Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Питання 16 Гетьманат Павла Скоропадського.

30 квітня 1918 – гетьман видає «Грамоту до всього українського народу» у якій заявив про ліквідацію У Н Р і проголошення Української Держави на основах приватної власності. Фактично це була диктатура (керував армією і урядом, генеральний суддя, гетьман). Було утворено клас селян-козаків, панам повернули землі, а капіталістам – фабрики і заводи, залізниці. Все почало працювати, засіяно всю землю, утворено апарат управління із старих чиновників, іде торгівля, працюють залізниці. Уряд очолив найбагатший землевласник Ф.Лизогуб, а з інтелігентів до нього ввійшли лише Д.Дорошенко (зовнішня політика) та Василенко (культура і освіта). Скоропадський заборонив страйки, демонстрації і виступи, закрили ряд газет і журналів, ввели цензуру, обмежили політичні свободи і профспілки, закрили ряд партій, почали арешти і репресії (Україна стала центром білогвардійського руху та відродження царської влади). Найбільшим прорахунком Скоропадського були так звані «походи справедливості» - пани попросили у нього допомоги щоб повернути у селян своє майно, яке селяни забрали під час революції 1917 року. Гетьман видав спеціальний указ і надав панам війська для цього, але почався такий грабіж села, що сам гетьман змушений був виділяти армію для захисту села. Внаслідок такої політики есери (Тютюнник та Шинкар) і більшовики (Боженко і Щорс) підняли повстання проти Скоропадського, але були придушені німцями. Винниченко організував Український Національний Союз, а Петлюра – Всеукраїнський Земський Союз – вони почали боротьбу проти гетьмана. Жовтень – кілька українських інтелігентів увійшли до уряду Скоропадського, але ситуація не покращала – Антанта виграла війну і німці виводять свої війська з України. 14 листопадановий уряд Скоропадського з російських монархістів очолив Гербель (гетьман заявив, що він відновить Російську імперію куди Україна ввійде на правах автономії – він хотів заручитись підтримкою Антанти і білогвардійського руху). В цей же день Винниченко і Петлюра об’єднали свої організації і утворили ДИРЕКТОРІЮ, об’явивши війну гетьману. 24 листопада армія гетьмана була розбита, а Київ оточено – 14 грудня німці втекли з Києва і забрали з собою Скоропадського. У галузізовнішньої політики він підписав угоди з 13 країнами (у тому числі з Радянською Росією – Німеччина, Австро-Угорщина, Польша, Дон, Кубань, Крим, Румунія, Іспанія, Голландія та ін.). В галузі культури – відкрив 2 університети, 150 гімназій і кілька тисяч шкіл, випустив кілька мільйонів українських підручників для школи; з’явилась Українська Бібліотека, Хор і Оркестр, Академія Наук (24 листопада – Вернадський).

 

 

Питання 17. Громадянська війна і встановлення радянської влади. Політика «воєнного комунізму»

У жовтні 1917 року відбувся жовтневий переворот у Петрограді і до влади прийшли більшовики на чолі з В.Леніним. Ще раніше, в серпні 1917 року, до Центральної Ради увійшли 10 більшовиків, але не змогли знайти спільної мови з нею. Переговори делегації Центральної Ради і більшовиків теж не вдались. В грудні 1917 року більшовицька Росія об’явила війну Центральній Раді і на Україну рушила армія Антонова-Овсієнка та Муравйова. У Харкові було проголошено Українську Радянську Республіку. Під Крутами студенти та учні київських шкіл намагались зупинити ворога, але їм це не вдалося, багато з них загинули смертю хоробрих. Захопивши Київ, більшовики почали «червоний терор» і винищили кілька тисяч українських патріотів. Але весною 1918 року під натиском німців більшовики втекли до Росії. На початку 1919 року (протягом 1918 року ніяких подій не було, бо Скоропадський мав угоду з більшовиками) знову починають гуртуватись сили проти української Директорії. Зимою і весною 1919 року більшовики виганяють Директорію з Києва і знову встановлюють свою владу в Україні. Активну допомогу більшовикам надали українські отамани Махно, Зелений, Григор’єв та інші. Держава більшовиків в Україні називалась Українська Соціалістична Радянська республіка, уряд очолив Х.Раковський. Введено політику «воєнного комунізму» - фактично це була консолідація в руках партії всіх ресурсів для війни. Економіка – націоналізація промисловості; заборона свободи торгівлі; згортання грошового обігу і карткова система розподілу продуктів і товарів; безкоштовне користування транспортом, телефоном, газом, житлом; зрівнялівка в оплаті праці; централізація і мілітаризація господарства; загальна трудова повинність; продовольча розкладка. Утворено табори примусової праці і працювати мали всі. Замість паспортів ввели трудові книжки. «Продрозкладка» - у селян забирали все зерно, крім посівного фонду. Грудень 1920 – план ГОЕЛРО (електрифікації). Почали колективізацію. Весною 1919 в Україні почались повстання проти колективізації та продрозкладки. Їх очолили отамани Зелений, Соколовський, Гончар, Орловський, а також Григор’єва (командира більшовицької армії). Григор’єв підняв гасло «Україна для українців». Весною 1919 на більшовиків починає наступати генерал Денікін і з ним разом українські війська Директорії та ЗУНР. Але осінню 1919 більшовики змогли зупинити білих у великій мірі завдяки Революційній повстанській армії України Н. Махна (утворена 5 серпня 1919 року). Отримавши від Директорії зброю та боєприпаси, Махно за короткий час визволив від білих значну частину України, а його армія сягла 100 тисяч. Розбивши Денікіна, зимою та весною 1920 року більшовики захопили майже всю Україну. Третій прихід більшовиків на Україну ознаменувався поверненням «воєнного комунізму» та репресіями. У квітні 1920 року почалася більшовицько-польська війна, у травні поляки навіть захопили Київ. Але в червні контрнаступ більшовиків відкинув поляків до Варшави. Врятував поляків наступ Врангеля у Криму. Більшовики підписали Ризький мир з поляками і осінню 1920 року розбили Врангеля і захопили Крим. Вирішальну роль у цьому знову відіграла армія Махна, що здійснила перехід через Сиваш. У 1921 році Махно емігрував, а в 1922 припинив бойові дії Тютюнник.

 


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  7. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  8. Бесіда за запитаннями.
  9. Боротьба проти гетьманату
  10. Боротьба українського народу проти німецько-австрійської окупації та гетьманату.
  11. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  12. Виділення в природних комплексах незвичайних, унікальних ділянок і явищ і питання їх збереження.




Переглядів: 745

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання 15 Лютнева революція і Центральна Рада в Україні | Питання 19 Нова економічна політика.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.