Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Джерела коштів Фонду соціального страхування на випадок безробіття та напрями їх використання

Фонд соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності: фінансові аспекти діяльності

 

Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатностіналежить до цільових позабюджетних страхових фондів. Закон про створення цього фонду набрав чинності з 1 січня 2001 р. Фонд є право­наступником Фонду соціального страхування України, який було створено в 1991 р. як державний цільовий позабюджетний фонд. У Фонді акумулювалися збори, з нього фінансувалися виплати на обов'язкове соціальне страхування.

Керівним органом Фонду було правління, до складу якого входили переважно члени профспілок. Діяльність Фонд здійснював у взаємодії з профспілками всіх рівнів.

Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є некомерційною самоврядною організацією. Управління Фондом здійснюється на паритетній основі державою, представниками застра­хованих осіб і роботодавців.

Представниками застрахованих осіб є профспілки, їх об'єднання або інші уповноважені найманими праців­никами органи.

До джерел формування коштів Фонду належать такі:

- страхові внески страхувальників-роботодавців і застрахованих осіб;

- благодійні внески підприємств, установ, організацій та фізичних осіб;

- асигнування з Державного бюджету України;

- штрафи, пені та інші фінансові санкції, що застосовуються до страхувальників;

- інші надходження відповідно до законодавства України. За рахунок коштів Фонду здійснюються:

- виплата допомоги з тимчасової непрацездатності, вагітності та пологів, при народженні дитини та догляду за нею до досягнення трирічного віку, на поховання;

- фінансування санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованих осіб і членів їх сімей;

- утворення резерву страхових коштів у розрахунку на місяць для фінансування матеріального забезпечення застрахованих осіб. Платниками страхових внесків є страхувальники-роботодавці й застраховані особи — наймані працівники.

Органи Фонду здійснюють персоніфікований облік сплати внесків.

Розмір страхових внесків встановлює Верховна Рада України щорічно у відсотках: для роботодавців — до сум фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, що підлягають обкладенню прибутковим податком з громадян; для найманих працівників — до сум оплати праці, які підлягають обкладенню прибутковим податком з громадян.

Конституцією України проголошено право кожного громадянина на працю. Держава зобов'язана створювати умови для повного здійснення громадянами цього права, гарантувати рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізувати програми професійно-технічного навчання, підготовки й перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб.

Конституційне право громадян на працю забезпечується органами державної влади й управління, у тому числі Фондом загальнообов'яз­кового державного соціального страхування України на випадок безробіття.Цей Фонд є цільовим централізованим страховим фондом, кошти якого не входять до складу Державного бюджету України. Цей Фонд було створено згідно із Законом України "Про загально­обов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіт­тя" , що набрав чинності з 1 січня 2001 р. Фонд є право­наступником Державного фонду сприяння зайнятості населення(Фонду зайнятості), який діяв з 1991 р. спочатку як самостійна структура, а з 1996 р. був включений до Державного бюджету.

За рахунок коштів Фонду зайнятості фінансувалися заходи, передбачені державними та територіальними програмами зайнятості; основним джерелом доходів Фонду були обов'язкові внески підприємств і організацій. У видаткових статтях Фонду зайнятості переважали виплати допомоги з безробіття. Відповідно до Закону "Про зайнятість населення" право на отри­мання грошової допомоги з безробіття мають громадяни зі статусом безробітних. Грошова допомога нараховується на основі довідки з останнього місця роботи, де зазначено розмір заробітної плати і категорію безробітного.

Державою передбачається захист громадян, які закінчили очні вищі або середні спеціальні заклади та професійно-технічні учили­ща і протягом місяця звернулися до служби зайнятості за сприянням у працевлаштуванні, а також захист громадян, звільнених з дійсної військової служби в усіх родах військ та формувань, які протягом трьох місяців звернулися до служби зайнятості за сприянням у праце­влаштуванні. Грошова допомога з безробіття зазначеним категоріям громадян не може бути нижче мінімальної заробітної плати.

Період одержання громадянами допомоги з безробіття включаєть­ся до неперервного стажу роботи.

Держава гарантує професійну підготовку, підвищення кваліфікації і перепідготовку осіб, зареєстрованих у службі зайнятості як таких, що шукають роботу, з дотриманням таких вимог:

- неможливості підібрати відповідну роботу через відсутність у громадянина необхідної професійної кваліфікації;

- необхідності змінити кваліфікацію через відсутність роботи, яка відповідає професійним навичкам громадянина;

- втрати здатності виконувати роботу за попередньою професією. Професійна підготовка, підвищення кваліфікації і перепідготовка громадян організовуються державною службою зайнятості за її на­правленням у навчальних закладах, на підприємствах і в організаціях (незалежно від їх підпорядкованості) згідно з укладеними договорами або у спеціально створюваних для цього навчальних центрах за раху­нок коштів Фонду зайнятості.

За рахунок Фонду зайнятості фінансувалися:

- на державному рівні — розвиток центрів підготовки навчання і професійної орієнтації вивільнених працівників та незайнятого населення, утримання інформаційно-обчислювальних центрів, поліграфічної бази, власних підприємств служби зайнятості, забезпечення житлом осіб без певного місця проживання; здійснен­ня наукових досліджень і розробок з проблем ринку праці та зайня­тості населення; забезпечення міжнародного співробітництва у розв'язанні проблем зайнятості населення; надання допомоги державним центрам зайнятості;

- на місцевому рівні — заходи щодо професійного орієнтування та працевлаштування населення; підвищення кваліфікації та пере­підготовки вивільнених працівників і безробітних; організація додаткових робочих місць у галузях народного господарства; залучення безробітних до виконання оплачуваних громадських робіт; надання безпроцентної позики безробітним для зайняття підприємницькою діяльністю; виплата допомоги з безробіття та надання матеріальної допомоги членам сім'ї безробітного, які перебувають на його утриманні, а також громадянам, які втратили право на отримання допомоги з безробіття; видання спеціальних інформаційних бюлетенів про потреби територій у кадрах і можли­вості працевлаштування.

Створення позабюджетного Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття пов'язане із загальною реформою в Україні системи страхування і спрямоване на вдосконалення системи матеріального забезпечення і соціальних послуг, що надаються безробітним.


Читайте також:

  1. Cплата єдиного соціального внеску - 2013
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  4. А. Розрахунки з використанням дистанційного банкінгу.
  5. Активний бюджетний дефіцитхарактеризу­ється спрямуванням коштів на інвестування еко­номіки, що сприяє зростанню ВВП.
  6. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  7. Алгоритм формування статутного фонду банку
  8. Альтернативна вартість та її використання у проектному аналізі
  9. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  10. Аналіз використання капіталу.
  11. Аналіз використання матеріальних ресурсів
  12. Аналіз використання матеріальних ресурсів.




Переглядів: 1269

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Пенсійний фонд України: джерела формування та напрями використання коштів | Економічна сутність страхових відносин

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.