Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 4 . Газоподібне пальне для двигунів внутрішнього згоряння.

1. Перші спроби використання газу, як пального для двигунів.

2. Переваги і недоліки газових палив в порівнянні з бензином.

3. Зріджені нафтові гази.

4. Стиснуті природні гази.

5. Використання газового палива за рубежем.

6. Генераторний газ.

Самостійно:

7. Альтернативні палива.

 

1. Перші поршневі двигуни Ленуара і Отто працювали на газовому паливі - світильному газі. Потім газ був витиснений бензином і дизельним паливом. У 1939 році в Росії почався випуск газобалонних автомобілів ЗИС- 30 і ГАЗ- 4А, а в 50-і роки - ЗИС- 156 і ГАЗ-51Б, призначених для роботи на стислому природному газі. Ці автомобілі експлуатувалися в районах, забезпечених сировиною для виробництва газового палива.Нині в цілях економії нафти і зниження забруднення довкілля, особливо у великих містах, знову набувають широкого поширення автомобілі, що працюють на газоподібному паливі.

Автомобілі цього типу можна розділити на газобалонні, працюючі на стислому природному газі і зрідженому нафтовому, а також газогенераторні, працюючі на суміші горючих газів, що отримуються в газогенераторі.

2. Зріджені нафтові (ЗНД) і стислі природні (СПГ) гази мають переваги в порівнянні з бензином:

- багаті природні ресурси горючих газів і відносна простота їх добування. Фахівці вважають, що запасів газу на Землі в 10-12 разів більше, ніж нафти;

- висока детонаційна стійкість: ОЧМ ЗНД - 90-100 од.,

ОЧМ СПГ - 105-110 од.

- повне згорання палива, тобто відсутність незгорілої рідкої фази, що виключає змив масляної плівки з циліндра і розрідження запасу масла, що знаходиться в картері двигуна, звідси - підвищення ресурсу двигуна в 1,5-2, а масла в 2-2,5 рази;

- прихована теплота випару дуже мала (116 кВт/кг), тобто вплив на температурний режим камери згорання невеликий;

- менша токсичність газів, що відпрацювали;

- вище теплотворення (теплота згорання);

- порівняльна дешевизна;

- економічність газобалонних автомобілів в процесі експлуатації.

Разом з цим газобалонні автомобілі (ГБА) мають і ряд недоліків :

- зниження потужності двигуна за рахунок меншого коефіцієнта наповнення циліндрів : ЗНД - 3-4%, СПГ - 18-20% [3];

- незадовільні пускові якості при низьких температурах;

- збільшене, із-за підвищеного температурного режиму роботи двигуна, зміст в газах оксидів, що відпрацювали, азоту, що веде до "нітрування" масел і зрештою корозії при великому нагріві;

- підвищена міра стискування двигунів ГБА вимагає застосування високооктанового бензину (резервне паливо);

- ускладнення системи живлення, збільшення об'єму і вартості обслуговування і ремонту;

- зниження вантажопідйомності автомобілів, що працюють на СПГ із-за використання балонів великої маси (800 кг у ЗИЛ- 138);

- дорожчання автомобіля на 20-26%.

3. До зріджених нафтових газів відносять вуглеводні, які витягають з супутнього нафтового газу. При підвищенні тиску до 0,8-1,6 МПа ці гази легко переходять в рідкий стан. Зберігання запасу газу в рідкому стані дозволяє значно збільшити енергоозброєність автомобіля.

Особливості роботи з ЗНГ:

- гази зберігають під тиском тільки власної пари. Тиск сильно залежить від температури - при зростанні температури від мінус 20 °С до 45 °С тиск насиченої пари зростає від 0,07 до 1,6 МПа;

- густина в зрідженому стані 510-580 кг/м3, а в газоподібному - в 1,5-2,1 разу важче за повітря, що призводить до накопичення газу в оглядових ямах, підвалах і т. д.;

- низька в'язкість полегшує перекачування, але збільшує можливість витоків через нещільність, чому сприяє підвищений тиск пари;

- швидкість дифузії пари ЗНГ і повітря в спокійній атмосфері невелика;

- при прискореному відборі (витоку) парової фази температура рідини знижується, балони охолоджуються, можуть навіть покриватись інієм. Це служить індикатором негерметичної системи;

- коефіцієнт об'ємного розширення значний, тому балони з ЗНГ заповнюють на 80% місткості;

- ЗНГ - хороший розчинник нафтопродуктів, отже, необхо-димо застосування спеціальних мастил ущільнювачів і замінників гуми;

- ЗНГ в цілому неотруйні і тільки концентрація їх в повітрі більше 30% викликає у людини деяку втрату чутливості.

Випробуваннями встановлено, що ЗНГ забезпечує в порівнянні з бензинами до 10-20% економії енергії і майже 50% економії вартості палива. Для автомобіля, що витрачає на 100 км пробігу 15 л високо-октанового бензину, достатні 13 л ЗНГ.

4. Стиснуті горючі гази як моторні палива на автомобільному транспорті стали застосовуватися в нашій країні ще в 30-і роки минулого століття. Спочатку використовували стислі коксівний і світильний гази, на яких експлуатувалися автомобілі ГАЗ-4А і ЗИС- 30 із запасом ходу на одній заправці до 120 км .

Після війни відкриття і освоєння великих родовищ природного газу, а також будівництво ряду магістральних трубопроводів дозволили розширити використання газоподібного палива на автомобільному транспорті. Але надалі у зв'язку з різким зростанням видобутку нафти і будівництва великих нафтопереробних заводів використання стислого природного газу скоротилося і багато газонаповнювальних станцій було законсервовано.

Метан - це той самий природний газ, який по магістральних газопроводах поступає у великі міста і згорає в конфорках побутових газових плит. Оскільки запаси метану практично необмежені, він дуже дешевий. У рідку фазу метан переходить тільки при низьких температурах біля (- 160°С), тому його зберігають в газоподібному виді, але під дуже високим тиском – до 200 атмосфер. Звичайний сталевий метановий балон місткістю 50 літрів, розрахований на такий тиск, важить 100 кг Про оснащення такими балонами легкових автомобілів раніше не могло бути і розмови - на стислому метані їздили тільки вантажівки і автобуси. Але нещодавно з'явилися полегшені металопластикові, або композитні, балони

В порівнянні з ЗНГ стислий природний газ при використанні в ГБА має переваги:

- розвіданих і освоєних запасів природного газу значно більше. Вже зараз можна перевести на СПГ увесь автомобільний парк країни ;

- гази, що відпрацювали, містять значно менше шкідливих речовин;

- стислий газ при налагодженому виробництві дешевше зрідженого;

- СПГ легше за повітря, тому при витоках не утворюються вибухонебезпечні суміші, як у ЗНД.

 

 

олив закордонного виробництва, широко використовуються міжнародні та європейські класифікації SAE, АРІ, АСЕА та деякі інші.

Класифікація визначає в'язкісні властивості олив (клас в'язкості). Згідно з класифікацією SAE оливи розподіляють на класи,

для зимового використання - SAE 20W, SAE 25W;

для літнього використання - SAE 40;

для всесезонного використання - SAE 10W/40, SAE 15W/40,

Міжнародна класифікація АРІ Згідно з класифікацією АРІ моторні оливи розподіляються на дві категорії:

S - категорія для сервісу, призначена для бензинових двигунів;

С - комерційна категорія, призначена для дизелів

.Наприклад, АРІ СG-4, API SH-2

6. Всі сучасні оливи мають в своєму складі присадки – сполуки, що додаються до нафтопродуктів ( в даному випадку до олив) в незначній кількості і значно покращують ті чи інші їх властивості. Присадки тільки підвищують, покращують окремі властивості готових олив, а не надають їм нових властивостей. Додають їх до оливної основи у вигляді заздалегідь змішаної суміші присадок – пакета (композиції) присадок.

7. Синтетичні оливи знаходять дедалі більше застосування, бо, по-перше, сировинна база мінеральних олив виснажується (це – нафта), а по-друге, мінеральні оливи не завжди можуть задовольнити вимоги техніки, що швидко розвивається.

Контрольні запитання:

1. Якепризначення і умови роботи моторних олив?

2. Які функції виконує олива у двигуні?

3. Які причини «вигоряння» оливи у двигуні?

4. Який склад, та як здійснюють здобуття моторних олив?

5. Охарактеризуйте вязкісно-температурні властивості олив.

6. Що характеризує індекс вязкості для моторної оливи?

7. Як і для чого готують загущені оливи?

8. Як позначаються моторні оливи згідно з ГОСТ 17479. 1-85 ?

9. Як позначаються моторні оливи сучасних українських виробників?

10. Як позначаються моторні оливи по класифікації SAE і АРІ?

11. Які основні групи присадок додаються до моторних олив?

12. Які основні властивості синтетичних олив?


Читайте також:

  1. Алгоритм проведення внутрішнього аудиту.
  2. Аналіз внутрішнього середовища підприємства
  3. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  4. Аудиторська оцінка системи внутрішнього контролю
  5. Будова трифазних асинхронних електродвигунів
  6. Взаємодія зовнішнього і внутрішнього
  7. Види аудиторської вибірки, що застосовується в процесі внутрішнього аудиту.
  8. Види внутрішнього аудиту
  9. Види внутрішнього аудиту.
  10. Види двигунів постійного струму.
  11. Визначення обсягу робіт та розробка графіку проведення внутрішнього аудиту.
  12. Виникнення внутрішнього аудиту та його необхідність




Переглядів: 840

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Цетанове число 30 35 40 45 55 60 80. | Тема 5 . Оливи для двигунів внутрішнього згоряння.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.