МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Модуль 1. ЕКОНОМІКА ВИРОБНИЦТВАВСТУП ЗМІСТ Київ 2009 Курс лекцій ЕКОНОМІКА І ОРГАНІЗАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Національний авіаційний університет
Е.Д.Дмитренко, Л.О.Городецька, В.А.Паламарчук
УДК 658 (042.4) ББК У9 (4 Укр) 290 я 7 Д 533
Авторський колектив: к.е.н. Е.Д.Дмитренко, - вступ, теми 1.1, 1.2, 1.3, 1.7; к.е.н. Л.О.Городецька – теми 1.4, 1.5, 1.6, 1.8; к.е.н. В.А.Паламарчук – теми 2.1 – 2.8. Рецензенти: Захаров О.І., Заступник директора Навчально-наукового інституту Менеджменту безпеки університету економіки та права «КРОК», к.е.н., доцент; Михайлюк М.І., д.е.н., доцент Державного університету Інформаційно- комунікаційних технологій, к.е.н., доцент; Загорулько В.М., професор кафедри маркетингу та ресурсозабезпечення Національного авіаційного університету, д.е.н., професор. Затверджено на засіданні Методично-редакційноюі ради Національного авіаційного університету (протокол №___від „___”________ 2009р.)
Е.Д Дмитренко, Л.О. Городецька, В.А.Паламарчук Д 533 Економіка і організація виробництва: Курс лекцій. – К.: НАУ, 2009. – с. Курс лекцій відповідає учбовій програмі дисципліни «Економіка і організація виробництва», містить плани занять і лекційний матеріал за темами дисципліни, а також список літератури. Призначений для студентів технічних спеціальностей. Може бути корисний викладачам, аспірантам, ученим і фахівцям.
УДК 658 (042.4) ББК У9 (4 Укр) 290 я 7
© Е.Д.Дмитренко, Л.О.Городецька, В.А.Паламарчук 2009
Конспект лекцій з дисципліни «Економіка і організація виробництва»присвячений актуальним проблемам функціонування в умовах ринку сучасного підприємства, що є одним з основних суб'єктів ринкових відносин. Інтеграція національної освітньої системи із загальноєвропейською, впровадження у вищих учбових закладах III – IV рівнів акредитації кредитово-модульної системи організації учбового процесу розширять можливості вивчення студентами програмних питань дисципліни. Конспект лекцій, складений за модульним принципом, включає два учбові модулі: Модуль 1 «Економіка виробництва». Модуль 2 «Організація виробництва». В результаті засвоєння учбового матеріалу по модулю 1студент повинен: Знати: - види ресурсів підприємства, методи їх обліку і оцінки; - склад виробничих фондів підприємства і показники ефективності, їх користування; - основні принципи організації оплати праці персоналу підприємств; - методи калькулювання собівартості продукції; - показники економічної ефективності капітальних вкладень; - методику розрахунку основних показників господарської діяльності підприємств; - основи проектного аналізу. Уміти: - проводити кількісну і якісну оцінку чинників, що впливають на рівень ефективності використання всіх видів ресурсів; - розробляти заходи щодо підвищення ефективності використання всіх видів ресурсів підприємства. В результаті засвоєння матеріалу по модулю 2студент винен: Знати: - принципи організації виробничого процесу; - типи організаційних структур управління підприємством; - основні методи планування і прогнозування розвитку підприємств. Уміти: - будувати оптимальну організаційну структуру управління підприємством; - складати бізнес-плани підприємств.
1.1. ПРЕДМЕТ, МЕТОД І ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ЕКОНОМІКА І ОРГАНІЗАЦІЯ ВИРОБНИЦТВА» План 1.1.1. Предмет визначення дисципліни 1.1.2. Методологія вивчення дисципліни «Економіка і організація виробництва»
1.1.1. Предмет вивчення дисципліни Дисципліна «Економіка і організація виробництва» є базовою дисципліною в системі підготовки студентів технічних спеціальностей вищих учбових закладів. Мета вивчення дисципліни – освоєння студентами основ економіки і організації виробництва на рівні підприємства в умовах ринкової економіки. Підприємство є організаційно обґрунтованим і економічно самостійним суб'єктом господарювання, створеним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб'єктами для задоволення суспільних і особистих потреб шляхом здійснення виробничої, наукової, торгової, іншій господарській діяльності. Місією підприємства є головна його мета, що полягає у виробництві продукції (робіт, послуг) для забезпечення потреб ринку і отримання максимального прибутку. У основі дисципліни «Економіка і організація виробництва» як науки, лежить фундаментальна суперечність між зростаючими потребами людей і тими економічними ресурсами, які їм необхідні для задоволення їхніх потреб. Економіка і організація виробництва як конкретна область економічної науки і учбова дисципліна базується на пізнанні і свідомому використанні загальних економічних законів і закономірностей розвитку суспільного виробництва. Виявлення специфіки і конкретних форм прояву цих законів і закономірностей в господарській діяльності підприємства складає предмет вивчення дисципліни. Предмет дисципліни включає вивчення теорії і практики господарювання на рівні підприємства; конкретні форми і методи господарювання; принципи формування і використання виробничого потенціалу; взаємодія всіх видів ресурсів; організація і ефективність господарської діяльності підприємства. У дисципліні на рівні підприємства розглядаються методи і способи раціонального з'єднання і ефективного використання всіх елементів виробничого процесу. При цьому економічні і організаційні питання вивчаються в їх тісному зв'язку з технікою і технологією виробництва.
1.1.2. Методологія вивчення дисципліни «Економіка і організація виробництва» Зміст конспекту лекцій в логічній послідовності відображає структуру дисципліни. Важливе значення має методологія вивчення дисципліни. У основу її покладені наукові методи, пов'язані з теорією і практикою управління діяльністю підприємства. Основою методології є матеріалістична діалектика. Реалізація діалектичного підходу припускає розгляд кожного економічного явища і процесу в динамічному аспекті, з урахуванням усіх чинників, що впливають на його розвиток. Окрім цього, дисципліна, що вивчається, використовує інші, характерні для неї, методичні прийоми. Серед них – методи: аналізу і синтезу; індукції і дедукції; порівняльного аналізу; балансовий метод; індексний метод; метод графічних зображень та інші. Завданнями вивчення дисципліни «Економіка і організація виробництва» є: оволодіння необхідними знаннями по ресурсному забезпеченню діяльності підприємства і найбільш ефективному використанню ресурсів всіх видів; отримання знань з питань організаційного забезпечення етапів, принципів і методів формування структур управління виробництвом; обґрунтування стратегії і тактики управління підприємством в ринкових умовах. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|