Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лінія розвитку засобів передавання інформації на відстань

Висока вартість інформації зумовила необхідність створення нових систем нагромадження інформації, здатних надійно і в компактній формі зберігати великі обсяги інформації й оперативно поставляти її споживачеві, обслуговуючи інформаційні потреби суспільства. Шлях до створення таких систем був прокладений з двох боків - розвитком систем передавання інформації та розвитком систем її опрацювання.

На протязі тисячоліть у вирішенні задач передавання та розповсюдження інформації людина не мала помічників. Глашатаї в місцях скупчення людей - на площах і базарах голосно викрикували або зачитували об'яви та розпорядження. Для передачі інформації посилали гінців, які пішки або на конях, поодинці чи естафетою, доставляли інформацію адресату.

У 490 ропі до н с двадцятитисячне військо могутньої Персії, завойовуючи Грецію. рушило на Афіни. Опір здавався безнадійним, проте всі жителі міста піднялися на його захист. 12 вересня греки зустріли персіян у Марафонській долині і завдали їм нищівного бою. Щоб якнайшвидше оповістити населення Афін про славну перемогу, було послано гінця. Гонець подолав дистанцію у 42 км без відпочинку і дістався Афін знесиленим. Вимовивши слова:

"Радійте, афіняни, ми перемогли", він впав мертвим. Ці слова стали крилатими. На честь подвигу гінця ) наші часи проводяться змагання -і марафонському бігу - на дистанцію у 42 195 метрів. Ці змагання було включено до програми олімпійських ігор з моменту їх відновлення у 1896 році в Афінах.

Для швидкої передачі важливих повідомлень на великі відстані застосовувалася звукова (дзвонова) та світлова сигналізація. Наприклад, для оповіщення про наближення ворогів на сторожових баштах, які розташовувалися одна від одної в межах видимості, запалювали вогнища, і так, від башти до башти, звістка швидко облітала все населення.

Пізніше світлова сигналізація стали основою оптичного телеграфу, яким передавалися текстові повідомлення за допомогою семафорної азбуки. На телеграфній щоглі встановлювалася перекладина і крилами, певні положення яких позначали відповідну літеру. Перша в світі лінія оптичного телеграфу довжиною у 225 км була побудована у 1794 р. між Парижем та Ліллем. Найдовша лінія з'єднувала Петербург -і Варшавою і забезпечувала передачу повідомлення на відстань у 1200 км за 15 хвилин.

Протягом довгого часу була в ужитку й голубина пошта. Навіть у XX столітті під час першої світової війни 1914-1918 рр. голубиною поштою надсилали секретні повідомлення.

Лише у ХУІ-ХУІІ століттях в Європі почала формуватися державна поштова служба як засіб регулярного інформаційного зв'язку. Першими виникли монастирська та університетська пошти. Монастирська здійснювала зв'язок "монастирів із главою церкви, а університетська - зв'язок учнів з їх батьками.

До тих же часів відноситься і зародження газети як засобу масової інформації про події економічного та політичного життя суспільства. Слово "газета" походить від назви дрібної срібної венеціанської монети – газетта, за яку можна було придбати у Венеції рукописний листок з повідомленнями про міські новини, прибуття або відплиття кораблів, ціни на товари тощо. Такі листки з'явилися і в інших країнах Європи - Франції, Англії, Германії. Пізніше газети стали видаватися в друкованому вигляді великими тиражами.

Прообразом газети можна вважати бюлетені, які за наказом Цезаря випускалися в Римі з І століття до н. е, і проіснували до IV століття н. е. Бюлетені містили короткі відомості про засідання сенату, події з життя римлян. Їх писали .на спеціальній дошці, покритій гіпсом, і розташовували у багатолюдних місцях. Копії бюлетенів, виготовлені писцями. розсилалися по містах та провінціях Римської імперії.

Суттєві зміни в засобах передавання та розповсюдження інформації, які визначили черговий етап в історії інформації, відбулися у XIX столітті і пов'язані зістворенням електромагнітних систем зв’язку, які дозволили з великою швидкістю і на значну відстань передавати інформацію у вигляді електромагнітного сигналу. Першим з цих систем був електричний телеграф. Винайдений у 30-х роках XIX століття, він існує і сьогодні.

Цікаво, що одна з перших телеграфних ліній зв'язувала Індію з Турцією і проходила територією нинішньої України. Цією лінією передавалися дипломатичні документи.

У 1876 році було запатентовано телефон, у 1895 році - продемонстровано радіозв'язок, у 1926 році відбувся перший сеанс телебачення. Людство отримало потужні системи масової інформації, які вплинули на життя мільйонів людей.

Розвиток електромагнітних сигнальних систем дав поштовх і створенню на цій основі систем опрацювання інформації, в першу чергу, числової.

Потребу в лічбі люди відчували з глибокої давнини. Спочатку для цього вживалися примітивні прилади - палички із зарубками, мотузки з вузлами тощо, пізніше були виготовлені більш досконалі прилади - абак, рахівниця, які залишалися в ужитку на протязі десятків століть. І тільки з розвитком наук, ремесел, торгівлі потреби у виконанні обчислень почали стимулювати винаходи механічних лічильних пристроїв,


Читайте також:

  1. Cтруктура апаратних засобів ІВС
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  8. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  9. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  10. Алфавітний підхід до вимірювання кількості інформації.
  11. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  12. Амортизація основних засобів




Переглядів: 1920

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лінія розвитку засобів збереження інформації та інформаційного обміну. | Лінія розвитку засобів опрацювання інформації: від абака до ЕОМ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.