МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Зонна діаграма твердого тілаЕлектронна теорія будови|споруди| металів Уявлення про електронну структуру атомів послужило підставою|основою| для класичної теорії будови|споруди| металів. У цій теорії враховується, що валентні електрони зовнішнього шару відокремленого атома слабо пов'язані з ядром. При утворенні кристалів на електрони кожного атома діють ядра інших атомів. У цих умовах деякі валентні електрони втрачають постійний зв'язок з|із| одним ядром і переходять від одного атома до іншого. Такі електрони називають звідними|зведеними|. Атоми, що втратили|згубили| електрони з|із| валентного шару, стають позитивними іонами. Вони розташовуються у вузлах кристалічної решітки і здійснюють|скоюють| теплові коливання біля положення|становища| рівноваги. Загальний|спільний| заряд вільних електронів в кристалі дорівнює позитивному заряду іонів, тому кристал залишається електрично нейтральним. Вільні електрони теж|також| беруть участь в хаотичному тепловому русі, але|та| переміщаються по всьому кристалу, утворюючи своєрідний електронний газ. Передбачається|припускається|, що вільні електрони володіють властивостями молекул ідеального газу; вони не взаємодіють на відстані між собою і з|із| іншими частинками|частками| металу, але|та| при своєму русі можуть стикатися з|із| іонами кристалічної решітки. Електронна теорія будови|споруди| металів була розроблена у зв'язку із загальною|спільною| проблемою електропровідності речовин. Висока електропровідність і деякі і інші властивості металів отримали|одержували| добре|добре| пояснення при введенні|вступі| поняття про вільні електрони . Електронна теорія пояснює|тлумачить| погану електропровідність у|біля| ряду|лави| речовин відсутністю вільних електронів. Такі речовини отримали|одержували| назву діелектриків. Проте|однак| далеко не всі електричні властивості твердих тіл, у тому числі і металів, можна пояснити|тлумачити| за допомогою електронної теорії. Застосування|вживання| її у ряді випадків привело до суперечностей|протиріч| з|із| досвідченими|дослідними| даними.
Класична електронна теорія не може пояснити|тлумачити|, зокрема, властивості напівпровідників, якими є|з'являються| більшість кристалічних речовин. В даний час|нині| в уявлення про електричні властивості твердих тіл внесені істотні|суттєві| зміни, завдяки яким можливо з єдиної точки зору пояснити|тлумачити| відмінності в електропровідності металів, діелектриків і підлозі|статі| провідників. Такому завданню|задачі| відповідає зонна теорія твердого тіла, в основі якої лежать поняття про енергетичні рівні і квантових| станах|достатки| електронів в атомах. При об'єднанні атомів в молекули і кристали атоми взаємодіють один з|із| одним. При цьому рівні енергії електронів змінюються. В результаті один однаковий для всіх відокремлених атомів рівень розщеплюється на стільки близьких, скільки атомів є|наявний| в кристалі. Сукупністю цих рівнів . відносно яких також дійсний принцип Паулі, утворюється енергетична зона дозволених рівнів. До розщеплювання схильні всі рівні ізольованого атома відповідно|відповідно до| цьому в кристалі утворюються декілька зон, дозволених рівнів, а між ними знаходяться|перебувають| зони заборонених рівнів. Нижні дозволені зони утворені рівнями, які розщеплюються слабо, оскільки|тому що| відповідні| їм електрони розташовуються ближче до свого ядра і з боку інших атомів схильні до меншої дії. Ці зони завжди до кінця заповнені електронами і для пояснення електричних властивостей твердих тіл істотного|суттєвого| значення не мають. З цієї точки зору представляє|уявляє| інтерес валентна зона, яка заповнена валентними електронами, що випробовують|відчувають| найбільшу дію інших атомів, велике розщеплювання рівнів. Такому ж розщеплюванню піддаються і вищі, ніж у валентній зоні, рівні, не зайняті | електронами у незбудженому стані атома. Тому на зонній діаграмі рис.1.4 вище за валентну зону розташовується зона вільних рівнів, відокремлена від неї забороненою зоною. Можливе часткове перекриття валентної зони зоною вільних рівнів, тобто між ними може і не бути забороненої зони. Зонна теорія пояснює|тлумачить| електропровідність речовин можливістю|спроможністю| переходу електронів на вищі вільні рівні енергії. Такі рівні завжди є у верхній зоні, тому зона вільних рівнів отримала|одержувала| назву зони провідності. За певних умов вільні рівні можуть опинитися у валентній зоні, тоді валентна зона теж|також| стане зоною провідності. Вільними електронами в тому значенні, яке додане|наділяти| ним в електронній теорії, є|з'являються| електрони зони провідності, в якій є|наявний| вільні рівні енергії. Читайте також:
|
||||||||
|