МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Види та методи контролю виконання бюджету.
Бюджетний контроль класифікують за видами, формами і методами. Залежно від суб'єктів контролю розрізняють державний, муніципальний, відомчий, внутрішній і громадський бюджетний контроль. Державний контроль проводиться Верховною Радою та її комітетами, Рахунковою палатою, Президентом, Кабінетом Міністрів, Мінфіном, ДКУ, ДКРС, незалежно від відомчого підпорядкування об'єкта перевірки. Місцеві бюджети, діяльність розпорядників коштів є об'єктами муніципального контролю, який здійснюється місцевими радами. Відомчий контроль проводиться на підпорядкованих підприємствах (установах, організаціях) контрольно-ревізійними підрозділами галузевих міністерств та інших органів виконавчої влади. Внутрішній контроль проводиться безпосередньо на підприємствах (установах, організаціях) силами їх спеціалізованих підрозділів та спеціалістів. Розпорядники бюджетних коштів зобов'язані організувати ефективну систему внутрішнього контролю. Громадський контроль здійснюється силами громадськості, зауваження і пропозиції якої можуть бути використані при складанні і виконанні бюджетів. Його ефективність залежить від відкритості й гласності бюджетного процесу. Бюджетний контроль здійснюється у формі експертизи, перевірки, ревізії, аудиту і моніторингу. Експертиза - це вивчення окремого питання чи явища задля його правильної оцінки (зазначається в експертному висновку). Перевірка - детальне вивчення окремих питань виконання бюджету, кошторисів, бюджетних програм, роботи розпорядників коштів тощо. Результати оформляються довідкою або доповідною запискою. Ревізія - всебічна перевірка фінансово-господарської діяльності розпорядників бюджетних коштів із метою встановлення законності, обґрунтованості, доцільності та економічної ефективності бюджетних операцій. Розрізняють повні, часткові, тематичні, комплексні та наскрізні ревізії. При проведенні повної ревізії контролю підлягає уся діяльність розпорядника коштів; часткової - контроль окремих операцій з бюджетними коштами; тематичної - контроль ряду суб'єктів з визначених питань; комплексної - всебічний контроль діяльності бюджетної організації чи бюджетного процесу; наскрізної - контроль усіх напрямків та складових бюджетної роботи та всіх суб'єктів окремого бюджету. Моніторинг - це нова і найменш регламентована форма бюджетного контролю, яка полягає в безперервному відстеженні операцій на рахунках бюджетної установи, її діяльності та показників фінансової звітності з метою виявлення ознак, які можуть свідчити про допущення фінансових порушень. Моніторинг - постійний процес, який здійснюється протягом певного проміжку часу. Після його завершення не складається акт, довідка чи будь-який Інший документ. Увага керівників об'єкта моніторингу звертається на виявлені ознаки можливих порушень, що дозволяє попередити незаконні і неефективні г. грати, в тому числі бюджетних коштів, та не допустити порушення бюджетного законодавства. Обстеження - форма бюджетного контролю, що здійснюється безпосередньо в бюджетній установі і полягає в дослідженні планових та бухгалтерських (первинних і зведених) документів, господарських договорів, фінансової і статистичної звітності, інших документів, пов'язаних з фінансово-господарською діяльністю, бухгалтерським обліком та внутрішньогосподарським фінансовим контролем. У бюджетному контролі використовуються специфічні методи його здійснення, що дають змогу всебічно, повно, об'єктивно дослідити формування і використання бюджетних коштів. Ці методи можна поділити на документальні і фактичні. До методів документального контролю належиш - перевірка документів за формальними ознаками і змістом; - арифметична перевірка документів; - нормативна перевірка документів; - зустрічна перевірка документів; - логічний контроль; - техніко-економічний розрахунок; - зворотний перерахунок; - експертна оцінка окремих статей бюджетних доходів і видатків; - системний і факторний аналіз із використанням прийомів: порівняння, зіставлення, групування, середніх і відносних величин, таблиць тощо. До методів (прийомів) фактичного контролю належать: обстеження; інвентаризація; спостереження; опитування, анкетування; отримання письмових пояснень; контрольні заміри робіт; технологічний контроль.
Читайте також:
|
||||||||
|