Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основи організації контролю виконання бюджету.

 

Бюджетний контроль є підсистемою фінансового контролю, здійснюється постійно і на всіх стадіях бюджетного процесу - під час складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів та при розгляді і затвердженні звітів про виконання бюджетів. Контроль виконання бюджету включає:

– контроль виконанням бюджетів за доходами і видатками;

– контроль виконання зобов'язань платників податків перед бюджетом;

– контроль інших надходжень до бюджетів та пошук резервів їх збільшення;

– контроль використання бюджетних коштів;

– контроль розподілу бюджетних коштів між бюджетами та розпорядниками коштів;

– контроль дотримання вимог бюджетного законо­давства та фінансово-бюджетної дисципліни розпоряд­никами бюджетних коштів.

Функції бюджетного контролю в Україні здійснюють: Верховна Рада в частині дотримання бюджетного законо­давства, розгляду звітів про виконання Державного бюджету та звітів розпорядників про використання бюджетних коштів та коштів резервного фонду. Здійснює попередній контроль шляхом прийняття Бюджетної резолюції, розгляду та схвалення закону України про Державний бюджет тощо.

Комітет із питань бюджету контролює відповідність законопроекту про Державний бюджет Бюджетній резолюції та інших законопроектів бюджетному законодавству;

Місцеві ради стежать за дотриманням бюджетного законо­давства на відповідній території, виконанням рішення про бюджет; Органи державної влади контролюють показники затвердже­них бюджетів, бюджетного розпису та кошторисів бюджетних установ місцевих бюджетів, відповідність рішень місцевих рад бюджетному законодавству;

Рахункова палата - ефективність використання коштів та управління коштами державного бюджету, утворення, обслуговування та погашення державного боргу, а також використання коштів у частині фінансування державних адміністрацій тощо;

Міністерство фінансів - складання проектів бюджетів, виконання бюджетів, оперативне управління коштами бюджетів, міжбюджетні відносини.

Державне казначейство - поточні операції з виконання бюджетів, облік та звітність операцій із коштами бюджетів усіх рівнів, виконання кошторисів доходів і видатків, цільове використання бюджетних коштів.

Державна контрольно-ревізійна служба - цільове і раціо­нальне використанням бюджетних коштів, цільове використання та своєчасне повернення позик, наданих суб'єктам підприємницької діяльності під гарантії Уряду, ведення бухобліку та звітності про виконання бюджетів, кошторисів доходів і видатків бюджетних установ.

Державна податкова адміністрація - дотриманням подат­кового законодавства, правильність обчислення, повнота і своєчасність сплати податків, зборів, інших обов'язкових платежів, установлених законодавством.

Бюджетний кодекс визначив основні засади фінансового контролю в бюджетній сфері (організація контролю на всіх і стадіях бюджетного процесу, безперервне здійснення контрольних процедур, контроль за дотриманням бюджетного законодавства та посилення відповідальності за бюджетні правопорушення, оцінка ефективності використання бюджетних коштів), функції та завдання контролю на всіх стадіях бюджетного процесу, його види (внутрішній, зовнішній), основні засади внутрішнього контролю в бюджетних уста­новах та суб'єкти здійснення зовнішнього контролю (Рахун­кова палата та КРУ).

Кодекс сформував-належне правове поле діяльності розпорядників коштів, які за рахунок бюджетних коштів повинні досягти конкретних результатів, належно управляти бюджетними асигнуваннями, контролювати розпорядників нижчого рівня (затвердження кошторисів, надходження і витрачання коштів, звітність). Особлива увага звернена на відповідність видатків бюджетним призначенням.

У Кодексі передбачена відповідальність учасників бюджет­ного процесу за вчинені бюджетні правопорушення або бездіяльність, що привела до таких. Визначено поняття бюджетного правопорушення, зміст нецільового використання бюджетних коштів та відповідальність суб'єктів (припинення бюджетних асигнувань, зупинення операцій із бюджетними коштами, накладання стягнень). Встановлено відповідальність за порушення бюджетного планування в органах місцевого самоврядування.

Система контролю передбачає процедуру оскарження рішень про накладання стягнень за бюджетне правопорушення в органі, який його виніс, або в суді протягом 10 днів із дня його винесення. Оскарження не зупиняє виконання рішення, але якщо суд визнає його незаконним, то потерпілому перераховуються недоотримані кошти й поновлюються права, обмежені цим рішенням.

Принципові положення організації фінансового контролю, започатковані Кодексом, із часом повинні знайти відображення і розвиток у Законі України про державний контроль за дотриманням бюджетного законодавства та відповідальність за бюджетні правопорушення.

За терміном проведення розрізняють три види контролю державних видатків:

- попередній - проводиться на стадіях складання і розгляду проекту бюджетів та кошторисів бюджетних установ тощо. Здійснюється до виконання операцій із надходження та витрачання коштів, виявляє реальні джерела та дозволяє оцінити обсяги надходжень до бюджету; попереджує порушення законів та нецільове використання коштів;

- поточний - здійснюється під час руху бюджетних коштів, що забезпечує їх цільове, раціональне і ефективне використання на стадії здійснення операцій (перевірка відповідності видатків бюджетним призначенням);

- наступний - проводиться після здійснення фінансових операцій і забезпечує перевірку виконання бюджету, кошторисів та використання бюджетних асигнувань. За виявленими недоліками та порушеннями розра­ховуються невикористані резерви у формуванні та використанні коштів бюджету та розробляються заходи щодо їх реалізації, але лише в наступному бюджетному періоді. Проводиться після отримання доходів та проведення видатків шляхом перевірок і ревізій.

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. D) оснащення виробництва обладнанням, пристроями, інструментом, засобами контролю.
  3. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  4. III. Виконання бюджету
  5. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  8. IV. Питання самоконтролю.
  9. PR-відділ організації: переваги і недоліки
  10. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  11. V Практично всі психічні процеси роблять свій внесок в специфіку організації свідомості та самосвідомості.
  12. V. Виконання вправ на застосування узагальнювальних правил.




Переглядів: 1210

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сутність, стадії, учасники та нормативно-правове забезпечення бюджетного процесу | Види та методи контролю виконання бюджету.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.