Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організаційно-правові засади управління юстицією.

Організаційно-правові засади управління закордонними справами.

Організаційно-правові засади управління внутрішніми справами.

Організаційно-правові засади управління національною безпекою.

Під національною безпекою розуміють _________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

До основних органів спеціальних служб безпеки належать: Служба безпеки України, Управління державної охорони України, Державна охорона при МВС України та Державна прикордонна служба України.

Основними завданнями органів внутрішніх справ є: ______________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Громадський порядок — це ___________________________________________

________________________________________________________________________

Громадську безпеку можна визначити як ________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Причинами виникнення небезпеки можуть бути стихійні лиха, епідемії, неправомірні дії, що посягають на такі цінності, як життя, здоров'я, власність, неконтрольоване використання механізмів і машин, що є джерелом підвищеної загрози, а також проведення окремих робіт, пов'язаних із ризиком для населення, тощо.

Завдання та напрями діяльності Міністерства внутрішніх справ України визначають функціональну структуру його органів, яка складається з міліції, слідчого апарату органів внутрішніх справ, внутрішніх військ тощо.

Державне управління закордонними справами — це діяльність органів держави, спрямована на здійснення зовнішньої політики України. Зовнішньополітичну діяльність України спрямовано на ___________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Відповідно до основних напрямів зовнішньої політики України Українська держава реалізує зовнішню політику на таких засадах: здійснює відкриту зовнішню політику, прагне до співробітництва з усіма зацікавленими партнерами, уникаючи залежності від окремих держав; розбудовує відносини з іншими державами й міжнародними організаціями на основі принципів добровільності, взаємоповаги, рівноправності, взаємовигоди, невтручання у внутрішні справи; Україна не є ворогом жодної держави, засуджує війну як знаряддя національної політики.

Міністерство закордонних справ України є центральним органом виконавчої влади, забезпечує в межах своїх повноважень проведення зовнішньої політики України й здійснює координацію всіх учасників зовнішньополітичних зв'язків держави.

Управління юстицією — це ___________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

До об'єктів юстиції належать судові установи, нотаріальні контори, органи реєстрації актів громадянського стану, судово-експертні установи й адвокатура.

Систему органів управління в галузі юстиції очолює Міністерство юстиції України.

 

 

Тема 4 РОЛЬ РІЗНИХ ГІЛОК ВЛАДИ У ПРОЦЕСІ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ

 

4.1 Конституція України про гілки влади в Україні.

4.2 Верховна Рада та державне управління.

4.3 Інститут Президента та державне управління.

 

4.1 Конституція України про гілки влади в Україні

 

Відповідно до ст. 6 Конституції України державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову.

Єдиним органом законодавчої влади в Україні є _________________________

_________________________. Верховна Рада не розглядається як орган вищого рівня щодо інших органів державної влади та щодо органів місцевого само­врядування. Вплив Верховної Ради на їхню діяльність здійс­нюється виключно шляхом прийняття відповідних законів, обов'язкових для всіх суб'єктів на території України.

Верховна Рада України складається з однієї палати, оби­рається вільними виборами на основі загального, рівного і пря­мого виборчого права шляхом таємного голосування строком на п’ять років. До складу Верховної Ради України входять 450 народних депутатів України, якими можуть бути лише грома­дяни України, що на час виборів досягли 21 року, мають право голосу і проживають в Україні протягом п'яти років.

За Верховною Радою закріплено повноваження, пов'язані з: ________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Виконавча влада забезпечує безпосереднє управління дер­жавними справами. Формою виконавчої влади є ієрархічно побудований адмі­ністративний апарат. Вона організаційно єдина, ланки нижчо­го рівня підпорядковані ланкам вищого рівня.

Вищим органом у системі органів виконавчої влади є______________________

____________. Структурною ланкою виконавчої верти­калі є центральні органи виконавчої влади (ЦОВВ), до складу яких входять міністерства, державні служ­би (державні комітети) та ЦОВВ зі спеціальним статусом.

Наступним організаційно-правовим рівнем органів вико­навчої влади є місцеві органи виконавчої влади. Виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійс­нюють місцеві державні адміністрації. Функції виконавчої влади також здійснюють місцеві (територіальні) органи (підроз­діли) міністерств та інших ЦОВВ.

Основу судової влади в Україні становлять суди, що є різними за своєю компетентністю та юрисдикцією. Систе­ма судів загальної юрисдикції забезпечує захист прав і свобод громадян через розгляд цивільних, кримінальних, адміністра­тивних та інших справ. До судів спеціальної юрисдикції належать військові, арбітражні (господарські) суди.

До судової гілки влади як її самостійний суб'єкт входить Конституційний Суд України. Він є єдиним органом конститу­ційної юрисдикції, що вирішує питання про відповідність за­конів та інших правових актів Конституції України. Судову владу, єдину з гілок влади в Україні, держава наділила правом ________________________

_____________________________________________

Принцип поділу державної влади не суперечить її єдності. Він заперечує одновладність. Єдність влади передбачає узго­джену і ділову співпрацю всіх гілок влади, недопущення зосе­редження всієї повноти влади в якій-небудь з них.

 

4.2 Верховна Рада та державне управління

 

Через законотворчу діяль­ність Верховна Рада здійснює управління різними сферами життєдіяльності людини, суспільства та держави.

За результатами виборів і на основі узгодження політичних позицій депутатських фракцій, протягом одного місяця з дня відкриття першого засідання Верховної Ради України, що про­водиться після чергових чи позачергових виборів Верховної Ради України, формується ______________________________________________. До неї входить більшість народних депутатів України від конституційного складу Верховної Ради України. Коаліція депутатських фракцій вносить пропозиції Президен­ту України щодо кандидатури Прем'єр-міністра України, а та­кож відповідно до Конституції пропонує кандидатури до скла­ду Кабінету Міністрів України.

У процесі вироблення і реалізації державно-управлінських механізмів Верховна Рада України забезпечує реалізацію та­ких основних функцій:

· _________________________________ – її зміст полягає у: внесен­ні змін до Конституції України; прийнятті законів, внесенні до них змін, визнанні їх такими, що втратили юридичну силу, призупиненні їх дії чи скасуванні;

· ____________________________ – її сутність виражається у: призначенні всеукраїнського референдуму; встановленні державних символів Укра­їни; визначенні основ безпосередньої демократії і принципів функціонування місцевого самоврядування; прийнятті рішень з питань адміністративно-територіального устрою; затвер­дженні загальнодержавних програм розвитку, охорони довкілля; розгляді і прийнятті рішення щодо схвален­ня Програми діяльності Кабінету Міністрів України; призна­ченні чергових та позачергових виборів до органів місцевого самоврядування;

· ____________________________ – яка зводиться до:

— створення парламентських структур. З метою здійснення законопроектної роботи утворюються комітети Верховної Ради України, які працюють постійно, Верховна Рада може створювати тимчасові спеціальні комісії, а також тимчасові слідчі комісії. У структурі Верховної Ради функціонує Рахункова палата та Уповноважений Верховної Ради України з прав людини;

— участі у формуванні органів виконавчої і судової влади;

— вирішення питань кадрового забезпечення владних структур.

· _____________________________ - полягає у здійсненні:

— контролю за надходженням коштів до Державного бю­джету України та їх використанням;

— контролю за додержанням конституційних прав і свобод людини і громадянина;

— контролю за діяльністю Верховної Ради Автономної Рес­публіки Крим;

— контролю за діяльністю органів державної влади (контро­лює діяльність органів прокуратури, Кабінету Міністрів Укра­їни);

— контролю за діяльністю Президента, що здійснюється че­рез такі процедури: прийняття рішення про направлення запи­ту до Президента України на вимогу народного депутата Укра­їни, групи народних депутатів чи комітету Верховної Ради України, яка попередньо підтримана не менш ніж однією тре­тиною від конституційного складу Верховної Ради України; за­слуховування щорічних та позачергових послань Президента України про внутрішню і зовнішню обстановку в державі; ви­рішення питань дострокового припинення повноважень Прези­дента України; ініціювання процедури імпічменту Президента не менше, як трьома четвертими від конституційного складу Верховної Ради України, якому передує парламентське розслі­дування.

· ____________________________ - полягає в пра­вовому регулюванні діяльності органів виконавчої влади та їх відносин з іншими державними й недержавними інститутами та громадянами за допомогою Конституції і законів України.

До повноважень Верховної Ради належать також ________________________

____________________________________________ та прийняття резолюції недовіри, що спричиняє його відставку. Питання про відповідальність Кабінету Міністрів може бути розглянуте за пропозицією не менш як 150 народних депутатів України (од­нієї третини від конституційного складу Верховної Ради). Резо­люція недовіри Кабінету Міністрів України вважається прий­нятою, якщо за неї проголосувало не менш як 226 народних депутатів, тобто більшість від конституційного складу Верхов­ної Ради.

 

4.3 Інститут Президента та державне управління

 

Інститут президентства поширений більш ніж у 130 країнах, що входять до ООН. В Україні його було введено 5 липня 1991 р. Законом "Про застосування поста Президента Української РСР і внесення змін і доповнень до Конституції (Основного Закону) Української РСР".

Центральною фігурою в інституті президентства є Прези­дент України (термін "президент" (від лат. presidens) означає "той, що сидить спереду"), який за Конституцією визначений як _____________________________________________________

Президент України є ________________________________________________

________________________________________________________________________

Фун­кції гаранта дотримання Конституції відводиться особливе місце, оскільки вона виявляється у колі обов'язків Президента і є запорукою фундаментальних конституційних принципів: утвердження і забезпечення прав і свобод людини (ст. 3), поділу влади (ст. 6), верховенства права (ст. 8) тощо.

Як Глава Держави Президент _________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Президент виступає в статусі Глави Держави зі значни­ми компетенційними преференціями щодо виконавчої влади. Президента можна віднести до виконавчої влади лише функ­ціонально, у зв'язку з певним обсягом повноважень, але він не належить до неї структурно як окрема структурна ланка ор­ганів виконавчої влади.

Президента України обирають громадяни України на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємно­го голосування строком на п'ять років. Він повинен бути грома­дянином України. Одна і та ж особа не може бути Президентом України більше ніж два строки підряд.

Конституція України встановлює недоторканність Прези­дента під час виконання ним своїх повноважень.

Президент видає укази і розпорядження, які є обов'язковими до виконан­ня на всій території України.

Президент вносить подання про призначення Верховною Ра­дою України Прем'єр-міністра України; вносить подання про призначення на посаду та звільнення з посади за згодою Верховної Ради Укра­їни Генерального прокурора України, глав дипломатичних представництв України в інших державах і при міжнародних організаціях, вище командування Збройних Сил України, голів місцевих державних адміністрацій за подан­ням Кабінету Міністрів України.

Президент є Верховним Головнокомандувачем Збройних Сил України, Головою Ради національної безпеки і оборони України.

Основною метою конституційних змін 2004 р. був пере­розподіл повноважень між органами державної влади: парла­ментом — президентом — урядом. Відповідно до цих змін Пре­зидент має бути переважно як лідер нації, ______________________

____________________________________________________. Його політичними орієнтирами можуть виступати політичні до­кументи, видані ним у вигляді послань до народу та щорічних і позачергових послань до Верховної Ради України про внутріш­нє і зовнішнє становище України (п. 2 ст. 106).

Діяльність Президента забезпечують дорадчі, консультативні та допоміжні інституції. Серед найважливіших з них — ______________________________________ ________________(координує і здійснює контроль за діяльніс­тю органів виконавчої влади в сфері національної безпеки і оборони у мирний час і в умовах воєнного або надзвичайного стану) та _________________________________ (забезпечує на засадах від­критості, гласності та прозорості здійснення Президентом Укра­їни його повноважень, визначених Конституцією України).

 

 


Тема 5 ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ НА РЕГІОНАЛЬНОМУ РІВНІ

 

5.1 Регіональне управління: сутність, цілі та специфіка.

5.2 Централізація та децентралізація у структурній організації державного управління.

5.3 Регіональне управління та місцеве самоврядування.

5.4 Фактори регіонального розвитку.

5.5 Фінансово-економічний механізм регіонального управління.

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. Oracle Управління преміальними
  5. А. Видання прав актів управління
  6. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  7. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  8. Адаптивні організаційні структури управління.
  9. Адміністративне право і державне управління.
  10. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.
  11. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  12. Адміністративні методи управління




Переглядів: 767

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організаційно-правові засади управління обороною. | Регіональне управління: сутність, цілі та специфіка

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.