Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Наукова організація праці

 

Опора на морально-трудові аспекти господарської діяльності забезпечила російській економічній думці пріоритет в багатьох областях розвитку праці, і перш за все в її науковій організації. Ще задовго до досліджень Ф. Тейлора, в 60-70-і рр. XIX ст. в Московському вищому технічному училищі розробляються і упроваджуються раціональні методи навчання ковальському, токарному, слюсарному і ін. «мистецтвам». В 1870 р. училище на мануфактурній виставці в Петербурзі отримало золоту медаль за «відмінне виконання всіх виставлених предметів... і переважно за почин у вельми високій справі систематичного навчання ремеслам, що входять в коло діяльності механіків...».

Через два роки училище було удостоєно чотирьох великих золотих медалей «за виставлені навчальні колекції і машини...». В 1873 р. на Всесвітній виставці у Відні училище за свої навчальні посібники одержує Медаль досягнення успіху. Проте російські західники в економічній науці не дозволили цій системі розповсюдитися в Росії. Першими застосовувати російську методику в широкій практиці почали США. В Массачусетському технологічному інституті була побудована спеціальна будівля для навчальних майстерень, в яких викладання працеведення повинне було здійснюватись за російською системою. Тут вийшла щодо цієї системи спеціальна книга. Москвичі по Найвищому дозволу виготовили і подарували Массачусетському інституту набір навчальних посібників з програми МВТУ. Слідом за Массачусетським технологічним інститутом російську систему опанували Пенсільванський і Вашингтонський університети. В 1884 р. три американські міста – Чикаго, Толедо і Балтімор організували трудові навчальні заклади по типу Массачусетського, а в 1885 р. їх приклад наслідували Філадельфія і Омаха. Американці так оцінювали російську систему: «...зберігає час і гроші». Багато положень російської системи були використані Ф. Тейлором в його працях.

В Росії раніше, ніж в Європі і Америці, почалося теоретичне вивчення досягнень людини (І. М. Сеченов). Проф. Савін видав книгу «Різання металу», оцінену в західноєвропейській літературі нарівні з працями Ф. Тейлора. Створюється російська школа наукової організації праці, її представники – М. Арапов, М. Єспрозванний, П. Богодаров, А. Гастєв, В. Желєзнов; утворюється навіть спеціальне видавництво, що розвернуло «небачену навіть для європейських країн агітацію за принципи наукової організації праці». В «Російському багатстві», в «Світі Божому», в «Журналі для всіх» з'являються статті про наукову організацію праці. Відомі успішні спроби впровадження наукової організації праці на уральських заводах, і зокрема в Лисьві, на заводі П. Семенова в Петербурзі. Перед Першою світовою війною в Росії було вісім заводів, що застосовували в тій або іншій формі наукову організацію праці, тоді як у Франції був зареєстрований лише один. Ще більш широко наукова організація праці стала застосовуватися на російських збройних заводах в роки Першої світової війни [67, 58].


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  2. II. Організація і проведення спортивних походів
  3. II. Організація перевезень
  4. II. Організація перевезень
  5. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  6. Автоматизація помпових станцій підкачування і перекачування. Охорона праці під час експлуатації систем автоматизації.
  7. Адаптація працівників.
  8. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  9. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  10. Адміністративно-територіальна організація
  11. Акти з охорони праці в організації.
  12. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.




Переглядів: 448

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лекція 7. Особливості категорії «праця» в православній соціально-економічній моделі | Праця як чинник виробництва

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.