцненню реалістичних тенденцій у живописі, провідне місце в якому посіли побутовий жанр, портрет, пейзаж і натюрморт. У кожному жанрі існували свої відгалуження. Наприклад, серед пейзажистів були мариністи, живописці, які віддавали перевагу видам рівнинних місць або лісових хащ, а також майстри, які спеціалізувалися на зимових пейзажах і на пейзажах із місячним сяйвом. Виділялися й художники, які зображували селян, бюргерів, домашній побут та сцени полювання; були також майстри натюрмортів. Зосередження кояшого з художників на певному жанрі сприяло вдосконаленню майсторності жииопиоцп. Тільки найвидатиіші із голландських художників працювали в різних жанрах. Прекрасними голландськими живописцями XVII ст. були Ян Вор Меер, Ян Стейн, Франс Хальс, Пітер Клас, Пітер де Хоох та ін. Але вершиною голландського живопису є творчість Харменса ван Рейна Рембрандта та Пітера Паулюса Рубенса, яких називають «великими голландцями». Харменс ван Рейн Рембрандт. Художня спадщина Рембрандта надзвичайно розмаїта: він писав портрети, натюрморти, пейзажі, жанрові сцени, картини на історичні, біблійні, міфологічні теми, був неперевершеним майстром малюнка та офорту. Творчість Рембрандта 1650-х років відзначена насамперед досягненнями в галузі портрета. У ранній період творчості коло моделей митця було невеликим, здебільшого він портретизував себе і своїх близьких. Художника мало хвилював внутрішній світ зображуваних людей. Його увага була зосереджена на іншому: він намагався втілити різноманітні прояви духовної сутності людини взагалі. Серед перших творів Рембрандта — «Портрет ученого». Портрети пізнього періоду творчості митця набули монументальних форм і філософської глибини. Це завжди літні, з великим життєвим досвідом люди — чоловіки й жінки з печаткою невеселих дум на чолі. Моделі зазвичай зображені в спокійних позах,із покладеними на коліна руками. Світлом виділені обличчя й кисті рук. Такі моделі дапали художникові блискучі можливості втілити не лише зовнішні риси людини поважного віку, але і її духовний світ («Старий у червоному», «Портрет »). Рембрандт із великою майстерністю зміг розкрити біблійний жанр живопису. У своїх творах він реалістично передавав найтонші відтінки людських переживань, почуття душевної та родинної близькості («Давид та Йонатан», «Святе сімейство»). В останній рік життя Рембрандт створив свій головний шедевр біблійного жанру — монументальне полотно «Повернення блудного сина», у якому втілив усі художні та морально-етичні ідеї своєї творчості. Нині творчість Рембрандта вважається вершиною голландського реалізму. Пітер Пауль Рубенс. Цей видатний фламандський живописець свого часу отримав освіту в Італії. Там Рубенс вивчав твори Мікеланджело, живописців венеціанської школи, Караваджо. І після повернення до Антверпена художник вдався до осмислювання власних італійських вражень у дусі національних художніх традицій. Створені ним на початку 1610-х років монументальні релігійні композиції («Воздвиження Хреста», «Зняття з хреста») відзначені характерними для живопису бароко театральністю композиції, драматизмом, бурхливим рухом, яскравими колірними контрастами. Разом із тим, у них уже помітні риси повнокровного, життєствердного реалізму, повністю розкритого її подальшій творчості художника. У 1612-1620 рр. сформувався зрілий стиль Рубенса. Звертаючись до біблійної тематики та античної міфології, митець тракту на II їх із винятковою сміливістю і свободою. Фігури людей античних божеств, тварин, зображені на тлі барвистої і родючої природи або величної фантастичної архітектури, утворюють у картинах Рубенса складні композиції, то гармонійно врівноважені, то сповнені бурхливої динаміки («Союз Землі і Води», «Викрадення дочок Левкіппа»). Істотне місце у творчості Рубенса посідає пейзаж (''Возії каменів», «Пейзаж із веселкою»). Віртуозністю й лаконізмом художніх засобів відзначені пізні роботи художника у жанрі портрета: «Олена Фаурмент із дітьми», «Три грації», «Вакх», «Автопортрет». У творчості Рубенса яскраво виражені потужний реаліам і споїрідний фламандський варіант стилю бароко. Сповнена пристрастного життєлюбства, багатогранна й віртуозна за майстерністю, творчість Рубенса мала величезний вплив на фламандських живописців та багатьох художників ХУПІ-ХІХ ст.
Читайте також:
|
||||||||
|