Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 9. Монопольний ринок

3)_____________________________________________

2)_____________________________________________

1)____________________________________________

2)_____________________________________________

1)_____________________________________________

V. Колективне складання плану твору-опису природи (7 хв.)

· Попереднє визначення структури майбутнього твору (скільки частин)

· Що на початку – найвдаліша назва

· Складові основної частини

· Вибір назви заключної частини тексту

VІ. Складання усних творів (15 хв.)

· Робота у парах

· Конкурс найкращих творів

 

VІІ. Визначення домашнього завдання, підсумок уроку (2 хв.)

· Що найціннішим було для вас на цьому уроці?

· Чи змогли ми створити тексти такі, що пробудять сили Зими?

· Дома записати складені твори.

 

ХІД УРОКУ[2]

Етап, метод, прийом, форма. Навчальна ситуація Зміст діяльності вчителя Зміст діяльності учнів
     

ОРІЄНТОВНИЙ ВМІСТ ДОДАТКІВ[3]

ДОДАТОК А Сторінки підручника – образи-картинки
ДОДАТОК Б Оформлення дошки (заплановані записи, розташування наочності + фото з уроку)
ДОДАТОК В Оформлення сторінки учнівського зошита (проект)
ДОДАТОК Г Зразки учнівських робіт за урок (фото)
ДОДАТОК Д Слайди презентації (роздруковано 4 на сторінці)
ДОДАТОК Ж Картка-опора "Опис картини природи"

[1] Починається на новій сторінці

[2] Починається на новій сторінці

[3] Кожен додаток на новій сторінці

_______________________________________________

______________________________________________

3)_____________________________________________

_______________________________________________

4)____________________________________________

_______________________________________________

5)_____________________________________________

_______________________________________________

 

Основні типи ринкових структур – досконала конкуренція, чиста монополія, олігополія, монополістична конку­ренція.

2. ХАРАКТЕРНІ РИСИ РИНКУ ДОСКОНАЛОЇ КОНКУРЕНЦІЇ.

Досконала конкуренція є ідеальним типом ринкової структури, аналіз якої дозволяє чітко визначити систему обмежень, з якою стикається фірма на шляху до максимізації прибутку.

Характеристика ринку досконалої конкуренції:

______________________________________________

______________________________________________

_______________________________________________

4)____________________________________________________________________________________________

5)____________________________________________________________________________________________

 

За умов досконалої конкуренції окремий продавець здатний лише пристосовуватися до ринкової ціни, тому крива попиту на продукцію конкурентної фірми є досконало еластичною.

 
 

 

 

 


Рис.8.1. Крива попиту на продукцію досконало конкурентної фірми

Пояснення до графіка:

-

 

 

3. КОНКУРЕНТНА СТРАТЕГІЯ ФІРМИ У КОРОТКОСТРОКОВОМУ ПЕРІОДІ

 

За умов будь-якої ринкової структури фірма намагається максимізувати свій прибуток, вибираючи для цього відповідний об­сяг виробництва.

Особливістю ринку досконалої конкуренції є те, що окрема фірма для максимізації прибутку повинна виконувати умови подвійної рівності:

 

MR=MC=Р

 

Основні підходи до аналізу максимізації прибутку

1) Співставлення ТR та ТC

 

 


Рис.8.3. Максимізація прибутку конкурентною фірмою

 

1) Максимізація прибутку досягається, коли ____________________________________________________________________________________________

2) Точки С і D _____________________________

____________________________________________________________________________________________

3) Коли обсяги виробництва менші, ніж Q1, або більші, ніж Q2, виробництво стає __________________

______________________________________________

4) При випуску Q*, що відповідає max прибутку, нахил кривої сукупних витрат (ТС) дорівнює ______________________________________

______________________________________________

 

2) Співставлення MR та MC

 

 

 
 

 

 


Рис.8.4. Максимізація прибутку конкурентною фірмою

Правила поведінки фірми в умовах зміни короткострокової ринкової конюнктури

Ситуація 1:

 

 

 


Ситуація 2:

 

 

 

 


Ситуація 3:

 

 
 

 

 


Ситуація 4:

 

 
 

 


4. ПРОПОЗИЦІЯ ФІРМИ І ГАЛУЗІ

 

Крива пропозиції конкурентної фірми – це частина кривої її граничних витрат (МС), що розташована вище за середні змінні витрати (AVC).

 

 
 

 

 


Рис.8.4. Крива пропозиції конкурентної фірми

 

Пропозиція галузі складається з обсягів пропозиції всіх фірм, що пропонують свою продук­цію на ринку по будь-якій можливій ціні.

Крива ринкової пропозиції може бути одержана як результат додавання кривих пропозицій всіх фірм по кожній можливій ціні.

 

6. КОНКУРЕНТНА СТРАТЕГІЯ ФІРМИ У ДОВГОСТРОКОВОМУ ПЕРІОДІ.

РИНКОВА РІВНОВАГА ФІРМИ ТА ГАЛУЗІ.

 

Довгострокова рівновага фірми на галузевому ринку досконалої конкуренції досягається, коли всі фірми в галузі мають середні витрати (АС), що дорівнюють ціні (Р), тобто кожна фірма повністю покриває свої витрати.

 
 

 


Рис.8.6. Крива пропозиції конкурентної фірми в довгостроковому періоді

 

Пояснення до графіку:

-

-

-

Рівновага галузі спостерігається тоді, коли конкурентні фірми не прагнуть ані вступити в галузь, ані покинути її, а також не намагаються збільшити чи скоротити масштаби виробництва.

Питання для самоперевірки:

1. Які характеристики визначають структуру ринку?

2. Сформулюйте характерні риси ринку досконалої конкуренції.

3. Дайте визначення понять “сукупний дохід”, “середній дохід”, “граничний дохід”.

4. Чим визначається рівень випуску продукції фірми, що діє в умовах досконалої конкуренції?

5. У яких випадках фірма буде продовжувати свою діяльність, якщо навіть вона є збитковою?

6. Яким чином короткострокова пропозиція фірми пов’язана з кривими її витрат?

7. Наведіть умови короткострокової та довгострокової рівноваги фірми, що діє за досконалої конкуренції?

8. Чим відрізняється вигляд кривої пропозиції галузі за досконалої конкуренції у довгостроковому періоді?

9. Наскільки ефективно функціонують ринки в умовах досконалої конкуренції?

 

 


 

План

 

1. Модель чистої монополії та її характеристика.

2. Монопольний ринок у короткостроковому періоді.

3. Рівновага фірми-монополіста у довгостроковому періоді..

4. Економічні наслідки та соціальна ціна монополії.

 

Рекомендована література

Основна: 1, 13, 14, 17, 22, 24

Додаткова: 27, 29, 36, 38,42, 45, 46

Міні - лексикон:

Монополія, монопольний ринок, відкрита монополія, закрита монополія, природна монополія, монопсонія, природні бар’єри, економічні бар’єри, адміністративні бар’єри, цінова дискримінація, соціальна ціна монополії

 


1. МОДЕЛЬ ЧИСТОЇ МОНОПОЛІЇ ТА ЇЇ ХАРАКТЕРИСТИКА

Монополія _______________________________

______________________________________________________________________________________________

 

Характеристика монопольного ринку:


Читайте також:

  1. Валютний ринок
  2. Валютний ринок
  3. Валютний ринок, основи його функціонування. Основні види валютних операцій
  4. Валютний ринок. Види операцій на валютному ринку
  5. Валютний ринок. Види операцій на валютному ринку
  6. Виведення нових товарів на ринок
  7. Внутрішній ринок – національний ринок – міжнародний ринок – світовий ринок
  8. Вторинний ринок
  9. Вторинний ринок
  10. Вторинний ринок страхових послуг
  11. Грошовий ринок та інфляція
  12. Грошовий ринок та його суть. Теорії попиту на гроші.




Переглядів: 548

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вращательное движение твердого тела | Загальна характеристика потенціалу підприємства: поняття та його характерні риси, модель.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.