Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Конкурентоспроможність як джерело нововведень

КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ І МОТИВАЦІЯ ОНОВЛЕННЯ ВИРОБНИЦТВА

ТЕМА 5

Контрольні запитання

1. Розкрийте державну інноваційно-інвестиційну політику в Україні.

2. Яка головна мета інноваційної політики держави?

3. Які основні напрямки інноваційної політики держави?

4. Завдання Верховної Ради в сфері інноваційної діяльності.

5. Основні завдання, які стоять перед обласними, районними радами в сфері інноваційної діяльності.

6. Функції Кабінету Міністрів у сфері інноваційної діяльності.

7. У чому переваги конкурсно-контрактної системи створення науково-технічної продукції?

8. Хто приймає рішення про проведення конкурсу?

9. З якою метою в державі здійснюється статистична звітність у сфері інновацій? Наведіть приклади звітності.

5.1. Конкурентоспроможність як джерело нововведень.

5.2. Передумови і мотиви оновлення виробництва.

5.3. Стратегія і тактика оновлення виробництва.

5.4. Загальні підходи до оновлення виробництва.

5.5. Діяльність інноваційних організацій.

5.6. Система безупинного поліпшення процесів і продуктів (СБППП).

 

 

Теорія конкуренції виходить із того, що кожен суб’єкт конкуренції має визначений індивідуальний набір конкурентних переваг. До них можна віднести:

· споживчу цінність товару;

· продуктивність бізнесу;

· інноваційний потенціал;

· виробничу й маркетингову кваліфікацію персоналу;

· якість менеджменту;

· рівень гнучкості й адаптації.

 

Якщо звернутися до теоретичних положень, сформульованих М.Портером стосовно глобальної конкуренції, то переваги концентруються на факторах виробництва, інвестиціях і накопиченому багатстві. Разом із тим ретроспективний аналіз глобальних процесів розвитку конкуренції в останні роки не підтверджує універсальність цього теоретичного підходу.

 

Конкурентні переваги, на думку Г.Д.Ковальова, суто індивідуальні і, тією чи іншою мірою, їх досягають за рахунок одночасного використання ресурсних, інвестиційних можливостей і накопиченого багатства.Саме таке поєднання і створює істотні, відмінні конкурентні переваги.

 

Економічне зростання визначають кількістю і якістю природних і трудових ресурсів, обсягом основного капіталу і нововведеннями.

Фактори економічного зростання за Ковальовим Г.Д. наведено в табл. 5.1.

Таблиця 5.1

Фактори економічного зростання (за Ковальовим Г.Д.)

 

Фактор зростання Вага кожного
1. Збільшення трудовитрат
2. Підвищення продуктивності праці, у тому числі за рахунок: 1) нововведень (інновацій) 2) капіталу 3) освіти і професійної підготовки кадрів 4) економії, зумовленої масштабами виробництва, поліпшення розподілу ресурсів        
Разом

 

Із таблиці бачимо, що підвищення продуктивності праці є найважливішим фактором конкурентоспроможностівиробничого підприємця.

Продуктивність праці зростає на базі нововведень і підвищення рівня професійної підготовки працівників. Технічний прогрес визначає близько 28% приросту національного доходу. Якщо на практиці інновації в капіталовкладення тісно взаємозалежні, то їхній сукупний внесок у приріст доходу складе близько 47%.

У зв’язку з цим зрозуміло, що коли немає діючих механізмів нововведень, то зберігається відстала технологічна база і неможливо підтримувати конкурентоспроможність бізнесу.

 


Читайте також:

  1. MOV приймач, джерело
  2. Амортизація як джерело фінансових ресурсів підприємств
  3. Баланс підприємства як джерело інформації.
  4. Без урахування вагомості факторів конкурентоспроможність продукції визначається як сума балів за кожним фактором.
  5. Бухгалтерський облік як інформаційне джерело системи управління суб’єктом господарювання
  6. Визначення ефективності технічних та організаційних нововведень.
  7. Внутрішнє законодавство як джерело міжнародного приватного права.
  8. Внутрішнє законодавство як джерело МПрП.
  9. Внутрішнім джерелом фінансування є накопичені нетто-грошові потоки, що виникають при здійсненні міжнародних операцій.
  10. Д25.Рішекння Європейського суду з прав людини як джерело конст права в ЗК.
  11. Дезінформація як джерело небезпек.
  12. Джерело дискретних повідомлень і його ентропія




Переглядів: 890

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Науково-технічної продукції | Передумови і мотиви оновлення виробництва

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.031 сек.