Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Питання 19 Нова економічна політика.

Масові повстання в Україні, повстання в Кронштадті і на Тамбовщині (Антонова) підштовхнули прийняття більшовиками Н Е П у – на Х з’їзді партії у березні 1921 року. Замість продовольчої розверстки («воєнний комунізм») у 180 млн пудів, було введено продовольчий податок у 126 млн пудів. Але розверстка – осінню забирали практично все зерно, крім посівного фонду; податок – про нього говорили селянам весною, а тому він мав можливість засіяти більше землі (вільної було багато – панська, церковна, державна) і після здачі податку все інше можна продавати. Причини введення НЕПу : 1. Закінчення війни і перехід до миру вимагали зміни політики. 2. Криза економіки вимагала нових методів господарювання і управління. 3. Невдоволення селян «воєнним комунізмом» і продовольчою розкладкою могло перерости у воєнну проблему, бо 80% армії більшовиків складали селяни. 4.Спад світового революційного руху поховав надії більшовиків на допомогу міжнародного пролетаріату – потрібно укріплювати союз з селянами і розраховувати на свої сили. На думку Леніна НЕП – це укріплення союзу робітників і селян, тимчасовий хід і один з варіантів побудови соціалізму. НЕП включав: заміну розверстки податком, введення товарно-грошових відносин, формування ринкових відносин, кооперація народу, запровадження госпрозрахунку та особистої зацікавленості у результатах праці, тимчасовий допуск капіталізму в економіку. Фактично це був капіталізм під жорстким контролем більшовицького уряду. Основним елементом Непу була кооперація, якою було охоплено 50% селян і 30% робітників (вона мала понад 100 форм). У різні форми оренди, користування та інше було передано майже 50% підприємств (5200). Утворено трести, що працювали на повному господарчому розрахунку і самофінансуванні(Тютюн трест, Масло трест, Вугіль трест, Цукротрест, Південь сталь) – вони могли об’єднуватись у синдикати. У торгівлі 75% обороту контролювали приватні підприємці і капіталісти; було проведено грошову реформу і введено золотий червінець, забезпечений золотом і товарами. У промисловостіНЕП передбачав державний капіталізм (держава має понад 51% акцій підприємства), приватний капіталізм (капіталіст має більшість акцій) і концесію (здача в оренду підприємств іноземним капіталістам). У сільському господарстві з’явились фермери, орендатори, підприємці, індивідуальні власники, кооперативи та інше. Торгівля практично вся була у приватних руках. В результаті у промисловості у 1928/1929 (у порівняні з 1913) було вироблено – електрики на 140% більше, вугілля і сталі – на 120%, прокату на 110%, продукції машинобудування у 3,5 рази. Навіть сільське господарство перевищило на 5,5% свій рівень по всіх показниках. Але основним протиріччям НЕПу було те, що це був капіталізм в економіці і комунізм у політиці (державній владі) – щось потрібно було міняти. Тому, починаючи з 1925 (курс на індустріалізацію) і особливо з 1927 (колективізація) НЕП починають згортати.

 

 


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Активна і пасивна державна політика.
  7. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  8. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  9. Антиінфляційна політика. Взаємозв’язок інфляції та безробіття.
  10. Асортиментна політика.
  11. Бесіда за запитаннями.
  12. Бюджет як економічна і правова категорія




Переглядів: 488

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання 16 Гетьманат Павла Скоропадського. | Питання 18 Західноукраїнські землі у складі Польщі 20-30-і рр.. ХХ ст..

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.