Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Розрахунок доходної частини бюджету

Конституція та Закон “Про місцеве самоврядування в Україні” гарантують місцевому самоврядуванню фінансову самостійність, яка повинна забезпечуватись власними та закріпленими за ним на постійній основі доходами. Але з трьох принципів місцевого самоврядування – його правової, організаційної та фінансової самостійності – найбільш вразливим і проблематичним було застосування саме останнього. Прийнятий Верховною Радою в 2001 році Бюджетний кодекс розв’язав цю проблему, закріпивши за місцевими бюджетами певний перелік доходів, поділених на дві групи або кошики:

Ú Доходи, що враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів (закріплені доходи або доходи першого кошика);

Ú Доходи, що не враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів (власні доходи або доходи другого кошика).

Закріплені доходи спрямовуються на фінансування видатків, спрямованих на виконання делегованих повноважень, які обчислюються виходячи із встановлених фінансових нормативів бюджетної забезпеченості. Для вирівнювання бюджетної забезпеченості бюджетів місцевого самоврядування Бюджетний кодекс встановив прозорі та єдині правила розподілу міжбюджетних трансфертів. Вони розраховуються на основі формул, і відповідно статей 97 та 98 Бюджетного кодексу визначаються як різниця між видатками, обрахованими із застосуванням фінансових нормативів бюджетної забезпеченості та коригуючих коефіцієнтів, та доходами, визначеними із застосуванням індексу відносної податкоспроможності.

Індекс відносної податкоспроможності є коефіцієнтом, що визначає рівень податкоспроможності адміністративно-територіальної одиниці у порівнянні з аналогічним середнім показником по Україні в розрахунку на одного мешканця, і визначається на основі даних про фактичне виконання відповідного бюджету за три останні бюджетні періоди.

Розрахунок попереднього прогнозу обсягу доходів, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів, проводиться в межах прогнозного обсягу доходів зведеного бюджету України, визначеного на підставі основних прогнозних макропоказників економічного та соціального розвитку держави на плановий бюджетний рік за такою формулою:

де

Dsizakp– попередній прогнозний показник обсягу доходів, закріплених за місцевими бюджетами, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів;

Кi індекс відносної податкоспроможності адміністративно-територіальної одиниці (визначається з чотирма знаками після коми);

Du1, Du2, Du3, Di1, Di2, Di3 – обсяг доходів, закріплених за всіма місцевими бюджетами та бюджетами адміністративно-територіальних одиниць за звітними даними про їхні фактичні доходи за роки базового періоду;

Lu1, Lu2, Lu3, Li1, Li2, Li3 сума пільг, наданих місцевими органами влади з податків і зборів, включених до обсягу доходів, закріплених за всіма місцевими бюджетами та бюджетами адміністративно-територіальних одиниць за відповідні роки базового періоду;

Nu1, Nu2, Nu3, Ni1, Ni2, Ni3 чисельність наявного населення України та бюджетами адміністративно-територіальних одиниць на 1 січня відповідного року базового періоду;

Du4 – прогнозний обсяг доходів, закріплених за всіма місцевими бюджетами на плановий бюджетний період.

При зміні податкового законодавства з адміністрування закріплених доходів у формулу вводяться відповідні коефіцієнти.

Так, з метою врахування чинників, що впливають на обсяг доходів, закріплених за місцевими бюджетами, розрахунковий обсяг доходів, закріплених за місцевим бюджетом, що враховуються під час визначення обсягів міжбюджетних трансфертів, визначається за такою формулою:де FDizak - розрахунковий обсяг доходів, закріплених за місцевим бюджетом, що враховуються під час визначення обсягів міжбюджетних трансфертів, з урахуванням чинників впливу: зниження ставки податку з доходів фізичних осіб до 13 відсотків та встановлення податкових соціальних пільг відповідно до Закону України “Про податок з доходів фізичних осіб”;Du5 - розрахунок обсягу доходів, закріплених за місцевими бюджетами, проведений у межах прогнозного обсягу доходів зведеного бюджету України, визначеного на підставі основних прогнозних макропоказників економічного та соціального розвитку України на плановий бюджетний період з урахуванням застосування ставки податку з доходів фізичних осіб на плановий бюджетний період у розмірі 15 відсотків від об’єкта оподаткування відповідно до пункту 22.3 статті 22 Закону України “Про податок з доходів фізичних осіб”; SPu - обсяг податкової соціальної пільги, визначений в цілому по Україні на плановий бюджетний період, який обчислюється з урахуванням розміру пільг, передбачених у підпунктах 6.1.1, 6.1.2 і 6.1.3 пункту 6.1 статті 6 Закону України “Про податок з доходів фізичних осіб” та підпункті 6.5.1 пункту 6.5 зазначеної статтіKSPi, - кількість отримувачів податкової соціальної пільги відповідної адміністративно-територіальної одиниці, визначених згідно з пунктом 6.1 статті 6 Закону України “Про податок з доходів фізичних осіб” KSPu - загальна кількість отримувачів податкової соціальної пільги в Україні.Крім того, для врахування можливих ризиків від введення в дію зазначеного Закону, визначається скоригований обсяг доходів місцевих бюджетів (RDizak) за формулою:

де f- коефіцієнт врахування можливих ризиків від проведення реформування податку з доходів фізичних осіб, що визначається за формулою:

деFDіzak - розрахунковий обсяг доходів, обчислений в цілому по Україні, з урахуванням податкових чинників; Dr - оцінка обсягу недонадходження податку з доходів фізичних осіб в цілому по місцевих бюджетах, визначена з урахуванням еластичності бази оподаткування.Отже, розрахунковий обсяг доходів, закріплених за відповідними місцевими бюджетами, визначається за формулою:

при g > g’

при g < g’,

де g - коефіцієнт зростання обсягів доходів місцевих бюджетів, що визначається за формулою:,де Dizakп-1 - розрахунковий обсяг доходів i-тої адміністративно-територіальної одиниці, що враховуються під час визначення міжбюджетних трансфертів;g’ - усереднений коефіцієнт для місцевих бюджетів, значення якого дорівнює 105,0515. У разі зміни порядку зарахування податків і зборів до бюджетів адміністративно-територіальних одиниць, що враховуються для визначення міжбюджетних трансфертів, за окремим розрахунком здійснюється відповідне коригуванняфактичних надходжень цих платежів за відповідні роки базового періоду.

 

Питання для самостійного опрацювання

1. Розподіл податкових доходів між місцевими бюджетами різних рівнів.

2. Доходи, що враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів.

3. Доходи, що не враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів.

4. Регламентація випуску цінних паперів (муніципальних позик) місцевих органів влади в Україні.

5. Позабюджетні фонди місцевих органів влади.

6. Валютні та резервні фонди місцевих органів влади.

7. Поняття тимчасово вільних коштів.

8. Структура загального та спеціального фондів місцевого бюджету.

9. Історичні аспекти формування дохідної бази місцевих бюджетів.

10. Нормативне регламентування та порядок формування доходів місцевих бюджетів на поточний рік.


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. III. Виконання бюджету
  3. Автоматичний розрахунок суми проведення.
  4. Аеродинамічний розрахунок
  5. Аеродинамічний розрахунок ротора вітроустановки
  6. Алгоритм розробки методичних основ бюджетування
  7. Аналітичний розрахунок завантаження горловин
  8. Аналітичний розрахунок сумарного завантаження типових перетинань
  9. Будова рухомої частини приладу.
  10. Бюджетна класифікація видатків та кредитування бюджету
  11. Бюджетна класифікація доходів бюджету
  12. Бюджетна класифікація фінансування бюджету




Переглядів: 949

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Доходи поточного (операційного) бюджету та бюджету розвитку | Теоретичні засади планування видатків бюджету

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.