МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Модуль 1. ЕКОНОМІКА ВИРОБНИЦТВАВСТУП ЗМІСТ Київ 2009 Курс лекцій ЕКОНОМІКА І ОРГАНІЗАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Національний авіаційний університет
Е.Д.Дмитренко, Л.О.Городецька, В.А.Паламарчук
УДК 658 (042.4) ББК У9 (4 Укр) 290 я 7 Д 533
Авторський колектив: к.е.н. Е.Д.Дмитренко, - вступ, теми 1.1, 1.2, 1.3, 1.7; к.е.н. Л.О.Городецька – теми 1.4, 1.5, 1.6, 1.8; к.е.н. В.А.Паламарчук – теми 2.1 – 2.8. Рецензенти: Захаров О.І., Заступник директора Навчально-наукового інституту Менеджменту безпеки університету економіки та права «КРОК», к.е.н., доцент; Михайлюк М.І., д.е.н., доцент Державного університету Інформаційно- комунікаційних технологій, к.е.н., доцент; Загорулько В.М., професор кафедри маркетингу та ресурсозабезпечення Національного авіаційного університету, д.е.н., професор. Затверджено на засіданні Методично-редакційноюі ради Національного авіаційного університету (протокол №___від „___”________ 2009р.)
Е.Д Дмитренко, Л.О. Городецька, В.А.Паламарчук Д 533 Економіка і організація виробництва: Курс лекцій. – К.: НАУ, 2009. – с. Курс лекцій відповідає учбовій програмі дисципліни «Економіка і організація виробництва», містить плани занять і лекційний матеріал за темами дисципліни, а також список літератури. Призначений для студентів технічних спеціальностей. Може бути корисний викладачам, аспірантам, ученим і фахівцям.
УДК 658 (042.4) ББК У9 (4 Укр) 290 я 7
© Е.Д.Дмитренко, Л.О.Городецька, В.А.Паламарчук 2009
Конспект лекцій з дисципліни «Економіка і організація виробництва»присвячений актуальним проблемам функціонування в умовах ринку сучасного підприємства, що є одним з основних суб'єктів ринкових відносин. Інтеграція національної освітньої системи із загальноєвропейською, впровадження у вищих учбових закладах III – IV рівнів акредитації кредитово-модульної системи організації учбового процесу розширять можливості вивчення студентами програмних питань дисципліни. Конспект лекцій, складений за модульним принципом, включає два учбові модулі: Модуль 1 «Економіка виробництва». Модуль 2 «Організація виробництва». В результаті засвоєння учбового матеріалу по модулю 1студент повинен: Знати: - види ресурсів підприємства, методи їх обліку і оцінки; - склад виробничих фондів підприємства і показники ефективності, їх користування; - основні принципи організації оплати праці персоналу підприємств; - методи калькулювання собівартості продукції; - показники економічної ефективності капітальних вкладень; - методику розрахунку основних показників господарської діяльності підприємств; - основи проектного аналізу. Уміти: - проводити кількісну і якісну оцінку чинників, що впливають на рівень ефективності використання всіх видів ресурсів; - розробляти заходи щодо підвищення ефективності використання всіх видів ресурсів підприємства. В результаті засвоєння матеріалу по модулю 2студент винен: Знати: - принципи організації виробничого процесу; - типи організаційних структур управління підприємством; - основні методи планування і прогнозування розвитку підприємств. Уміти: - будувати оптимальну організаційну структуру управління підприємством; - складати бізнес-плани підприємств.
1.1. ПРЕДМЕТ, МЕТОД І ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ЕКОНОМІКА І ОРГАНІЗАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА» План 1.1.1. Предмет визначення дисципліни 1.1.2. Методологія вивчення дисципліни «Економіка і організація виробництва»
1.1.1. Предмет вивчення дисципліни Дисципліна «Економіка і організація виробництва» є базовою дисципліною в системі підготовки студентів технічних спеціальностей вищих учбових закладів. Мета вивчення дисципліни – освоєння студентами основ економіки і організації виробництва на рівні підприємства в умовах ринкової економіки. Підприємство є організаційно обґрунтованим і економічно самостійним суб'єктом господарювання, створеним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб'єктами для задоволення суспільних і особистих потреб шляхом здійснення виробничої, наукової, торгової, іншій господарській діяльності. Місією підприємства є головна його мета, що полягає у виробництві продукції (робіт, послуг) для забезпечення потреб ринку і отримання максимального прибутку. У основі дисципліни «Економіка і організація виробництва» як науки, лежить фундаментальна суперечність між зростаючими потребами людей і тими економічними ресурсами, які їм необхідні для задоволення їхніх потреб. Економіка і організація виробництва як конкретна область економічної науки і учбова дисципліна базується на пізнанні і свідомому використанні загальних економічних законів і закономірностей розвитку суспільного виробництва. Виявлення специфіки і конкретних форм прояву цих законів і закономірностей в господарській діяльності підприємства складає предмет вивчення дисципліни. Предмет дисципліни включає вивчення теорії і практики господарювання на рівні підприємства; конкретні форми і методи господарювання; принципи формування і використання виробничого потенціалу; взаємодія всіх видів ресурсів; організація і ефективність господарської діяльності підприємства. У дисципліні на рівні підприємства розглядаються методи і способи раціонального з'єднання і ефективного використання всіх елементів виробничого процесу. При цьому економічні і організаційні питання вивчаються в їх тісному зв'язку з технікою і технологією виробництва.
1.1.2. Методологія вивчення дисципліни «Економіка і організація виробництва» Зміст конспекту лекцій в логічній послідовності відображає структуру дисципліни. Важливе значення має методологія вивчення дисципліни. У основу її покладені наукові методи, пов'язані з теорією і практикою управління діяльністю підприємства. Основою методології є матеріалістична діалектика. Реалізація діалектичного підходу припускає розгляд кожного економічного явища і процесу в динамічному аспекті, з урахуванням усіх чинників, що впливають на його розвиток. Окрім цього, дисципліна, що вивчається, використовує інші, характерні для неї, методичні прийоми. Серед них – методи: аналізу і синтезу; індукції і дедукції; порівняльного аналізу; балансовий метод; індексний метод; метод графічних зображень та інші. Завданнями вивчення дисципліни «Економіка і організація виробництва» є: оволодіння необхідними знаннями по ресурсному забезпеченню діяльності підприємства і найбільш ефективному використанню ресурсів всіх видів; отримання знань з питань організаційного забезпечення етапів, принципів і методів формування структур управління виробництвом; обґрунтування стратегії і тактики управління підприємством в ринкових умовах. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|