МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Праця як чинник виробництва
В дослідженнях представників східнослов’янської економічної думки, на відміну від західних шкіл, праці як чиннику виробництва відводилася головна роль. Чесна праця розглядалася як єдине джерело багатства, народного добробуту. Серед двох чинників виробництва – праці і капіталу, пріоритет віддається праці як джерелу капіталу. Власність розглядається як функція праці, а не капіталу. Вважається, що економічний процес повинен бути спрямований не на максимізацію капіталу і прибутку, а на забезпечення трудової самодостатності. Вимірювання ефективності трудової діяльності повинне виходити з призначення праці не тільки як способу виживання людини і людства в навколишньому світі, але і з позиції її соціального, творчого, духовного призначення. Ми вже розглянули концепцію праці в православній соціально-економічній моделі. Виходячи з неї справді ефективною можна вважати таку працю, яка не тільки продуктивна в звичайному значенні цього слова, але і забезпечує високу якість трудового життя людини, реалізовуючи повною мірою її особистий потенціал (духовно-моральний, соціальний, творчий, інтелектуальний, емоційний, вольовий, фізичний). Тим самим продуктивна праця служить суспільству не тільки кількісно, але і якісно: не тільки за об'ємом продукції, що виробляється, і за кількістю заощаджених зусиль і часу, що теж важливо, але і за якістю продукції, за збільшенням духовно-морального, творчого і інтелектуального потенціалу людини і суспільства. Праця сприяє зростанню творчих і інтелектуальних здібностей людини, без практичного їх вироблення у процесі трудової діяльності людина „закопує свої таланти в землю”, вони не приносять прибутку ані їй, ані працедавцю, ані суспільству. Праця (це її педагогічна функція) виховує чесність, ощадливість, дисципліну, витримку, що, поза сумнівом, впливає на якість роботи і на величину витрат. Праця соціальна і тому спільна трудова діяльність допомагає людині вирости громадянином, стати гідним членом суспільства, зрозуміти, прийняти іншу людину допомогти їй. Якщо праця сприймається як служіння народу і державі, вона приноситиме користь цьому народу і державі. Якщо ж праця сприймається як служіння Богу, в цьому випадку людина здатна на повне розкриття своїх талантів і здібностей на істинне благо народу, навколишнього світу, держави, благо, що виміряється сукупністю критеріїв – починаючи від духовно-морального і сотеріологічного і завершуючи соціальним, екологічним, економічним. Висновки. Праця в православній соціально-економічній моделі (як в теорії так і в практичному втіленні) розглядається як нерозривна сукупність трьох її сторін – техніко-організаційної, соціально-економічної і духовно-моральної. Причому остання має незаперечний пріоритет. Праця не зводиться до сукупності дій або навиків, а розглядається як вияв духовного життя, працьовитість оцінюється як чеснота. Відношення до праці, відносини в трудових колективах часто регулюються на релігійному рівні. В цих умовах праця є справжнім творчим діянням, що підкоряється непорушним правилам буття. Причому людина в цьому діянні не гвинт, а повноправна дійова особа всесвіту. Недаремно весь трудовий ритм зв'язується з іменами святих, релігійними святами, традиціями і звичаями. Саме тому праця носить цілісний, духовно-моральний характер. В такій праці людина реалізовує себе як творча, моральна особа, яка володіє цілеспрямованою свідомістю і волею, протистає процесам, що ведуть до руйнування. Самобутні особливості праці і виробництва – трудова і виробнича демократія, без яких неможлива повна самореалізація і самовираження. Особливості трудової і господарської мотивації – переважання моральних форм примушування до праці над матеріальними. На жаль, православна соціально-економічна модель для нас поки що залишається у минулому. Але саме вона закладена в українській ментальності, а, отже, може зробити позитивний вплив на сучасне економічне життя, вказати шлях до рішення багатьох соціально-економічних проблем. Йдеться не про механічне перенесення старих господарських форм в сучасне життя, а про врахування культурних і психологічних установок, що вироблені багатовіковою історією нашого народу і стали орієнтирами його життя. Нам слід уважно вивчати і використовувати віковий господарський досвід і національні економічні стереотипи. Перш за все, необхідно ставити питання про спадкоємство самого духу економіки, її духовно-моральних основ. Це означає розгляд праці як духовно-моральної, а потім вже економічної і організаційно-технічної категорії. Те, що такий підхід ефективний, свідчить розвиток на Заході концепції якості трудового життя, яка стала свого роду новою ідеологією праці.
Читайте також:
|
||||||||
|