Підвищення ефективності локальної ринкової експансії
Глобальна раціоналізація і досягнення синергізму
Оцінка значущості міжнародної діяльності
Потенційне джерело прибутку і ринки збуту
Важливе доповнення до національного бізнесу
Перевершення обсягів внутрішнього бізнесу
Стратегічна умова успіху і розвитку
Орієнтація вищого менеджменту
E
E ® P
P ® R
R ® G
Більш розгорнуту схему інтернаціоналізації бізнесу пропонує Ненсі Адлер. Вона наведена на рис. 1.2 і в табл. 1.2
Рис. 1.2.Фази інтерналізації фірми за Н. Адлер
Як видно з цієї схеми, національні фірми (фаза I) не мають міжнародної діяльності. Міжнародні фірми (фаза II) спрямовують свої зусилля на експансію зовнішніх ринків. Після перетворення їх на мультинаціональні фірми вони намагаються збалансувати свої зв’язки в межах власних міжнародних ринків (фаза III). Нарешті, фаза IV означає, що збалансування внутрішніх зв’язків супроводжується динамічним пошуком нових ринків.
У табл. 1.2 представлені якісні зміни основних елементів менеджменту в процесі еволюції корпорацій від національних до глобальних. Звичайно, між логікою розвитку окремих елементів менеджменту існує певний взаємозв’язок. Скажімо, перехід до фази 3 потребує зменшення витрат, а тому головне стратегічне припущення пов’язується з пошуком найдешевшого шляху. При цьому зменшуються витрати на дослідження за низької прибутковості.