Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Завершальний етап соціологічного дослідження

Картка вибірки

Визначення обсягу вибірки

Обсяг генеральної сукупності
Обсяг вибірки відповідно

 

У найпростіших дослідженнях, уважають деякі соціологи, можна обмежитись 5%-ним відбором, тобто вибіркова сукупність повинна складати не менше 5% обсягу генеральної сукупності. При цьому бажано, щоб кількість опитуваних була не меншою, ніж 100 чоловік.

Далі подана приблизна форма, яку можна використовувати для складання кількісної та якісної характеристик вибіркової сукупності під час проведення досліджень на факультеті інституту.

Одним із найбільш важливих критеріїв оцінок якості вибірки є репрезентативність.

Репрезентативність − властивість вибірки відбивати характеристики сукупності, що вивчається (генеральної сукупності). У наведеному прикладі про розподіл студентів щодо статі − 309 та 70% − вибіркова сукупність буде репрезентативною, якщо відхилення не перевищуватиме 5%, тобто 32% і 68% або 34% і 66%.

Сукупності вибірки Усього У тому числі
Чол. Жін. І курс ІІ курс ІІІ курс ІV курс V курс
Генеральна (студенти факультету) 100% 70% 30% 24,6% 21,2% 19,% 18,2 % 16,7%
Вибіркова 100 чол.

 

Завершальною частиною підготовчого етапу до проведення дослідження є розробка необхідного інструментарію, який буде використовуватися під час збирання первинної інформації. Він являє собою набір необхідних документів методичного характеру, що пристосовані до специфічних методів, які використовуються в даному дослідженні. Сюди відносяться бланки-довідки, що характеризують генеральну сукупність, картки вибірки, анкети, карти спостережень, тести, інструкції та правила відбору респондентів тощо.

 

Після розробки програми дослідження, підготовки необхідного інструментарію проводяться так звані польові дослідження, під час яких і збирається необхідна інформація (проводиться опитування, спостереження тощо). Завершується соціологічне дослідження обробкою, узагальненням та аналізом отриманих результатів. Цей завершальний етап включає в себе кілька основних операцій:

1. Підготовка соціологічних даних до обробки. Вона пов’язана з перевіркою інструментарію щодо точності заповнення, у ході якої вибраковуються не придатні для обробки матеріали (наприклад, якщо не заповнена в анкеті паспортичка, якщо понад 30% запитань залишилися без відповідей і. т. ін.). До анкет або опитувальних листів вносяться корективи: якщо, припустимо, не визначена жодна позиція, то обводиться варіант „нема відповіді” або „мені важко відповісти”.

2. Кодування інформації. Дана процедура дозволяє формалізувати відповіді шляхом присвоєння кожному варіанту відповіді умовного числа, яке називається кодом. Іноді кодування здійснюється відразу під час розробки інструментарію. У цьому випадку кодуванню підлягають тільки не повністю закодовані, напівзакриті та відкриті запитання. У результаті кодування інструментарій ніби перетворюється на впорядковану систему чисел. Порядкова система кодування має такий вигляд: 001, 002, ..., 091, ... (нумеруються лише варіанти відповідей). Позиційна система кодування включає в себе окремі нумерації запитань і відповідей: запитання І, варіанти відповідей 1, 2, 3, ..., 9; запитання 7, варіанти відповідей 1, 2, 3.

Для кодування відкритих запитань на окремий лист виписуються всі варіанти відповідей, які групуються та об’єднуються за змістом, а кожній змістовій групі присвоюється окремий код. У результаті такої процедури виходить формалізований список варіантів відповідей, що називається кодифікатором.

3. Обробка соціологічної інформації. Вона здійснюється або вручну, або на ЕОМ. Ручна обробка звичайно виконується тоді, коли вивчається невелика кількість респондентів, використовуються невеликі за розміром анкети або тести, Результати розрахунків під час використання комп’ютерів виходять у вигляді табуляграм, які містять соціологічні дані.

4. Узагальнення та відображення результатів дослідження. Отримана в процесі обробки інформація може бути подана на основі групування. Групування інформації здійсняться за різноманітними ознаками (наприклад, за статтю, віком, факультетом, курсом тощо). У випадку групування за однією ознакою отримуємо одновимірний розподіл, за двома і більше − двовимірні та багатовимірні розподіли. Дані, отримані під час групування, можуть бути подані у вигляді таблиць, діаграм, графіків. Приклад подання результатів у вигляді таблиць наводиться в табл. 1, приклади різних видів діаграм, побудованих з допомогою комп’ютерних програм, наведені у таблицях 2, 3, 4.

Для більш глибокого узагальнення соціологічної інформації використовуються обчислення спеціальних статистичних величин: середньої арифметичної, дисперсії, коефіцієнта кореляції. Ці показники можуть бути обчислені з допомогою загальних або спеціальних комп’ютених програм. Зокрема до складу програми Microsoft Excel входить набір засобів аналізу даних (пакет аналізу), призначений для рішення складних статистичних завдань, та засоби, що дозволяють представити результати аналізу в графічному виді.

Таблиця 1


Читайте також:

  1. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  2. Актуальність дослідження
  3. Алгоритм дослідження кон’юктури
  4. Аналіз документів як метод соціологічного дослідження.
  5. Аналіз інформації та постановка задачі дослідження
  6. Аналіз потреб споживачів та аналіз конкурентів у процесі маркетингового дослідження
  7. Аналітичний метод дослідження
  8. Анкета — основний інструмент дослідження
  9. Біохімічне дослідження жовчі.
  10. Вибір методів дослідження
  11. Вибір методу (методики) проведення дослідження
  12. Вибір методу дослідження




Переглядів: 832

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види вибірок | Рівень зацікавленості української громадськості інформацією про ЄС і євроінтеграцію

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.