МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Режими роботи в наукових організаціяхЦільові групи в інноваційних колективах
У загальному вигляді під групою розуміють двох і більше людей, які взаємодіють один з одним таким чином, що кожен впливає на інших і одночасно знаходиться під їх впливом. Цільові групи створюють для виконання конкретного завдання. Виділяють наступні види груп: · керівників; · цільові (робочі); · комітети. Група керівників складається з керівника і його безпосередніх підлеглих. Цільові (робочі) групи складаються із осіб, що працюють разом над одним завданням. Комітети (ради, комісії) – підрозділи організації, яким делеговані повноваження для виконання якого-небудь завдання або комплексу завдань. На ефективність роботи груп впливають фактори: · розмір; · склад; · групові норми; · згуртованість; · конфліктність (взаємини); · статус; · функціональна роль її членів.
Перед формуванням цільової групи (тимчасового творчого колективу) необхідно провести морфологічний аналіз, у результаті якого загальне завдання розбивають на ряд підзавдань і виявляють можливі альтернативи їх вирішення. Кожне підзавдання в свою чергу розбивають на етапи. Щоб сформувати колектив виконавців, потрібно мати перелік усіх підзавдань, які слід вирішити у процесі виконання роботи; характеристику кожного підзавдання з визначенням вимог до його потенційних виконавців. Крім цього, необхідний банк даних про всіх можливих виконавців.
Склад працівників наукової організації неоднорідний. Поряд з науковими працівниками в цих організаціях працюють інженери, а також техніки, лаборанти. Крім цього, праця вчених не є однорідною за змістом. Вона може включати оригінальні й типові роботи, а також роботи організаційного характеру, пов’язані з погодженням і контролем за діяльністю спеціалістів. Як правило, люди працюють 5 днів на тиждень – 40 годин, з 9 до 18 години, мають стандартну обідню перерву. Поряд з очевидними достоїнствами, такий розпорядок має й недоліки: · у час «пік» створюються пробки на дорогах; · транспорт перевантажений; · черги в ліфтах; · нервовість людей із цих причин, запізнення, конфлікти з керівництвом.
Серед нових типів робочого графіка називають: · гнучкий графік; · стиснутий робочий тиждень; · часткову зайнятість.
Під гнучким робочим графіком розуміють графік роботи, за яким працівник може вибирати час приходу і закінчення роботи у певних межах, які встановлює керівництво. Стиснутий робочий тиждень – графік, за яким певну кількість годин робочого часу тижня відпрацьовують в різну кількість робочих днів (наприклад, 4 дні по 10 годин). Часткова зайнятість – це робота з виконання певних обов’язків, але протягом меншого часу. Найпоширеніший в наукових організаціях гнучкий графік. Він реалізується різними способами: · щоденний вибір часу початку і закінчення роботи; · перемінна тривалість робочого дня; · виділення загального (присутнього для всіх) часу. Залежно від ступеня гнучкості можна виділити такі типи розкладів: Гнучкий цикл – працівники вибирають початок і закінчення роботи протягом певного періоду. Змінний графік – дозволяє змінювати час початку і закінчення роботи, але при цьому необхідно працювати повний робочий день – 8 годин. Перемінний день дозволяє змінювати тривалість робочого дня (наприклад, працювати один день 10 годин, а другий – 6 годин, але так, щоб у кінці тижня отримати 40 годин або за місяць – 160). Гнучке розміщення дозволяє змінювати не тільки години, але й розміщення місця роботи – можна працювати вдома, в філіалах тощо. Для оптимізації використання часу велике значення мають принципи Парето й Ейзенхауера. 1897 року італійський економіст В.Парето сформулював закон розподілення доходів (20/80), який свідчить, що всі блага розподіляють нерівномірно (80% благ – між 20% людей). Застосування принципу Парето 20/80 до робочого часу – концентрація 20% робочого часу на найважливіших проблемах може привести до отримання 80% результатів. Інші 80% часу забезпечують лише решту 20% результатів. Для визначення значущості завдань важливим є принцип Ейзенхауера. Він розподіляв завдання за їх важливістю й терміновістю на завдання А, В і С: · «завдання А» – дуже важливі й термінові – виконувати негайно. · «завдання В» – важливі, не термінові – визначати, в які терміни їх необхідно виконати. · «завдання С» – мало важливі, але термінові – делегувати. Справи, які не є ні важливими, ні терміновими, не повинні відволікати увагу керівника. Оптимальним можна вважати таке співвідношення, при якому наукові працівники не виконують не властиві їм функції. Читайте також:
|
||||||||
|