МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 12 .2 Техніка безпеки та охорона навколишнього середовища при використанні автомобільних експлуатаційних матеріалів.Заходи з попередження пожежі та вибухів. Заходи, що усувають причини пожеж та вибухів, діляться на технічні, експлуатаційні, організаційні та режимні. До технічних заходіввідноситься дотримання протипожежних норм при спорудженні будівель, улаштуванні опалення та вентиляції, виборі та монтажі електрообладнання, улаштуванні блискавкозахисту. 270°С, починається каталітична реакція. При цьому значна частина токсичних речовин перетворюється на малотоксичних. Окисел вуглецю (СО) в двоокис (вуглекислий газ СО2), вуглеводні (СН) у воду (Н2о) і знову ж таки двоокис вуглецю (СО2), а оксиди азоту (NOх) у воду (Н2О) і азот (N). Ці речовини безпечні або менш шкідливі для навколишнього середовища і людини. Ще одне рішення - це система SCR, що використовує реагент AdBlue. Система SCR спільно з ad blue, покликана очищати вихлопні гази від шкідливих домішок. Цією системою оснащені дизельні транспортні засоби стандарту Евро4/Евро5. Двома словами ця технологія базується на процесі вприскування певної кількості рідини AdBlue в потік відпрацьованих газів (що складаються переважно з шкідливих оксидів азоту), які в результаті хімічної реакції перетворюються на нешкідливі речовини. Продукт ad blue - це абсолютно нешкідлива, неотруйна і не горюча речовина, рідина, що є 32,5% розчин сечовини вищої міри очищення в демінералізованій воді (67,5%). Застосування такої рідини потрібне для досягнення екологічних нормативів Євро 4 і Євро 5. Сьогодні, сечовина adblue виробляється найбільшими європейськими виробниками і має усі потрібні стандарти якості і відповідності.
Контрольні запитання: 8. Як впливає забруднення атмосфери парою нафтопродуктів на навколишнє середовище і здоров'я людини? 9. Яким чином відбувається забруднення довкілля нафтопродуктами? 10. Як автомобіль впливає на навколишнеє середовище? 11. Яким повинно бути водопостачання сучасних АТП ? 12. Яка роль сучасних паливо-заправних підприємств в забрудненні довкілля? 13. Які основні джерела забруднення навколишнього середовища сучасними паливо-заправними підприємствами? 14. Які заходи щодо зменшення забруднення атомсферного повітря парами нафтопродуктів застосовуються на ПЗП? 15. Які заходи щодо зменшення забруднення грунтів і стчних вод нафтопродуктами застосовуються на ПЗП? 16. Як характеризуються вихлопні гази автомобіля по їх впливу не довкілля? 17. Які способи зменшення токсичності вихлопних газів автомобіля? 4. Забруднення довкілля нафтопродуктами. 5. Автомобільний транспорт, як однне з основних джерел забруднення. 6. Заходи по зменшенню забруднення навколишнього середовища ПЗП. 7. Зниження токсичності і кількості вихлопних газів автомобілів.
4. Забруднення атмосфери парою нафтопродуктів впливає на навколишнє середовище і здоров'я людини. Пара нафтопродуктів відноситься до IV групи шкідливості. Вона може викликати ядуху, тому що у безвітряну погоду знаходиться над поверхнею ґрунту, особливо при розташуванні нафтоскладів у низинних місцях. Крім того, суміш вуглеводнів з оксидом азоту у повітрі сприяє фотохімічному утворенню таких шкідливих сполук, як озон, пероксилацетил, нітрати, альдегіди, аерозолі. Ці речовини подразнюють слизову оболонку очей, пошкоджують рослинність, деякі з них є канцерогенними. Зменшення випарів вуглеводнів є найбільш ефективним способом боротьби з фотохімічними забрудненнями атмосфери. Граничне припустима максимальна разова концентрація (ГПКмр) пари бензину для атмосферного повітря населених пунктів – 5 мг/м3, гранично припустима концентрація для "робочої зони" (ГПКрз) –100 мг/м3. Забруднення грунтів та підземних вод обумовлено витіканнями нафтопродуктів. Основна особливість витікань полягає в тому, що вони носять нерівномірний по площі і в часі характер. Наприклад, витікання нафтопродуктів зі швидкістю дві краплі за 1 секунду приводять до їхніх втрат 130 л/міс. Витікання у вигляді крапель, що переходять у тонкий струмінь, досягають 200 л/міс, а витікання у вигляді струменя товщиною 2,5 мм приводить до втрат до 2,5 тис.л/міс. Відпрацьовані оливи є дуже забруднюючими, тому їх не можна зливати в каналізацію чи на землю, а потрібно збирати в спеціальні посудини. З цього приводу треба пам'ятати, що тільки один літр відпрацьованої оливи може забруднити до 1 млн. літрів ґрунтової води. 5. В результаті виробничої діяльності автотранспортного комплексу (АТК) відбувається активне забруднення активними токсичними речовинами атмосфери, гідросфери і літосфери. Автомобільний транспорт є одним з основних джерел забруднення атмосфери. Автомобільний транспорт відноситься до рухомих джерел забруднення, широко зустрічається в житлових районах і місцях відпочинку. Токсичними викидами ДВЗ є відпрацьовані і картерні гази, пари палива з карбюратора і паливного бака. Основна частка токсичних домішок поступає в атмосферу з відпрацьованими газами ДВЗ. З газами картерів і парами палива в атмосферу поступає близько 45% вуглеводнів від їх звичайного викиду. Незалежно від того, працює чи ні бензиновий двигун, з паливної системи проходить випар бензину. При працюючому двигуні від 4 до 12% викиду CnHm відбувається за рахунок випарів. Добові випари вуглеводнів з карбюратора і паливного бака автомобіля складають близько 40 г, а з бака вантажних автомобілів – до 150 гр. Що стосується дії АТК на літосферу, необхідно відзначити, що забруднення ґрунтів автомобільним транспортом внаслідок відходів своєї роботи – це паливно-мастильні матеріали, що змиті, тонни кинутих покришок, відпрацьовані акумуляторні батареї, пошкоджені деталі автомобілів і самі списані машини і кузови. Внаслідок цього великі ділянки родючого ґрунту не використовуються . Але найнебезпечніше полягає в забрудненні автотракторним комплексом гідросфери. Багаточисельні кислоти, луги, оливи через ґрунтові води потрапляють у водоймища, з яких здійснюється водопостачання населення. В середньому в рік автомобільний транспорт скидає в стічні води скидається близько 62 тис. т зважених речовин і більше 2,1 тис. т нафтопродуктів. Гостро постає проблема утилізації нафтових відходів і осадів з очисних споруд. 6. Для зменшення забруднення навколишнього атмосферного повітря ПЗП викидами токсичних речовин у нашій країні і за кордоном розроблений ряд технологічних, організаційних і технічних заходів. Одним з основних заходів щодо зменшення забруднення атомсферного повітря парами нафтопродуктів ПЗП є повернення в резервуар автоцистерни або заправника пароповітряної суміші, що викидається при “великих подихах”. Принцип роботи закільцьованої системи дуже простий. Горловину автоцистерни за допомогою рукава і спеціального пропускного клапану з'єднують з вентиляційним трубопроводом резервуарів ПЗП. Пароповітряна суміш, що витісняється з резервуарів при зливі нафтопродуктів, повертається в автоцистерну, що спорожняється. На нафтобазі при заповненні автоцистерни нафтопродуктами ця пароповітряна суміш витісняється в кондесатори для відновлення її з бензину. Така система дозволяє відновлювати 80...90 % бензину, що міститься в тарах, які викидаються при “великих подихах”. Крім того, при закільцюванні газового простору резервуарів ПЗП і автомобільної цистерни час зливу нафтопродуктів скорочується на 18...20 %. Іншим ефективним способом зменшення викидів токсичних речовин в атмосферу є застосування газової обв'язки резервуарів ПЗП. Для цього газові простори груп резервуарів, зайнятих автобензинами, з'єднують трубопроводами в єдину газозрівнюючу систему, що сполучається з атмосферою через дихальний клапан. Становлять інтерес проведені на деяких автозаправних станціях випробування системи регенерації парів бензину безпосередньо на ПЗП. У ній здійснюється відвід у конденсатор парів бензину з резервуарів ПЗП автоцистерн і паливних баків автомобілів. Проходячи через компактний конденсатор з холодильною камерою, встановлений на вентиляційній трубі, пари конденсуються і зріджений бензин стікає в резервуар. Незважаючи на високу ефективність цієї системи вона не знайшла широкого застосування на ПЗП через відносну складність установки. 7. Надзвичайно важливою є проблема зниження токсичності і кількості вихлопних газів автомобілів. Над її вирішенням посилено працюють у нашій країні і за рубежем, ведуться широкі дослідження із створення спеціальних присадок до палива і застосування різних типів нейтралізаторів. Однак на сьогоднішній день основним заходом по зниженню забруднення навколишнього середовища вихлопними газами залишається утримання автомобілів у технічно справному стані і регулювання їх системи подачі палива. Найбільш ефективним заходом щодо зниження забруднення навколишнього середовища є використання двох останніх способів. Сьогодні будь-який автомобіль, що випускається в цивілізованих країнах, оснащується каталітичним нейтралізатором. При згоранні робочої суміші в двигуні утворюються шкідливі для природи і здоров'я людини окисел вуглецю (СО), різні вуглеводні (СН) і оксиди азоту (NOх). У масштабі всієї планети автомобілями викидається в атмосферу половина всіх оксидів азоту, 40% вуглеводнів, 65% чадного і 15% вуглекислого газів. Із забрудненням навколишнього середовища покликаний боротися каталітичний нейтралізатор пристрій у випуской системі, в якому відбувається складний хімічний процес. Усередині корпусу з неіржавіючої сталі розташована «цеглина», що має стільникову структуру. У цього моноліту величезна площа поверхні, покрита якнайтоншим шаром спеціального сплаву, що містить платину, родій і паладій, він і є каталізатором. Відпрацьовані гази «омивають» поверхню моноліту. Коли температура досягає критичної відмітки
Читайте також:
|
||||||||
|