Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Рівняння для ймовірностей станів системи масового обслуговування

Для того, щоб здійснити аналіз функціонування СМО з найпростішими потоками подій (переходів з одних станів в інші), достатньо знати стани, в яких може вона перебувати, і інтенсивності переходів з кожного стану в інші. Допустимо, що маємо СМО, схема якої зображена на рис. 7.4, де 1,2 і 3 означені можливі стани системи, стрілками показані напрями переходів системи з кожного стану в інші, біля стрілок наведені інтенсивності відповідних переходів.

 
Завдання полягає в тому, щоб встановити, як пов’язані між собою і як залежать від інтенсивностей переходів ймовірності станів системи. У відповідності з означенням станів системи означимо їх ймовірності р1, р2, р3 і визначимо, як залежить ймовірність р1 від ймовірностей р2, р3 і інтенсивностей переходів. Для цього визначимо ймовірність того, що система в момент часу t+Δt перебуватиме у стані 1. Очевидно, вона може бути в цьому стані в обумовлений вище момент за однієї з двох умов:

в момент t система перебувала в стані 1 і протягом малого проміжку часу Δt не перейшла в інший стан (у стан 2);

в момент t система перебувала у стані 2 і 3, але протягом часу Δt перейшла у стан 1 (завдяки ординарності потоку переходів за гранично малий проміжок часу Δt можливий тільки один перехід в інший стан).

Визначимо ймовірність кожної з означених двох умов.

Якщо система перебуває у стані 1, то ймовірність її переходу у стан 2 протягом часу Δt (умовна ймовірність переходу)

.

Тоді умовна ймовірність непереходу системи зі стану 1 у стан 2, тобто ймовірність того, що система, перебуваючи в момент t у стані 1, за час Δt не перейшла у стан 2,

.

Отже, ймовірність того, що система в момент t перебувала у стані 1 і за час Δt не перейшла в інший стан,

,

де p1(t) – ймовірність перебування системи у стані 1 в момент t.

Ймовірність того, що система в момент t перебувала у стані 2 і за час Δt перейшла у стан 1,

,

де р2(t) – ймовірність перебування системи у стані 2 в момент t.

Ймовірність перебування системи в момент t у стані 3 і переходу її за час Δt у стан 1

.

Тоді ймовірність р1(t+Δt) перебування системи у стані 1 в момент t+Δt

.

З останнього рівняння одержимо:

.

А вважаючи Δt→0, можемо записати:

.

Аналогічно можемо одержати:

Останні три диференційні рівняння описують можливі стани розглянутої СМО, кількість рівнянь дорівнює кількості можливих станів системи. Лівою частиною кожного рівняння є похідна ймовірності даного стану за часом, у правій частині маємо суму добутків інтенсивностей переходів у цей стан з інших і ймовірностей цих інших станів, а від цієї суми віднімаються добутки ймовірності даного стану і інтенсивностей переходів з нього в інші стани. Така структура правої частини рівняння зрозуміла: перехід, що спрямований до даного стану, збільшує його ймовірність (точніше, швидкість зростання цієї ймовірності, тобто лівої частини рівняння) і навпаки.

Наведені вище рівняння стану розглянутої СМО є системою так званих однорідних диференційних рівнянь, тобто рівнянь, які не містять у собі вільних членів, у зв’язку з чим така система рівнянь не може бути розв’язана. Для забезпечення її розв’язання до неї включають так зване рівняння нормування, ліва частина якого є сумою ймовірностей всіх можливих станів СМО і тому дорівнює одиниці. Для розглянутої вище системи це рівняння має таку форму:

.

Оскільки ж при цьому загальна кількість рівнянь в їх системі має дорівнювати кількості змінних (невідомих), то, враховуючи рівняння нормування, одне, будь-яке з вище одержаних рівнянь виключають з системи. Отже, для наведеної СМО маємо систему рівнянь:

(7.1)

У СМО, як і в будь-якій динамічній системі, розрізнюють перехідний і усталений режими функціонування. Наприклад, аеродром як СМО може деякий час не діяти у зв’язку з відповідними умовами погоди. Допустимо, що після такого періоду аеродром почав діяти, при цьому інтенсивність прильоту повітряних суден достатньо висока і має постійне значення. Тоді може виникнути така ситуація, що кількість повітряних суден, які одночасно перебувають у районі аеродрому, з часом буде збільшуватися. Розглядаючи аеродром як СМО і вважаючи за її стан кількість суден на обслуговуванні, можемо сказати, що у зазначених вище умовах ймовірність того чи іншого стану системи з часом змінюється. Такий режим функціонування системи називають перехідним. Але якщо той же аеродром діяв достатньо довго при постійних значеннях інтенсивності прильоту λ суден і потенційної інтенсивності обслуговування (посадок) μп, а також виконувалась умова λ<μп, то матимемо усталений (стаціонарний) режим його функціонування, коли ймовірність того чи іншого стану такої СМО не залежить від часу. При цьому система не залишається в одному стані, її стани змінюються, але з часом процес таких змін повторюється (у імовірнісному значенні). Отже, при стаціонарному (усталеному) режимі функціонування СМО ймовірності її станів не залежать від часу, тобто є постійними величинами, в результаті чого наведені вище диференційні рівняння (7.1) для станів СМО перетворюються у лінійні рівняння:

У цій системі рівнянь змінними (невідомими) є, як і раніше, ймовірності р1, р2, р3.


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. IV. Розподіл нервової системи
  5. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  6. IV. Філогенез кровоносної системи
  7. POS-системи
  8. V Процес інтеріоризації забезпечують механізми ідентифікації, відчуження та порівняння.
  9. VI. Філогенез нервової системи
  10. Автокореляційна характеристика системи
  11. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  12. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ




Переглядів: 1101

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Процесах обслуговування повітряного руху | В районі аеродрому

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.