Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Внески на обов’язкове державне пенсійне страхування

Внески до фондів державного соціального страхування

Контрольні запитання до теми 5.1.

1. Державне мито, його сутність і види.

2. Перелік операцій і послуг, з яких стягується державне мито.

3. Методи визначення ставок державного мита.

4. Способи сплати державного мита.

5. Платники державного мита.

6. Об’єкт обкладання державним митом.

 

Внески до фондів державного соціального страхування мають обов’язковий характер і сплачуються суб’єктами підприємницької діяльності та громадянами. На відміну від податків, такі внески мають цільовий характер їх подальшого використання, а саме — на соціальний захист громадян. В Україні створено кілька фондів залежно від напрямку страхування. Розглянемо порядок сплати внесків до цих фондів.

Внески на пенсійне страхування охоплюють кілька видів платежів, які нараховуються як на фонд оплати праці для найманих робітників, так і на доходи, що підлягають оподаткуванню податком з доходів фізичних осіб, які одержують доходи не за наймом. Крім того, оподатковуються операції з продажу валюти, ювелірних виробів, легкових автомобілів, нерухомого майна та послуг мобільного зв’язку. Оскільки перелік платників є досить широким, а об’єкти оподаткування і ставки — диференційованими, роглянемо порядок обчислення внесків за різними операціями і платниками (рис. 1):

1. Юридичні та фізичні особи, які використовують працю найманих працівників, сплачують 32 % фактичних витрат на оплату праці, що підлягають оподаткуванню податком з доходів фізичних осіб, а також винагород, що виплачуються громадянам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, та 4 % від об’єкта оподаткування для працюючих інвалідів. Ці внески сплачуються за рахунок валових витрат суб’єктів підприємницької діяльності.

Крім того, за рахунок заробітної плати (доходу) фізичних осіб, які працюють на умовах трудового договору та фізичних осіб, котрі виконують роботи (послуги) згідно з цивільно-правовими договорами, юридичні та фізичні особи, що здійснюють такі виплати, сплачують:

― 1 %, якщо сукупний оподатковуваний дохід не перевищує 150 грн;

― 2 % якщо сукупний оподатковуваний дохід перевищує 150 грн.

 

 

Рис.1. Порядок обчислення внесків до Пенсійного фонду

 
 

Ці суми сплачуються одночасно з одержанням коштів в установах банків на оплату праці.

2. Фізичні особи, які займаються діяльністю, пов’язаною з одержанням доходу сплачують збір у розмірі 32 % від суми чистого доходу, що підлягає оподаткуванню, тобто від різниці між валовим доходом (виручкою в грошовій та натуральній формі)
і документально підтвердженими витратами, що пов’язані з одержанням доходу, на підставі витягів з податкових декларацій. При цьому не враховуються суми акцизного збору і податку на додану вартість. Такі витяги, завірені податковою інспекцією, подаються платником до Пенсійного фонду в 15-денний строк після закінчення кварталу. Внески обчислюються і сплачуються щоквартально.

3. Із суми оподатковуваного доходу, яка перевищує максималь­ну величину на місяць у розрахунку на кожного працюючого, внески на обов’язкове державне пенсійне страхування не нараховуються.Ця максимальна величина щороку встановлюється Верховною Радою України на рівні величини 7 середніх зарплат, що складаються в попередньому календарному році.

4. Банки перераховують 1,5 % суми безготівкових операцій з купівлі — продажу валют у такі строки:

якщо протягом операційного дня банку сума збору, що обліковується, дорівнює або перевищує 50 грн, — протягом наступного операційного дня;

якщо протягом операційного дня банку сума збору, що обліковується, менше ніж 50 грн, — не пізніше того операційного дня, коли така сума збору досягне 50 грн.

5. Суб’єкти підприємницької діяльності, які провадять торгівлю ювелірними виробами, сплачують збір у розмірі 5 % від вартості реалізованих ювелірних виробів із золота (крім обручок), платини і дорогоцінного каміння в такому порядку:

якщо протягом робочого дня сума збору, яка обліковується, до-
рівнює або перевищує 50 грн, — протягом наступного робочого дня;

якщо протягом робочого дня сума збору, що обліковується, менше ніж 50 грн, — не пізніше того робочого дня, коли сума збору досягне 50 грн.

6. Юридичні та фізичні особи під час відчуження легкових автомобілів, крім легкових автомобілів, якими забезпечуються інваліди, та тих, що переходять у власність спадкоємцям за законом, сплачують збір у розмірі 3 % вартості легкового автомобіля до реєстрації його в органах ДАІ.

7. Підприємства, установи та організації, незалежно від форм власності, та фізичні особи, які придбавають нерухоме майно, за винятком державних підприємств, установ і організацій, що купують нерухоме майно за рахунок бюджетних коштів, установ та організацій іноземних держав, що користуються імунітетами і при­вілеями згідно з законами та міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України,
а також громадян, які придбавають житло і перебувають у черзі на його одержання або придбавають житло вперше, сплачують 1 % вартості нерухомого майна, зазначеної в договорі купівлі — продажу такого майна.

8. Підприємства, установи та організації, фізичні особи, що користуються послугами стільникового рухомого зв’язку, сплачують 6 % від вартості будь-яких послуг стільникового рухомого зв’язку, зазначеної в рахунку на оплату послуг стільникового рухомого зв’язку.


Читайте також:

  1. Адміністративне право і державне управління.
  2. Антське державне утворення.
  3. Антське державне утворення.
  4. Аудит розрахунків з оплати праці й за соціальним страхуванням.
  5. Біржове страхування (хеджування) учасників біржової торгівлі від несприятливих для них коливань цін
  6. Валютні відносини та їх державне регулювання в Україні.
  7. Верховна Рада та державне управління
  8. Видатки на державне управління та судову владу
  9. Види загальнообов’язкового державного соціального страхування
  10. Види і форми страхування
  11. Види майнового страхування
  12. Види майнового та особистого страхування




Переглядів: 903

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Порядок стягнення і перерахування в бюджет державного мита | Внески на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.029 сек.