Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Призначення і будова синхронних машин

Синхронні машини

 

Синхронна машина – машина перемінного струму, у якої швидкість ротора при постійній частоті струму в обмотці статора зберігається постійної і не залежить від навантаження на валу машини.

Синхронні машини застосовують головним чином для перетворення механічної енергії первинних двигунів в електричну, тобто як генератори електричної енергії змінного струму. Разом з тим синхронні машини використовують також у режимах двигунів, компенсаторів реактивної потужності і інших пристроїв.

В промислових установках найбільше поширення одержали трифазні синхронні машини. Однофазні синхронні двигуни знайшли застосування в електричних годинниках, автоматичних самописних приладах, пристроях програмування і т.п.

Трифазна синхронна машина складається з нерухомого статора і обертового всередині нього неявно чи явно полюсного ротора, між ними є повітряний зазор, радіальний розмір якого залежить від номінальної потужності машини, її швидкохідності і змінюється від часток до декількох десятків міліметрів.

Статор такої машини за будовою практично не відрізняється від статора асинхронної машини, має трифазну обмотку, початок фаз якої позначені С1, С2, С3 і кінці – С4, С5, С6 і виведені до затисків з аналогічними позначеннями, що дозволяє з'єднувати фази обмотки статора трикутником чи зіркою. Фази обмотки статора трифазного синхронного генератора з'єднують переважно зіркою, тому що це дозволяє при трифазній чотири провідної мережі мати у своєму розпорядженні лінійні і фазні напруги, що відрізняються друг від друга в разів.

Ротор являє собою електромагнітну систему постійного струму з обмоткою, яка має те ж число полюсів, що і трифазна обмотка статора. Магнітні силові лінії сусідніх північного і південного полюсів ротора замикаються через повітряний зазор машини і магнітопровід статора. Обмотка ротора, чи обмотка збудження, одержує живлення від випрямлювача чи невеликого генератора постійного струму – збудника, потужність якого складає(0,5…10)% номінальної потужності синхронної машини. Збудник може знаходиться на одному валу із синхронною машиною, приводитися від її вала гнучкою передачею чи мати привод від окремого двигуна.

Неявнополюсний ротор – суцільний чи складений циліндр з вуглецевій сталі чи легованій сталі з пазами, про фрезованими на його поверхні в осьовому напрямку. У ці пази покладена обмотка, виконана ізольованим мідним чи алюмінієвим проводом. Початок И1 і кінець И2 цієї обмотки приєднують до двох контактних кілець, укріплених на втулці з ізолятора, розташованої на валу машини, і обертових разом з ротором. До кілець притиснуті нерухомі струмопровідні щітки, від яких виведені проводи до затисків з маркіруванням И1 та И2 для приєднання до джерела електричної енергії постійної напруги. Великі зуби циліндрів ротора, у яких немає пазів, утворять полюси ротора.

Неявнополюсний ротор звичайно має два чи чотири полюси з полярністю, що чергується, його використовують у швидкохідних синхронних машинах, зокрема в турбогенераторах – трифазних синхронних генераторах, безпосередньо з'єднаних з паровими турбінами, розрахованими на частоту обертання 3000 або1500 обертів у хвилину при частоті перемінного струму 50 Гц.

Явно полюсний ротор з числом полюсів від чотирьох і більш має масивне чи шихтоване зі сталевих листів ярмо, на якому укріплені аналогічної конструкції сталеві полюси, які мають прямокутний перетин, що закінчуються наконечниками. На полюсах розташовані з'єднані між собою котушки, що утворять обмотку збудження. Такий ротор застосовують у тихохідних синхронних машинах, якими можуть бути гідрогенератори і дизель-генератори – трифазні синхронні генератори, безпосередньо з гідравлічними турбінами чи двигуни внутрішнього згоряння, розрахованими на частоту обертання 1500, 1000, 750 і нижче обертів у хвилину при частоті перемінного струму 50 Гц.

Багато синхронних машин мають на роторі крім обмотки збудження ще мідну чи латунну короткозамкнену заспокійливу обмотку, що у неявно полюсному роторі мало відрізняється від аналогічної обмотки ротора асинхронної машини, а в явно полюсному роторі її виконують у вигляді неповної короткозамкненої обмотки, стрижні якої закладені тільки в пази полюсних наконечників і відсутні в між полюсному просторі. Ці обмотки сприяють загасанню коливань ротора при несталих режимах синхронної машини, а також забезпечує асинхронний пуск синхронних двигунів.

Синхронні машини номінальною потужністю до 5кВт іноді виготовляють у зверненому виконанні з обмоткою збудження на статорі і з трифазною обмоткою на роторі.


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  3. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  4. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  5. Аеродинамічні властивості колісної машини
  6. Аналіз службового призначення деталей та конструктивних елементів обладнання харчових виробництві, визначення технічних вимог і норм точності при їх виготовленні
  7. Аналогові обчислювальні електронні машини.
  8. Анатомічна будова кісток вільної нижньої кінцівки
  9. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка
  10. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  11. Антигенна будова HDV
  12. АПВ з самосинхронізацією синхронних генераторів та компенсаторів




Переглядів: 5917

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Асинхронні виконавчі двигуни і тахогенератори | Робота трифазної синхронної машини у режимі генератора

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.