МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Призначення і будова машин постійного струму
Машина постійного струму – це електромеханічний пристрій, використаний у генераторному і руховому режимах, при яких відповідно механічна енергія перетвориться в електричну енергію постійного струму чи виконується зворотне перетворення. Машина постійного струму складається з нерухомої частини – станини і обертової частини – якоря. Станина – порожній сталевий циліндр, на внутрішній поверхні якого укріплене парне число виступаючих головних полюсів машини. Ці полюси зібрані з тонких ізольованих друг від друга лаком листів електротехнічної сталі і закінчуються розширеною частиною – полюсними наконечниками для розподілу магнітної індукції в повітряному зазорі за законом, близьким до трапецеїдального. Лінії, що проходять через середини полюсів і центр вала машини, називають її подовжніми магнітними осями. На полюсах розташовані одна чи кілька обмоток збудження постійного струму, що з'єднані між собою так, щоб одержати полярність полюсів, які чергуються, збудливе основне нерухоме магнітне поле машини. Обмотки збудження з великим числом витків тонкого проводу і значним опором мають виходи до затисків з позначенням Ш1 та Ш2, а обмотки збудження з малим числом витків товстого проводу і малим опором – виходи до затисків з позначенням С1 та С2. Між головними полюсами розташовані додаткові полюси, які менше головних і виготовлені зі сталі. Звичайне число додаткових полюсів дорівнює числу головних і тільки в машинах номінальною потужністю до 2…2,5 кВт число їх зменшено вдвічі. На цих полюсах розміщена обмотка додаткових полюсів з невеликим числом витків товстого проводу малого опору з виходами до затисків з позначеннями Д1 та Д2. В машинах великої потужності, призначені для важкого режиму роботи, полюсні наконечники мають пази, паралельні осі вала, де знаходиться компенсаційна обмотка з невеликим числом витків товстого проводу і малим опором з виходами до затисків з позначенням К1 та К2. Обмотки збудження, обмотки додаткових полюсів і компенсаційні обмотка виконані ізольованим мідним проводом. При проводах значного перетину обмотку додаткових полюсів виконують неізольованою мідною шиною, навитою спіраллю на вузьке ребро, із прокладкою ізоляції як між витками, так і між ними і самим полюсом. Потужність на збудження магнітного поля машини в залежності від її розмірів складає від 0,5 до 5% її номінальної потужності. Між поверхнями полюсних наконечників і магнітопроводом якоря мається повітряний зазор, радіальний розмір якого в залежності від номінальної потужності машини і її швидкохідності змінюється звичайно від декількох часток до десяти міліметрів. Якір барабанного типу – зубцюватий циліндр, укріплений на валу машини, зібраний з пакетів, складених з тонких ізольованих друг від друга лаком листів електротехнічної сталі з пазами на зовнішній поверхні. Між пакетами знаходяться радіальні вентиляційні канали, а пази якоря заповнені ізольованими мідними провідниками, що по торцях з'єднані між собою в секції, які входять в обмотку якоря. Секція – основний елемент обмотки якоря з одного чи декількох послідовно з'єднаних витків, початок і кінець яких припаяні до двох колекторних пластин, у результаті чого кінець однієї секції і початок наступної приєднані до однієї колекторної пластини. Колектор – порожній циліндр із мідних пластин твердотянутої міді трапецеїдального перетину, ізольованих миканитовими прокладками і манжетами один від одного і від вала. З технологічних умов обмотку якоря виконують двошаровою, розташовуючи в кожнім пазу його магнітопроводу з двох боків різних секцій: у верхньому шарі одного паза – одну сторону секції, показану тонкою лінією, а в нижньому шарі іншого паза, що знаходиться під протилежним головним полюсом – іншу сторону цієї ж секції, зображену пунктирною лінією. Пази, де знаходяться обидві сторони однієї і тієї ж секції, зміщенні відносно один одного на величину, рівну полюсному розподілу t – відстані по окружності якоря між осями сусідніх головних полюсів. Незалежно від типу обмотки якоря – петльовий чи хвильовий – вона утворить коло, розділене групами нерухомих графітних , мідно-графітних чи бронзово-графітних щіток, що притискаються пружинами до колектора, на парне число однакових паралельних гілок стосовно затисків обмотки якоря з позначенням Я1 та Я2. При петльовій, чи паралельній, обмотці число паралельних гілок дорівнює числу головних полюсів машини, а при хвильовій, чи послідовній, обмотці воно завжди дорівнює двом. Групи щіток, укріплених у щіткотримачах, встановлюють рівномірно по окружності колектора перед серединою головних полюсів для того, щоб вони приєднувалися до тих секцій обмотки якоря, які у даний момент знаходяться на геометричних нейтралах якоря – нерухомих лініях НГ, що проходить через центр вала машини по осях додаткових полюсів. Геометричні нейтрали розташовані по нормалях до магнітних ліній основного поля машини, а число їх дорівнює числу пар головних полюсів. При розташуванні щіток на колекторних пластинах, відповідаючи секціям обмотки якоря, який знаходиться на геометричних нейтралах, і холостому ході машини, ЕРС, що індукується в провідниках, що рухаються, у межах кожної паралельної гілці обмотки якоря, спрямовані однаково, а ЕРС між щітками різної полярності досягає найбільшого значення. При зрушенні щіток по окружності колектора в будь-якому напрямку ця ЕРС зменшується, оскільки в паралельно з'єднаних гілках обмотки якорі є провідниками із зустрічно спрямованими ЕРС. Щіткотримачі укріплені на пальцях поворотної щіткової траверси, від якої вони електричні ізольовані. За допомогою траверси можливо зміщати щітки в невеликих межах по окружності колектора щодо полюсів при настроюванні роботи щіткового апарата. Сукупність колектора і щіток створює ковзний контакт з обертовою обмоткою якоря і служить при генераторному режимі для випрямлення ЕРС, яка індукує в обмотці якоря, а при руховому режимі забезпечує розподіл струмів у тій же обмотці, що відповідає постійному напрямку обертаючого моменту. Число груп щіток з полярністю, що чергується, звичайно дорівнює числу головних полюсів машини. Для утворення виходів обмотки якоря Я1 та Я2 щітки однакових полярностей, що знаходяться перед серединою відповідних однойменних головних полюсів, з'єднують між собою і від них виводять провідники великого перетину чи шини до затисків з позначеннями Я1 та Я2, які використовують для приєднання до інших обмоток машини чи до зовнішнього ланцюга. На валу машини з боку, протилежного колектору, укріплений вентилятор відцентрового типу, що забезпечує краще охолодження машини. Вал лежить у підшипниках, розташованих у підшипникових щитах машини.
Читайте також:
|
||||||||
|