МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Світовий досвід державного управління
В країнах з парламентарною (парламентарно-республіканською та парламентарно-монархічною) і змішаною (парламентарно-президентською) республіканською формами державного правління _________________________________________ ________________________________________________________________________ У президентських республіках виконавчу владу очолює _______________, який сприймається як її уособлення й безпосередній носій. У країнах зі змішаною формою державного правління (Польща, Росія, Румунія, Франція тощо) взаємовідносини між президентом, урядом в цілому і його главою прийнято визначати як __________________________________. Роль центру розподіляється між главою уряду та президентом. Характер цього розподілу визначається нормами конституцій і державно-політичною практикою конкретної країни. При цьому головні повноваження можуть бути сконцентровані або у президента, або у прем'єр-міністра. Реалізація главою держави – президентом повноважень, що стосуються сфери виконавчої влади, через уряд або з його санкції отримала назву _________________. Конституції встановлюють різноманітні назви урядів — власне уряд, кабінет, кабінет міністрів, рада міністрів, державна рада. У країнах з парламентською та змішаною формами державного правління застосовується так званий ______________________________________________. Конституції цих держав встановлюють в основному дві процедури формування урядів. Першою слід назвати процедуру формування уряду, яка історично склалася у Великобританії і тривалий час з певними особливостями щодо окремих країн була майже загальноприйнятою. Відповідно до цієї процедури _______________________ ________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________ У разі схвалення парламентом запропонованого складу уряду або (та) урядової програми абсолютною більшістю голосів вважається, що уряд одержав ________ Друга процедура формування урядів передбачає більш активну участь у ній парламенту, починаючи вже з початкової стадії відповідного процесу. Посаду прем'єр-міністра, як правило, займає_____________________________ ________________________________________________________________________ У країнах з президентською формою правління застосовується так званий ___ ____________________________________________ Особливістю «класичної» президентської республіки є те, що повноваження глави держави та глави кабінету суміжні та знаходяться в руках президента, а посада прем'єр-міністра відсутня. Конституційна теорія і практика розвинутих країн знає дві моделі визначення складу урядів. Перша континентальна модель - ______________________________________ ________________________________________________________________________ Друга англо-американська модель («модель кабінету») - __________________ ________________________________________________________________________ Основною діючою особою уряду, формальним і неформальним центром є його глава. Найчастіше він зветься прем'єр-міністром, хоча прийняті й інші титули: голова, канцлер тощо. Політичну відповідальність уряду перед парламентом часто називають ______ ___________________________ (у країнах з парламентарною та змішаною формами правління). У президентських республіках уряд несе ___________________________ перед самим президентом, який може відправити у відставку його членів у разі, якщо їхні дії не схвалено. _______________________________ застосовується у зв'язку із загальною оцінкою у парламенті урядової політики. Опозиція вносить пропозицію про прийняття резолюції осуду, після чого відбуваються дебати та голосування. Якщо палата приймає таку резолюцію, то уряд має піти у відставку. В ряді країн альтернативою такої відставки уряду є _______________________ ________________________________________________________________________ У більшості країн конституційне запроваджені формалізовані процедури притягнення уряду до політичної відповідальності. Вони мають назву _______________. Іншою формою конституційної відповідальності уряду (органів виконавчої влади) є ______________________________________________________________. Характерною рисою такої відповідальності є те, що вона завжди індивідуалізована. У деяких країнах відповідальності у порядку імпічменту підлягають не тільки вищі суб'єкти виконавчої влади, а й судді. У країнах зі змішаною формою правління процедура імпічменту зберігає своє значення щодо президентів. Головним змістом відповідальності у порядку імпічменту є політична оцінка дій відповідної посадової особи, а наслідком — можливе усунення її з посади (посту). _______________________________________________ - головну роль у здійсненні такої процедури відіграє однопалатний парламент, який у своєму рішенні спирається на попередньо сформульований висновок конституційного суду (Латвія, Литва, Молдова, Румунія, Туреччина). _____________________________________________________________________________ Парламент або одна з його палат формулює звинувачення проти президента, а конституційний суд на основі цього звинувачення може прийняти рішення щодо його зміщення (Австрія, Болгарія, Італія, Словаччина, ФРН, Хорватія, Чехія). Може поєднуватися конституційна та кримінальна відповідальність вищих суб'єктів виконавчої влади.
Тема 3 ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ В ОКРЕМИХ СФЕРАХ СУСПІЛЬНОГО РОЗВИТКУ
Читайте також:
|
||||||||
|