Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Призначення та будова люльки.

Призначення та будова люльки.

2. Призначення та будова противідкотних пристроїв.

3. Дія противідкотних пристроїв..

 

Люлькаслужить для напряму ствола при відкаті (накоті) і закріплення штоків противідкотних пристроїв. Люлька (рис. 74) складається з листового короба з полозами, передньої кришки, обойми цапфи, сектора, кронштейна прицілів і кронштейна врівноважуючого механізму. Короб має П-образну форму. Зверху короба є контрольний майданчик, призначений для установки гармати горизонтально в поперечній площині. Знизу короба приварений горизонтальний лист, правий і лівий направляючі полози. До передньої частини короба приварена кришка, в якій є два отвори для закріплення штоків гальма відкату і накатника, два отвори для закріплення циліндра компенсатора і корпусу клапана компенсатора. На передній частині короба люльки шарнірно закріплений відкидний кожух. Справа в передній частині короба є вікно, закрите кришкою, через яке проводиться підтискання сальника гальма відкату і контроль кількості і якості рідини в циліндрі. Зліва в передній частині короба є вікно для охолоджування ПВП, закрите кришкою. Обойма цапфи є дугоподібною сталевою відливкою. Зліва до обойми цапфи приварений кронштейн, який має верхній і нижній майданчики. До верхнього майданчика кріпиться хомут, в якому встановлюється оптичний приціл ОП4М-45, а до нижнього – вилка, в якій встановлюється механічний приціл Д726-45. Поряд з кронштейном на осі встановлена рукоятка скидання лапок викидачів; на шліцах осі з внутрішньої сторони обойми цапфи встановлений важіль. Рукоятка приварена до осі, а важіль закріплений на осі гайкою з шайбою; гайка стопориться шплінтом. Рукоятка повертається у попереднє положення пружиною. Справа до обойми цапфи приварений кронштейн, а до нього приварена втулка, в яку вставлена рухома опора врівноважуючого механізму. Регулювання опори проводиться угвинчуванням або вигвинчуванням гвинта. З боків обойма має цапфи. На цапфи надіті голчаті підшипники, утримувані кришками, угвинченими в цапфи і застопореними гвинтами. Знизу до обойми з лівого боку приварений кронштейн, до якого кріпиться сектор за допомогою чотирьох запресованих болтів. Люлька встановлюється і закріплюється позначками в гніздах цапф верхнього станка.

Рис. 74.Люлька 122 мм гаубиці Д-30:

1 – відкидний кожух; 2 – короб; 3 – кришка; 4 – цапфенна обойма; 5 – кронштейн оптичного прицілу; 6 – рукоятка скидання лапок викидачів; 7 – сектор

 

2. Призначення та будова противідкотних пристроїв.

Противідкотні пристрої призначені для поглинання енергії відкоту, що придбавається частинами відкоту гармати при пострілі, внаслідок чого зменшується руйнівна дія пострілу на лафет і досягається стійкість гармати при стрільбі, а також для повернення (накату) частин гармати, що відкочуються, після пострілу в первинне положення і надійного утримання їх в цьому положенні при всіх кутах піднесення в проміжках між пострілами і при русі. Противідкотні пристрої складаються з гідравлічного гальма відкоту і гідропневматичнного накатника.

На гаубиці противідкотні пристрої розміщуються над стволом в люльці. Справа – гальмо відкоту, зліва – накатник, якщо дивитися з боку казенної частини гармати.

Гальмо відкоту (рис. 75) служить для поглинання енергії руху частин гармати, що відкочуються, при відкоті і накаті.

Гальмо відкоту складається з циліндра 9, штока з поршнем 10, веретена 12, сальникового пристрою 7, регулю-ючого кільця 14і компенсатора 18. Циліндр гальма вставлений в правий отвір обойми казенника. Шток гальма порожнистий, хромований зовні, має головку з шістьма похилими отворами. У каналі штока є три канавки змінної глибини, розташовані під кутом 120° одна від одної, сходяться "нанівець" у бік хвостика. Канавки служать для проходу штока при накаті, внаслідок чого відбувається гальмування накату. Веретено – стрижень змінного розрізу 8, один кінець його угвинчений в задню кришку, яка угвинчена в циліндр гальма. На іншому кінці веретена зібраний модератор, що складається з сорочки модератора 3, що має вісім похилих отворів і клапан модератора 2. Сальниковий пристрій перешкоджає витіканню рідини з циліндра гальма відкоту. Компенсатор призначений для забезпечення нормальної роботи гальма відкоту в умовах інтенсивної стрільби з гаубиці і розміщується між циліндрами ПВП. Він закріплений в кришці люльки двома болтами. Гальмо відкоту заповнюється рідиною "Стеол-М" в кількості 10,3 л.

 

Рис. 75. Гальмо відкоту

1 – трубка гальма; 2 – пробка; 3 – гайка; 4 – пружина; 5 – корпус; 6 – плунжер; 7 – корпус сальника; 8 – сорочка модератора; 9 – циліндр гальма відкоту; 10 – шток з поршнем; 11 – шток гальма відкоту; 12 – веретено; 13 – поршень штока; 14 – регулююче кільце; 15 – задня кришка; 16 – ущільнююче кільце; 17 – корпус поршня; 18 – циліндр компенсатора; 19 – клапан модератора; 20 –набивка; 21 – пружина; 22 – гайка; 23 – гайка сальника; 24 – гайка штока; 25 – натискна гайка; 26 – штуцер; 27 – гайка; 28 – сорочка.

Накатник (рис. 76) гідропневматичний трьохциліндровий, розбірної конструкції, служить для повернення (накату) частин гаубиці, що відкочуються, після пострілу в первинне положення і для утримання їх цьому положенні при будь-якому куті піднесення. Він складається із зовнішнього циліндра 10, середнього циліндра 7, робочого циліндра 8, штока з поршнем 9і ущільнюючого пристрою 6.

Накатник заповнюється рідиною "Стеол-М" в кількості 9,77 – 9,97 л і повітрям (азотом) до тиску 46 – 48 кгс/см2. Зовнішній циліндр вставляється в лівий отвір обойми казенника до упору в неї буртом заднього дна. Середній циліндр має в стінці овальний отвір, по контуру якого приварений патрубок. Робочий циліндр вставлений в середній, при цьому передній кінець циліндра центрується утримувачем. Робочий циліндр угвинчується в заднє дно зовнішнього циліндра. Внутрішня поверхня робочого циліндра хромована, а зовнішня – хромована тільки на ділянці, що знаходиться під гумовим кільцем. Шток є хромованим циліндровим стрижнем з різьбою на кінцях. На задній кінець штока нагвинчена і закріплена циліндровим штифтом головка штока. На головці штока зібраний поршень накатника. Передній кінець штока кріпиться в кришці люльки гайкою. Корпус сальника є багатоступінчатим циліндром.

Рис. 76 Накатник

1 – гайка штоку; 2 – гайка ; 3 – спеціальний прогонич; 4 – диск; 5 – ущільнююче кільце; 6 – корпус сальника; 7 - середній циліндр; 8 – робочий циліндр; 9 – шток з поршнем; 10 – зовнішній циліндр; 11 – підворотникове кільце; 12 – головка штока в зборі; 13 – дно заднє в зборі; 14 – кришка; 15 – пробки 16 –комір; 17 – втулка

3. Дія противідкотних пристроїв.

При відкоті. Ствол під дією порохових газів при пострілі відкочується назад разом із закріпленим в обоймі казенника циліндром гальма відкоту з веретеном і циліндром накатника. Шток гальма відкоту і шток накатника, закріплені в кришці люльки, залишаються нерухомими. Рідина, що знаходиться в циліндрі гальма між поршнем і сальником, проходить через шість похилих отворів в головці штока. Пройшовши ці отвори, велика частина рідини пройде через кільцевий зазор між регулюючим кільцем і веретеном у задню частину циліндра гальма відкоту, де утворюється розріжений простір. Менша частина рідини пройде між веретеном і внутрішньою поверхнею штока через вісім похилих отворів, потім потрапить в порожнину модератора, відіжме клапан і заповнить замодераторний простір штока. Енергія руху відкатних частин поглинається за рахунок гідравлічного опору рідини, розбризкуємої через зазор, що змінюється, між регулюючим кільцем і веретеном гальма відкоту. У міру збільшення довжини відкоту кільцевий зазор між веретеном і регулюючим кільцем

зменшується, сходячи нанівець до кінця відкоту. Внаслідок цього відбувається плавне гальмування відкоту.

Одночасно з дією гальма відкоту відбувається дія накатника, яка полягає в наступному: рідина, що знаходиться в робочому циліндрі накатника між конусом сальника і поршнем, витісняється через отвір утримувача в середній циліндр, а з середнього циліндра через отвір з патрубком – в зовнішній циліндр і ще більше стискає ту, що знаходиться в ньому під тиском повітря, накопичуючи тим самим необхідну енергію для накату частин гармати, що відкочуються.

При накаті. Стисле повітря у зовнішньому циліндрі накатника, прагнучи розширитися, тисне на рідину, яка передає тиск на поршень штока і ущільнюючий пристрій в корпусі сальника. Але оскільки поршень з штоком нерухомі, то під тиском рідини на ущільнюючий пристрій циліндра накатника разом із стволом і циліндром гальма відкоту повернуться в початкове положення. Рідина, що знаходиться в циліндрі гальма відкоту за поршнем, піде в передню частину циліндра через кільцевий зазор між веретеном і регулюючим кільцем. Клапан модератора під дією пружини клапана перекриває порожнину модератора, і частина рідини, яка потрапила в замодераторний простір, розбризкується тільки через зазори, утворені канавками змінної глибини між внутрішньою поверхнею штока і зовнішньою поверхнею рубашки модератора. Опір рідини розбризкуванню через зазори, що змінюються, між штоком і сорочкою модератора забезпечує гальмування накату. Плавність накату досягається тим, що в кінці накату канавки змінної глибини сходяться нанівець. При інтенсивній стрільбі рідина в гальмі відкоту розігрівається і об'єм її збільшується, що може викликати недокати ствола. В уникненні цього в гальмі відкоту є компенсатор, в який йде надлишок рідини із замодераторного простору через відкритий отвір в корпусі клапана і сполучні трубки, віджимаючи поршень компенсатора, що знаходиться під тиском пружин. При зниженні темпу стрільби і охолодженні рідини в циліндрі гальма відкоту відбуватиметься поповнення об'єму циліндра гальма рідиною з компенсатора. Поршень компенсатора, знаходячись під постійним тиском стислих пружин, витіснить надлишок рідини назад в замодераторний простір, а звідти – в циліндр гальма відкоту.

Рідини, що вживаються в ПВП і їх коротка характеристика

У протівооткатних пристроях 122 мм гаубиці Д-30 застосовується гідравлічна рідина "Стеол-М". Це незамерзаюча прозора від жовтого до зеленного кольору отруйна рідина. Має наступний склад: гліцерин – 46,3 %, спирт етиловий – 20 %, вода – 32 %, хромо-кислий калій – 1,6 % і їдкий натрій – 0,1 %. "Стеол-М" – складна складова рідина і вимагає періодичного контролю за якістю. Якість рідини перевіряється по паперовому індикатору крезол червоного паперу. Почервоніння паперу говорить про лужний характер рідини і допуск до експлуатації. Блідо-брудний колір рідини показує на кислотний характер рідини і забороняє її експлуатацію. "Стеол-М" – рідина строгої звітності. Вживання її в їжу веде до важкого отруєння і смерті людини. Особовий склад про це строго попереджається під обов'язковий розпис в журналі інструктажу.

 

 

Лекція 17

Тема 4. Заняття 3. Верхній станок.


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  3. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  4. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  5. Анатомічна будова кісток вільної нижньої кінцівки
  6. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка
  7. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  8. Антигенна будова HDV
  9. АСОЦІАЦІЯ. ПОБУДОВА АСОЦІАТИВНОГО КУЩА
  10. Атмосфера. ЇЇ хімічний склад та будова
  11. Атомно-молекулярна будова речовини.
  12. Базис і надбудова.




Переглядів: 738

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Призначення та будова верхнього станка.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.