Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Україна сьогодні знаходиться на шляху всебічних економічних перетворень. За таких умов, налагодження стабільного інвестиційного процесу є справою особливого значення.

Інформація щодо інвестиційного клімату України

Відношення державного прямого та гарантованого боргу до ВВП, 1998-2002 роки

ФІНАНСУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ

За січень-червень поточного року мав місце профіцит загального фонду державного бюджету у сумі 903,2 млн.грн. проти запланованого дефіциту у сумі 1045,8 млн.гривень.

 

До державного бюджету від державних запозичень станом на 24.07.2003 рокунадійшло 4867,3млн.грн. або 97,2відсотка плану на січень-липень поточного року, в тому числі від внутрішніх запозичень600,9 млн.грн. або 81,2 відсотка, зовнішніх4266,4 млн.грн. або 100 відсотків відповідно. За січень-червень поточного року до державного бюджету від державних запозичень надійшло 4815,4млн.грн. або 100 відсотків плану звітного періоду, в тому числі від внутрішніх запозичень549 млн.грн. або 100 відсотків відповідно, зовнішніх4266,4 млн. гривень.

 

Від приватизації державного майнадо загального фонду державного бюджету станом на 24.07.2003 рокунадійшло 1307млн.грн. або 116,9 відсотка плану на січень-липень поточного року, в тому числі за січень-червень поточного року – 967,8 млн.грн. або 102,9 відсотка плану звітного періоду.

 

Джерело: Офіційний сайт Міністерства Фінансів України www.minfin.gov.ua

 

 

(тис.грн)

   
Державний прямий борг 38 352 660,91 62 877 248,74 64 215 707,33  
Державний прямий внутрішній борг 11 360 065,92 14 428 105,68 20 780 632,43  
Державний прямий зовнішній борг 26 992 594,99 48 449 143,06 43 435 074,90  
Гарантований борг 11 018 205,24 16 661 666,92 12 804 742,04  
Державний прямий та гарантований борг 49 370 866,15 79 538 915,66 77 020 449,37  
ВВП 102 593 000,00 130 442 000,00 170 070 000,00  
Державний прямий борг до ВВП 37,4% 48,2% 37,8%
Державний прямий внутрішній борг до ВВП 11,1% 11,1% 12,2%
Державний прямий зовнішній борг до ВВП 26,3% 37,1% 25,5%
Гарантований борг до ВВП 10,7% 12,8% 7,5%
Державний прямий та гарантований борг до ВВП 48,1% 61,0% 45,3%  

 

 
Державний прямий борг 63 292 401,68 64 468 789,12
Державний прямий внутрішній борг 21 018 433,57 21 386 067,07
Державний прямий зовнішній борг 42 273 968,11 43 082 722,05
Гарантований борг 11 337 338,83 11 260 313,81
Державний прямий та гарантований борг 74 629 740,51 75 729 102,93
ВВП 204 190 000,00 220 556 000,00
Державний прямий борг до ВВП 31,0% 29,2%
Державний прямий внутрішній борг до ВВП 10,3% 9,7%
Державний прямий зовнішній борг до ВВП 20,7% 19,5%
Гарантований борг до ВВП 5,6% 5,1%
Державний прямий та гарантований борг до ВВП 36,5% 34,3%

 

 

Джерело: Офіційний сайт Міністерства Фінансів України www.minfin.gov.ua

 

 

 

Нажаль, інвестиційний клімат в Україні не можна назвати сприятливим. Він характеризується загальною нестабільністю законодавства, нерозвиненістю банківської системи та фондового ринку. Поки що не сформувалася стабільна практика проектного фінансування підприємств. Це, зрозуміло, унеможливлює отримання кредитних ресурсів для реалізації ефективних інвестиційних проектів.

За умови неможливості використання внутрішніх фінансових ресурсів, дуже привабливими стають кошти іноземних інвесторів. Українське економічне середовище одночасно і приваблює і відштовхує. Для прикладу можна навести стислу характеристику, яку зробив Western NIS Enterprise Fund у своєму звіті: “...хоча Україна й займає стратегічне географічне положення, має багаті природні ресурси та робочу силу з високим рівнем освіти, що робить її привабливим інвестиційним середовищем, вона ще не досягла свого очікуваного потенціалу через те, що не змогла звести до мінімуму втручання держави у дію ринків, усунути адміністративні перепони, що заважають веденню бізнесу, виконати намічені показники приватизації та стати привабливою для іноземних та внутрішніх інвесторів.”

Потенційно Україна може бути однією з провідних країн Європи вкладання прямих та портфельних іноземних інвестицій. Цьому сприяє її великий внутрішній ринок, значний промисловий і сільськогосподарський потенціал, а також вигідність геополітичного розташування України на перехресті торговельних шляхів Європи та Азії. У 2007 році Уряд запропонував до приватизації значну кількість привабливих підприємств. Серед них такі, як ВАТ ”Укртелеком” та Одеський припортовий завод тощо. Конкурс з продажу 99,48 відс. акцій Одеського припортового заводу відбудеться в середині вересня.

Верховною Радою України 19.06.2007 прийнято Закон України “Про Державну програму приватизації на 2007-2009 роки” (реєстр. № 3512 від 04.05.2007) у другому читанні та в цілому і направлено на підпис Президентові України.

В Україні створено законодавчу базу в сфері регулювання інвестиційної діяльності, яка поступово вдосконалюється з метою досягнення більшого притоку інвестицій та підвищення ефективності їх використання.

Прийнятим 19 березня 1996 року Законом України “Про режим іноземного інвестування” для іноземного інвестора в Україні встановлено національний режим інвестиційної та іншої господарської діяльності, тобто рівні умови діяльності з вітчизняним інвестором.

Вказаним Законом іноземним інвесторам даються державні гарантії захисту їх капіталовкладень.

Якщо в майбутньому спеціальним законодавством про іноземні інвестиції будуть змінюватись гарантії захисту іноземних інвестицій, визначені вищевказаним Законом, то протягом 10 років з дня вступу в силу такого законодавства, за вимогою іноземного інвестора застосовуються гарантії захисту іноземних інвестицій, визначені Законом України “Про режим іноземного інвестування”.

Іноземні інвестиції в Україні не підлягають націоналізації, а їх реквізиція може бути здійснена лише у випадках стихійного лиха. І навіть у цих випадках передбачені оскарження в судах і належна компенсації. До того ж всі витрати і збитки іноземних інвесторів відшкодовуються з державного бюджету або інших джерел, встановлених Кабінетом Міністрів України, в поточних ринкових цінах на основі оцінок незалежних аудиторів і в тій валюті, в якій здійснювались інвестиції або іншій валюті, прийнятній для інвестора.

Однак, численні невідповідності і неузгодженості в чинних законодавчих актах та непередбачуваність змін, що вносяться в законодавство, не виконання чинних законів, недосконала судова система, створюють перешкоди для іноземних компаній, які вже відкрили свій бізнес в Україні та стримують бажання тих інвесторів, які готові працювати в Україні.

У даний час, Мінекономіки готуються зміни до основних Законів України в інвестиційній сфері:

- ”Про інвестиційну діяльність” в частині усунення суперечностей у законодавстві щодо інвестиційної діяльності, визначення пріоритетних напрямів і механізмів державного стимулювання, організації забезпечення державної підтримки інвестиційної діяльності, встановлення адміністративної відповідальності посадових осіб за порушення порядку одержання та строків видачі інвесторам документів дозвільного характеру встановлених законодавством;

- ”Про режим іноземного інвестування” в частині створення рівних умов діяльності як для національних підприємств-експортерів, так і для підприємств з іноземними інвестиціями та запровадження механізму протидій легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, а саме в частині запровадження механізму запобігання внесенню іноземних інвестицій готівковими коштами, джерела походження яких неможливо підтвердити, а також подальшого удосконалення та упорядкування законодавства у сфері іноземного інвестування.

Важливими правовими документами, які регулюють взаємовідносини між суб’єктами інвестиційної діяльності, являються Міждержавні угоди “Про сприяння та взаємний захист інвестицій”. Такі договори є гарантом надання справедливого статусу інвестиціям та захисту їх на території іншої держави. Вони підписані з 70 країнами світу. Низка проектів договорів знаходиться в стадії погодження.

Довідково: За 1 півріччя 2007 року підписано Угоду між Урядом України та Урядом Республіки Сінгапур про уникнення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доходи ( 26.01.2007).

Набула чинності Конвенція між Урядом України та Урядом Республіки Словенія про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на доходи і капітал (25.04.2007).

Проведено другий раунд переговорів між Урядом України та Урядом Іспанії по узгодженню тексту проекту Конвенції про уникнення подвійного оподаткування та запобігання податковим ухиленням стосовно податків на доходи та капітал (23.05.2007 – 25.05.2007).

Проведено консультації щодо узгодження положень проекту Протоколу щодо внесення змін до Угоди між Урядом України та Урядом Федеративної Республіки Німеччина про уникнення подвійного оподаткування стосовно податків на доходи і майно від 03.07.1995 та Протоколу до неї від 03.07.1995 (12.06.2007 – 14.06.2007).

Здійснено підписання двосторонніх меморандумів про взаєморозуміння з Комісіями – членами Комітету нових ринків та Європейського регіонального комітету Міжнародної організації комісій з цінних паперів, а саме з такими установами: Комісією з цінних паперів Грузії, Китайською Комісією з регулювання цінних паперів.

Для підвищення захисту іноземних інвестицій у 2000 році ратифіковано Вашингтонську Конвенцію 1965 року про порядок вирішення інвестиційних спорів між державами та іноземними особами.

З метою запобігання конфліктів між інвесторами і органами виконавчої влади створено Комісію із сприяння досудовому врегулюванню спорів між інвесторами та органами виконавчої влади, як постійно діючий консультативно-дорадчий орган при Кабінеті Міністрів України (розпорядження Кабінету Міністрів України від 16.01.2007 № 19.)

Обсяги залучення прямих іноземних інвестицій демонструють, що Україна не може успішно конкурувати на міжнародних ринках капіталу.

Довідково Загальний обсяг прямих іноземних інвестицій, внесених в економіку України, станом на 1 липня 2007р. склав 24171,8 млн.дол.США, що становить 111,8 відс. до обсягів інвестицій на початок року та 518,6 дол. на одну особу.

На 10 найбільших країн-інвесторів припадає 84,0 відс. загального обсягу залучених прямих іноземних інвестицій : Німеччина – 5677,9 млн.дол.США, Кіпр – 4130,4 млн.дол.США, Австрія –1957,0 млн.дол.США, Нідерланди – 1864,3 млн.дол.США, Сполучене Королівство – 1796,8 млн.дол.США, Сполучені Штати Америки – 1380,7 млн.дол.США, Російська Федерація – 1236,2 млн.дол.США, Франція – 935,4 млн.дол.США, Віргінські острови, Британські – 813,0 млн.дол.США та Швейцарія – 580,5 млн.дол.США

Біля 30 відс. загального обсягу прямих інвестицій в Україну зосереджено на підприємствах промисловості – 6926,4 млн.дол.США. Значні обсяги іноземних інвестицій зосереджено у фінансових установах - 3533,1 млн.дол.США (14,6 відс.), на підприємствах торгівлі, ремонту автомобілів, побутових виробів та предметів особистого вжитку – 2512,6 млн.дол.США (10,4 відс.), в організаціях, що здійснюють операції з нерухомим майном, оренди, інжинірингу та надання послуг підприємцям– 1944,0 млн.дол.США (8,0 відс.). Сталою є зацікавленість інвесторів до підприємств металургійного виробництва та виробництва готових металевих виробів, у які нерезидентами вкладено –1494,5 млн.дол.США, і виробництва харчових продуктів, напоїв та тютюнових виробів – 1403,8 млн.дол.США.

Щодо регіональної структури розподілу прямих іноземних інвестицій, то іноземні інвестори надають переваги щодо вкладання своїх ресурсів у великі центри з розвиненою інфраструктурою, з порівняно високою платоспроможністю населення, а також сировинні регіони. Так, серед регіонів провідні місця за обсягами інвестицій посідають м. Київ – 7471,0 млн.дол.США (30,9 відс. обсягу іноземного капіталу в економіку країни), Дніпропетровська область – 2373,9 млн.дол.США (9,8 відс.), Харківська – 1127,9 млн.дол.США (4,7 відс.), Донецька – 994,5 млн.дол.США (4,1 відс.), Київська – 943,8 млн.дол.США (3,9 відс.) та Одеська – 760,0 млн.дол.США (3,1).

Сприяння поліпшенню інвестиційного клімату в Україні є одним з найважливіших пріоритетів державної політики на сучасному етапі.

Значний вплив на поліпшення інвестиційного клімату буде здійснено за умови реалізації завдань низки Указів Президента України з питань поліпшення інвестиційного клімату в Україні та нормативних актів Кабінету Міністрів України, а також пріоритетних завдань Державної програми економічного і соціального розвитку України на 2007 рік.

Значним кроком на шляху до створення сприятливого інвестиційного клімату, збільшення притоку інвестиційних коштів є реформування податкової системи, а саме підвищення фіскальної ефективності податків, в першу чергу, за рахунок поступового зниження надмірного фіскального тиску на бізнес.

У 2007 році затверджено Концепцію реформування податкової системи (розпорядження Кабінету Міністрів України від 19.02.2007 № 56).

Реформування податкової системи здійснюватиметься трьома етапами: на першому етапі (протягом 2007 року) передбачається проведення заходів, спрямованих на подолання основних недоліків податкової системи, розроблення та ухвалення Податкового кодексу; на другому етапі (2008 - 2012 роки) передбачається реалізація положень Податкового кодексу для створення сприятливого середовища сталого економічного зростання на інвестиційно-інноваційній основі; на третьому етапі (2013 - 2015 роки) передбачається поглиблення реформування податкової системи з урахуванням досягнутого соціально-економічного рівня розвитку держави.

Основою для реалізації принципів Концепції повинно стати прийняття Податкового кодексу України, що забезпечить створення єдиного правового поля для діяльності всіх платників податків та умов подальшого інтегрування України до світової спільноти, адаптації податкового законодавства України до принципів та директив законодавства Європейського Союзу.

Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про податок на додану вартість» (від 31.05.2007 № 1112-V), приведено у відповідність з угодами ГАТТ/СОТ, законодавством ЄС окремі положення Закону України «Про податок на додану вартість», що регулюють оподаткування податком на додану вартість операції з продажу сільськогосподарської продукції.

Верховною Радою України 16.11.2006 прийнято Закон України ”Про внесення змін до Закону України ”Про зовнішньоекономічну діяльність”, якийдозволить врегулювати проблемні питання переговорного процесу щодо вступу України до СОТ, а також забезпечить більш широкі можливості виходу українських товаровиробників на світові ринки та сприятиме залученню інвестицій в економіку України.

З метою правового врегулювання питання про надання іноземним банкам права відкривати на території України філії та здійснення такими філіями банківської діяльності Верховною Радою України прийнято Закон України від 16.11.2006 № 358-У ”Про внесення змін до Закону України ”Про банки і банківську діяльність”. Реалізація зазначеного законусприятиме активному розвитку банківської системи України через широке залучення іноземного капіталу, застосування сучасних банківських технологій, розширенню спектру та якості банківських послуг для споживачів, а також забезпечить створення передумов розвитку конкуренції та посилить дієвість вітчизняних банків.

З набранням 5 січня 2006 року чинності Закону України ”Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності” (далі – Закон), який є базовиму регулюванні відносин при видачі документів дозвільного характеру, здійснювалась робота по реформуванню існуючої дозвільної системи у сфері господарської діяльності.

Як результат впровадження закону є поліпшення умов започаткування та ведення бізнесу в Україні, а саме: скорочення часових і грошових витрат підприємців на проходження дозвільних процедур та зниження рівня корупції, що створює умови для поліпшення інвестиційного клімату в Україні.

З метою вдосконалення процедур видачі документів дозвільного характеру, впровадження європейських принципів їх видачі (принцип "мовчазної згоди") розроблено проект Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України”, який подано до Верховної Ради України 06.07.2007 року.

Довідково: результатами досліджень міжнародних організацій підтверджено, що з відкриттям дозвільних центрів:

- скоротилась тривалість процедури отримання дозволів в середньому в 2,4 рази (наприклад, дозвіл на початок будівельних робіт – м. Іллічівськ, Одеської обл. – з 220 до 91 днів; м. Нова Каховка Херсонської обл. – з 49 до 26 днів; м. Красний Луч Луганської обл. – з 93 до 29 днів);

-скоротились витрати на проходження процедури отримання дозволів – в середньому більш ніж у 2 рази (наприклад, дозвіл на затвердження проекту відводу та надання земельної ділянки: м. Рубіжне Луганської обл. - з 1852,6 до 1000,4 грн.; дозвіл на початок будівельних робіт - м. Іллічівськ Одеської обл. - в середньому з 839 до 149,7 грн.).

В Полтавській області створено „Єдині дозвільні офіси”, які працюють згідно з Законом України „Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”.

Станом на 01.07.07 у містах і районах Дніпропетровської області функціонують 35 дозвільних центрів, в Донецькій області – 45 (За І півріччя 2007 року видано 8 тис. документів дозвільного характеру, надано майже 14 тис.консультацій)

З початку року до дозвільних центрів Кіровоградській області надійшло 6045 звернень суб’єктів господарської діяльності, видано 5832 документів дозвільного характеру, надано 4354 консультацій.

В Житомирській області до дозвільних центрів за І півріччя 2007 року звернулося понад 6000 суб’єктів підприємницької діяльності щодо видачі документів дозвільного характеру та отримання консультацій, 2900 суб’єктам господарювання видано дозволи на здійснення підприємницької діяльності, що на 60 % більше відповідного періоду минулого року.

В Чернівецькій області за впровадженою спрощеною системою видачі документів дозвільного характеру за принципом «Єдиний дозвільний офіс» у І півріччі видано 1770 дозвільних документів.

Станом на 01.07.2007 сформовано дозвільні центри по видачі документів дозвільного характеру за принципом організаційної єдності в усіх адміністративно-територіальних одиницях Хмельницької області.

Вказані показники досягнуто, зокрема, завдяки запровадженню європейського принципу видачі дозвільних документів – принципу організаційної єдності, що передбачає створення в регіонах дозвільних центрів та запровадження посади адміністратора, основним завданням якого є організація видачі документів дозвільного характеру.

З метою створення сприятливих умов для залучення інвестицій, розроблено та прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.03.2007 № 77 “Про внесення змін у план заходів щодо виконання Програми розвитку інвестиційної діяльності на 2002-2010 роки”.

З метою покращення інвестиційного клімату та збільшення обсягів залучення інвестицій до пріоритетних сфер та видів економічної діяльності шляхом прямої державної підтримки через надання коштів, передбачених у державному бюджеті на здешевлення кредитів, отриманих підприємствами різних галузей економіки, затверджено ряд постанов Кабінету Міністрів України, а саме:

- „Про затвердження Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті з метою здешевлення кредитів на будівництво енергоблоків атомних, гідроакумулюючих та інших електростанцій, магістральних, гірських та сільських ліній електропередачі, а також на створення запасів твердого палива для теплоелектростанцій” (від 07.03.2007 № 419). Для цього передбачено в державному бюджеті сума у розмірі 652,047 млн. гривень;

- ”Про затвердження Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті на здешевлення кредитів для будівництва та технічного переоснащення підприємств з видобутку кам'яного вугілля, лігніту (бурого вугілля) і торфу” (від 14.02.2007 № 230). Для цього передбачено в державному бюджеті сума у розмірі 108 млн. гривень;

- „Про затвердження Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки підприємств суднобудівної промисловості шляхом здешевлення кредитів” (від 14.02.2007 № 221). Для цього передбачено в державному бюджеті сума у розмірі 50 млн. гривень;

- „Про затвердження Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки літакобудування та космічної галузі, спрямованої на створення та впровадження у виробництво сучасної техніки, шляхом здешевлення кредитів” (від 14.02.2007 № 226). Для цього передбачено в державному бюджеті сума у розмірі 200 млн. гривень;

- „Про затвердження Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для здійснення фінансової підтримки підприємств агропромислового комплексу через механізм здешевлення короткострокових та середньострокових кредитів” (від 21.02.2007 № 259). Для цього передбачено в державному бюджеті сума у розмірі 667 млн. гривень;

- „Про затвердження Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для здешевлення кредитів на придбання пасажирських вагонів через державне лізингове підприємство” (від 09.02.2007 № 184). Для цього передбачено в державному бюджеті сума у розмірі 80 млн. гривень;

- „Про затвердження Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті на придбання повітряних суден на умовах кредитування” (від 31.01.2007 № 134). Для цього передбачено в державному бюджеті сума у розмірі 130 млн. гривень;

- „Про затвердження Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки інноваційних і інвестиційних проектів” (від 01.03.2007 № 329). Для цього передбачено в державному бюджеті сума у розмірі 144,5млн.гривень;

- „Про затвердження Порядку використання у 2007 році коштів, передбачених у державному бюджеті для надання кредитів на реалізацію інноваційних та інвестиційних проектів у галузях економіки” (від 14.03.2007 № 455). Для цього передбачено в державному бюджеті сума у розмірі 767,4 млн. гривень.

В рамках відповідних бюджетних програм із здешевлення кредитів Мінпаливенерго, Мінвуглепром, Мінагрополітики, Мінпромполітики та Мінтрансзв'язку та Укравтодором ведуться роботи щодо реалізації інвестиційних проектів.

Зазначеними міністерствами та Укравтодором подано плани-графіки проходження всіх процедур щодо затвердження необхідної техніко-економічної документації, ведення переговорного процесу з банківськими структурами та укладання з ними кредитних угод, а також початку і завершення робіт щодо реалізації інвестиційних проектів, виконання яких може бути здійснене в рамках відповідних бюджетних програм із здешевлення кредитів.

З метою посилення захисту прав інвесторів Верховною Радою України 15.05.2007 прийнято за основу в першому читанні проект Закону України ”Про акціонерні товариства”.

Для запровадження спрощеного порядку виділення земельних ділянок для реалізації інвестиційних проектів розроблено проект Закону України ”Про внесення змін до деяких законів України щодо сприяння будівництву”, який 10.01.2007 прийнято Верховною Радою України за основу в першому читанні.

З метою запровадження компенсаційних механізмів для інвесторів у СЕЗ і на ТПР Мінекономіки підготовлено законопроекти: “Про внесення змін до Закону України “Про загальні засади створення і функціонування спеціальних (вільних) економічних зон” та “Про внесення змін до Закону України “Про стимулювання розвитку регіонів”.

Законопроектами передбачається надання низки стимулів для суб’єктів господарювання у СЕЗ та на ТПР, у тому числі для тих, що уклали договори на реалізацію інвестиційних проектів до прийняття Закону України від 25.03.2005 № 2505, яким скасовано спеціальний режим оподаткування на цих територіях.

Відповідно до Концепції створення індустріальних (промислових) парків, затвердженої Кабінетом Міністрів України 1 серпня 2006 року, Мінекономіки розроблено проект Закону України “Про індустріальні (промислові) парки”.

Постійно ведеться робота з удосконалення механізмів практичного виконання Законів “Про угоди про розподіл продукції”, “Про концесії”, “Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг”, що сприятиме залученню інвестицій в економіку України.

Головним позитивним фактором цих законів є надання інвесторам, що реалізують інвестиційні проекти в сфері надрокористування, стабільного режиму інвестиційної діяльності на весь період впровадження таких проектів.

У 2006 році проведено перший відкритий конкурс на право участі у реалізації одного з найбільших інвестиційних проектів на право укладення угоди про розподіл вуглеводнів, які видобуватимуться у межах Прикерченської ділянки надр континентального шельфу Чорного моря та визначення учасників конкурсу. Переможцем зазначеного конкурсу визнано компанію „Венко Інтернешнл Лімітед” – дочірню компанію „Венко енерджи компані” (Делавар, США).

Міжвідомчою комісією з організації укладання та виконання угод про розподіл продукції завершується розробка проекту угоди і проведення його державної експертизи.

Крім цього, з метою активізації концесійної діяльності розроблено проект Закону України „Про внесення змін до Закону України ”Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг”, який розглянуто та прийнято Верховною Радою України у першому читанні 03.04.2007 (реєстр. № 3258).

Також метою удосконалення нормативно-правової бази щодо сприяння залученню інвестицій шляхом розвитку концесійної діяльності Мінекономіки розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Переліку об’єктів права державної власності, які можуть надаватися у концесію».

На даний час закінчується підготовка до підписання кредитної та гарантійної угод з реалізації другого інвестиційного проекту у рамках Програми реформування енергетичного комплексу Світового банку – Проекту з передачі електроенергії, загальною вартістю 238,0 млн.дол.США (позика Світового банку – 200,0 млн.дол.США). Даний проект було включено до Базової програми кредитування України на 2006 рік.

Згідно з указом Президента України від 18.06.2007 № 534/2007 „Про делегацію України для участі у переговорах з Міжнародним банком реконструкції та розвитку щодо підготовки проекту Угоди про позику (Проект з передачі електроенергії) між Україною та Міжнародним банком реконструкції та розвитку” 21-22.06.2007 в Представництві Світового банку в Україні відбулися офіційні переговори, під час яких остаточно узгоджено текст проекту Угоди про позику та підписано офіційний Протокол переговорів.

Одним із першочергових спільних з ЄБРР та ЄІБ інвестиційних проектів у рамках Програми співробітництва на 2007-2009 роки між Урядом України та ЄБРР визначено проект „Будівництво високовольтної лінії електропередачі 750 кВ Рівненська АЕС – Київська”. Обсяг фінансування – 300,0 млн. євро (кредитні кошти ЄБРР та ЄІБ на паритетних умовах).

Також розпочато підготовку до ініціювання проекту „Реконструкція електричних мереж напругою 0,4-110 кВ та підстанцій ВАТ „Крименерго”, головна мета якого – модернізація лінії електропередачі та підстанцій вздовж південного узбережжя Криму.

Орієнтовна вартість Проекту – 197,0 млн.дол.США (кредит ЄБРР складає близько 150,0 млн.дол.США).

Експертами ЄБРР протягом 22-27 березня поточного року проведено остаточну техніко-економічну оцінку Проекту для подальшого винесення на Раду директорів ЄБРР рішення щодо обсягів і напрямів фінансування.

У період 22-25.05.2007 проведено зустрічі з експертами ЄБРР стосовно визначення фінансової моделі за Проектом, погоджено технічне завдання та проведено аудит ВАТ „Крименерго”, а 21.06.2007 в приміщенні ЄБРР в Україні відбулася нарада за участю відповідних ЦОВВ щодо остаточного визначення термінів підготовки Проекту.

Таким чином, сприяння поліпшенню інвестиційного клімату в Україні і надалі буде забезпечуватись через масштабні комплексні заходи щодо поліпшення умов діяльності інвесторів і розширення механізмів та інструментів здійснення інвестицій та реалізації інвестиційних проектів.

 

 

Джерело: Офіційний сайт Міністерства економіки України www.mе.gov.ua

 

Прямі іноземні інвестиції в Україну1)

 

  Обсяги прямих інвестицій на 01.07.2007 (млн.дол.США) 2) У % до підсумку
Всього 24171,8 100,0
у тому числі    
Німеччина 5677,9 23,5
Кіпр 4130,4 17,1
Австрія 1957,0 8,1
Нідерланди 1864,3 7,7
Сполучене Королівство 1796,8 7,4
Сполучені Штати Америки 1380,7 5,7
Російська Федерація 1236,2 5,1
Франція 935,4 3,9
Вiрґiнськi острови, Британські 813,0 3,4
Швейцарія 580,5 2,4
Польща 482,6 2,0
Угорщина 360,8 1,5
Інші країни 2956,2 12,2

 

 

1)Дані наведено наростаючим підсумком з початку інвестування.

Перелік країн визначено, виходячи з найбільших обсягів інвестицій, що вкладені в економіку України.

2)Обсяги прямих інвестицій в Україну та за окремими країнами-інвесторами наведено з урахуванням даних Національного банку України та Фонду державного майна України (щодо різниці між ринковою та номінальною вартістю акцій, майна тощо, не облікованої у статистичній звітності окремих підприємств).


© Держкомстат України, 1998-2007
Дата останньої модифікації: 21/08/107

 

Джерело: Офіційний сайт Міністерства економіки України www.mе.gov.ua

 

Прямі інвестиції з України в економіку країн світу1)

 

 

  Обсяги прямих інвестицій на 01.07.2007 (млн.дол.США) У % до підсумку
Всього 263,1 100,0
у тому числі    
Російська Федерація 116,4 44,2
Польща 25,9 9,9
Панама 18,9 7,2
Сполучене Королівство 13,9 5,3
Іспанія 13,8 5,3
Вірменія 11,3 4,3
Кіпр 10,4 3,9
Латвія 8,4 3,2
Сполучені Штати Америки 5,7 2,2
Вiрґiнськi острови, Британські 4,8 1,8
Швейцарія 4,3 1,6
Молдова 4,3 1,6
В'єтнам 3,9 1,5
Інші країни 21,1 8,0

 

1)Дані наведено наростаючим підсумком з початку інвестування.

Перелік країн визначено, виходячи з найбільших обсягів інвестицій, що вкладені в економіку України.


© Держкомстат України, 1998-2007
Дата останньої модифікації: 21/08/107

 

Джерело: Офіційний сайт Міністерства економіки України www.mе.gov.ua

 

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. I. Україна з найдавніших часів до початку XX ст.
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. IV. План навчального процесу.
  6. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  7. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  8. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.
  9. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  10. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах
  11. Активний та пасивний типи адаптаційного процесу.
  12. Альтернативні парадигми організаційного процесу




Переглядів: 694

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Бюджетна заборгованість із соціальних виплат | Основні показники економічного і соціального стану України 1991-1995 роки

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.036 сек.