МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
АнкетуванняАктивні індивідуальні методи Активні індивідуальні методи видобування знань на сьогоднішній день – найпоширеніші. В тому або іншому ступені до них вдаються при розробці практично будь-якої ЕС. До основних активних методів можна віднести:
У всіх цих методах активну функцію виконує інженер по знаннях, який пише сценарій і режисирує сеанси видобування знань. Ігри з експертом істотно відрізняються від трьох інших методів. Три методи, які залишилися, дуже схожі між собою і відрізняються лише за ступенем свободи, який може собі дозволити інженер по знаннях при проведенні сеансів видобування знань. Їх можна назвати методами питань пошуку знань. Анкетування – найжорсткіший метод, тобто найбільш стандартизований. В цьому випадку інженер по знаннях наперед складає запитальник або анкету, розмножує її і використовує для опитування декількох експертів. Це основна перевага анкетування. Сама процедура може проводитися двома способами:
Вибір способу залежить від конкретних умов (наприклад, від оформлення анкети, її зрозумілості, готовності експерта). Другий спосіб нам здається переважаючим, оскільки у експерта з’являється необмежений час на обдумування відповідей. Якщо пригадати схему спілкування, представлену на Рис.3.8, то основними чинниками, на які можна істотно вплинути при анкетуванні, є засоби спілкування (в даному випадку це запитальник) і ситуація спілкування. Запитальник (анкета) заслуговує особливої розмови. Існує декілька загальних рекомендацій при складанні анкет. Ці рекомендації є універсальними, тобто не залежать від предметної області. Найбільший досвід роботи з анкетами накопичений в соціології і психології, тому частина рекомендацій запозичена з [Ноель, 1978; Погосян, 1985].
Приклад 4.1 Зайві питання з’являються, наприклад, в таких ситуаціях. Фрагмент анкети: «В12. Чи вважаєте ви, що лікування ангіни еффективніє еритроміцин?» «В13. Які дози еритроміцину ви звичайно рекомендуєте?» При негативній відповіді на 12-е питання 13-е є зайвим. Його можна уникнути, ускладнивши питання. «В12. Чи застосовуєте ви еритроміцин для лікування ангіни і якщо так, то в яких дозах?»
зрозумілою, гранично ввічливою. Методичною майстерністю складання анкети можна оволодіти тільки на практиці. Читайте також:
|
||||||||
|