МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Суть, етапи становлення, правові засади та структура бюджетної системи УкраїниСучасні проблеми та напрямки реформування підприємств комунального сектору.
У комунальній сфері нині нагромадилося багато складних проблем, які потребують якнайшвидшого вирішення, без чого неможливі подальший розвиток нашої країни, інтеграція її у світове господарство, формування соціально орієнтованої і демократичної держави. Комунальний сектор економіки потребує докорінного реформування з метою забезпечення його розвитку, формування ринкових механізмів господарювання, зміцнення матеріально-технічної та фінансової бази, забезпечення прибутковості комунальних підприємств. Основними напрямами реформування галузі мають бути: — формування ринку послуг, створення конкурентного середовища у комунальному секторі; — істотне підвищення якості послуг, які надають комунальні підприємства, розширення їхнього переліку; — проведення економічно обґрунтованої цінової політики; — підвищення ефективності управління об'єктами комунальної власності; — формування соціального партнерства підприємств з органами місцевого самоврядування, активізація роботи відповідних дорадчих і консультаційних служб. Комплексне дослідження цих проблем як теоретично, так і на практиці дасть змогу істотно поліпшити фінансовий стан та оптимізувати роботу підприємств комунального господарства, максимізувати їх внесок у наповнення місцевих бюджетів, а головне — вирішити низку важливих соціальних проблем.
Бюджетна система України - сукупність державного бюджету та місцевих бюджетів, побудована з урахуванням економічних відносин, державного й адміністративно-територіальних устроїв і врегульована нормами права. Бюджетна система України пройшла такі етапи становлення: Загальновійськова казна запорізького козацтва, до якої надходили доходи від промислів, скотарства, рибальства, полювання. Видатки здійснювалися на військове спорядження, будівництво монастирів та інше. 1918-1922 роки. Українська Центральна рада протягом 14 місяців, а потім більшовицький уряд намагалися оволодіти бюджетним процесом, але спроби виявилися марними. 1922-1992 роки. Україна виконувала у бюджетному процесі підпорядковану роль. (У ці роки приблизно 25% національного доходу, створеного в Україні, перерозподілялося через бюджет України, а понад 40% національного доходу - через союзний бюджет). 1992 рік. Україна вперше склала державний бюджет як незалежна держава (через нього розподілялося більше ніж 60% національного доходу і 70% фінансових ресурсів Української держави. Дефіцит бюджету становив приблизно 3%). У 1990 році було прийнято закон "Про бюджетну систему Української РСР" (5.12.1990), згідно з яким бюджетна система складається з двох самостійних ланок - державного і місцевих бюджетів. У 1995 році Верховна Рада України прийняла нову редакцію закону "Про бюджетну систему України" (29.06.1995). У 1996 році Конституцією України було закріплено основні принципи побудови бюджетної системи України, визначені нові принципи побудови міжбюджетних відносин, встановлено право територіальних громад самостійно затверджувати бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролювати їхнє виконання, встановлювати місцеві податки і збори відповідно до законодавства. У 1997 році прийнято закон "Про місцеве самоврядування" (27.05.1997), який розширив основні положення Конституції щодо організації бюджетної системи та міжбюджетних взаємовідносин в Україні. 2001 рік ознаменувався прийняттям Бюджетного кодексу України (21.06.2001). Нормативно-правовими актами, що регулюють бюджетні відносини в Україні, є: Конституція України; Бюджетний кодекс; Закон України про Державний бюджет України на відповідний рік; інші закони, що регулюють бюджетні правові відносини; нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України та центральних органів влади, прийняті на підставі і на виконання Бюджетного кодексу; рішення органів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, прийняті відповідно до Бюджетного кодексу. Бюджетна система України складається з державного бюджету та місцевих бюджетів (11785 самостійних місцевих бюджетів). Місцевими бюджетами визначаються: бюджет Автономної Республіки Крим, обласні, районні бюджети, бюджети районів у містах та бюджети місцевого самоврядування. До бюджетів місцевого самоврядування належать бюджети територіальних громад сіл, селищ, міст та їх об’єднань. Зведений бюджет України - це сукупність показників усіх бюджетів, що входять до складу бюджетної системи України та використовуються для аналізу і прогнозування соціально-економічного розвитку. Зведений бюджет України включає показники Державного бюджету України, зведеного бюджету Автономної Республіки Крим, зведених бюджетів областей та бюджетів міст Києва і Севастополя. Зведений бюджет Автономної Республіки Крим включає показники республіканського бюджету Автономної Республіки Крим, зведених бюджетів її районів і бюджетів міст республіканського значення. До місцевих бюджетів належать: обласні бюджети, районні бюджети в містах, селищні та сільські бюджети. Зведений бюджет області включає показники обласного бюджету, зведених бюджетів районів і бюджетів міст обласного значення цієї області. Зведений бюджет району включає показники районних бюджетів, бюджетів міст районного значення, селищних і сільських бюджетів цього району. Зведений бюджет міста з районним поділом включає показники міського бюджету та бюджетів районів, що входять до його складу. Усі бюджети зведеного бюджету України мають самостійний характер.
Читайте також:
|
||||||||
|