МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Класифікація ІС та місце КІС у множині наведених класівОбмін інформацією в кіберкорпорації викликав потребу в нових типах та структурах даних, нових методах їх збереження, передачі, обробки та аналізу. Усе це не могло не відбитися на класифікації ІС. Згідно з ДСТУ 2874 -94, інформаційна система — це система, що організує пам'ять і маніпулювання інформацією про проблемну сферу [12]. Існує безліч підходів до класифікації ІС. Нижче наводиться класифікація інформаційних систем за масштабом, способом організації та оброблення даних [36]. За масштабом ІС розрізняються таким чином: • одиночні, або малі; • групові, або середні; • корпоративні, або великі. Одиночні інформаційні системи реалізуються на автономному комп'ютері, як правило, ПК. Така система може містити декілька простих прикладних розробок, пов'язаних спільним інформаційним фондом та розрахованих на роботу одного користувача або групи користувачів, що поділяють у часі одне робоче місце. До одиночних (малих) інформаційних систем відносяться системи рівня невеликого підприємства. Характерними ознаками одиночних систем є: • нетривалий життєвий цикл; • орієнтація на масове використання (не потребують вартісного навчання персоналу); • низька ціна; • практична відсутність засобів аналітичної обробки даних; • відсутність можливості незначної модифікації без участі розроблювачів; • використання в основному настільних систем керування базою даних (СУБД) (FохРго, Сlіррег, Рагаdох, Ассеss, Сlагіon та інших). Групові інформаційні системи орієнтовані на колективне використання інформації учасниками робочої групи (одного підрозділу). Загальний інформаційний фонд цих систем являє собою базу даних (БД), або сукупність файлів документів. Взаємодія користувачів у такому випадку відбувається через централізовану БД, або за допомогою мережної файлової системи, або через електронну пошту. Спільне використання інформації організується за допомогою блокувань записів і файлів. Групові (середні) ІС орієнтовані на паралельне спільне використання даних багатьма користувачами та звичайно будуються на базі локальної мережі з виділеним сервером БД. Характерними ознаками групових ІС є: • тривалий життєвий цикл (можливість зростання до великих систем); • наявність засобів аналітичної обробки даних; • використання багатокористувацьких «настільних» СУБД, серверів БД для робочих груп (Btrieve, NetWare SQL, Gupta SQL Base, Sybase Anywhere SQL, MS SQL Server, Progress, Informix-Base, Workgroup Oracle та ін.) та відповідних інструментів розробки або систем керування документами та їх інструментальних засобів; • наявність штату працівників, які здійснюють функції адміністрування апаратними та програмними засобами; • наявність розвинених засобів забезпечення безпеки; • тісна взаємодія з фірмами-розроблювачами програмного забезпечення з питань супроводу компонентів ІС. Корпоративні інформаційні системи є розвитком систем для робочих груп, орієнтованих на масштаб підприємства, які можуть підтримувати територіально рознесені вузли та мережі та мати ієрархічну структуру з декількох рівнів. КІС, окрім забезпечення доступу до інформаційного фонду робочої групи, забезпечує доступ з будь-якого підрозділу до центральної або розподіленої бази даних підприємства (організації). Для таких систем характерна архітектура «клієнт-сервер» зі спеціалізацією серверів. Характерними ознаками корпоративних ІС є: • тривалий життєвий цикл; • міграція успадкованих систем; • різноманітність використовуваного апаратного забезпечення, життєвий цикл якого менший, ніж життєвий цикл створюваної системи; • різноманітність використовуваного програмного забезпечення; • масштабність та складність розв'язуваних задач; • перетинання множини різних предметних сфер; • орієнтація на аналітичну обробку даних; • територіальна розподіленість; • використання корпоративних SQL-серверів БД (Оrасlе 9i, Informix -OnLine, Informix-DSA, Sybase, СА-Ingress та ін.) та відповідних інструментальних засобів; окрім власних засобів розроблення часто знаходять застосування незалежні багато платформні інструментальні засоби, доповнені інтерфейсами, драйверами та шлюзами для зв'язку з різними СУБД; • використання Web- технологій; • підвищені вимоги до надійності функціонування та збереження даних. На рис. 1.6 представлено класифікацію ІС, що відповідає способу організації та обробки даних, а також прийняті у вітчизняній та закордонній класифікації абревіатури.
Рис. 1.6. Класифікація інформаційних систем за способом організації та обробки даних Системи обробки трансакційвключають системи оперативної обробки трансакцій (OLTP - ОпLine Transaction Processing) та пакетної обробки трансакцій. В інформаційних системах організаційного керування переважає режим оперативної обробки трансакцій ОLТР, призначений для відображення актуального стану предметної сфери в будь-який момент часу. Для систем ОLТР характерним є регулярний (можливо, інтенсивний) потік простих трансакцій, що виконують роль замовлень, укладання договорів, взаємних розрахунків та ін. Важливими вимогами до ОLТР-систем є висока продуктивність обробки трансакцій та гарантована доставка інформації при віддаленому доступі до БД телекомунікаційними засобами. Інформаційні системи з пакетною обробкоюзаймають обмежену нишу. У чистому вигляді їх можна зустріти тільки в система на основі великих централізованих ЕОМ. Системи підтримки прийняття рішень (СППР) (DSS – Decision Support System) являють собою інформаційні системи, які виконують не тільки систематизацію інформації, але й дозволяють особі, яка приймає рішення (ОПР), виконувати аналіз даних з різними показниками і у різних розрізах - часових, географічних тощо. Іноді DSS-системи ототожнюють із EIS (Executive Information system) - інформаційними системами керівника. Окрім традиційних засобів доступу до БД, система DSS включає такі засоби, як: • вилучення даних з різнорідних джерел, у тому числі вилучення неструктурованої інформації; • багатовимірний аналіз даних; • обробка статистики; • моделювання правил та стратегії ділової діяльності; • ділова графіка для відображення результатів аналізу; • аналіз «а що, коли»; • штучний інтелект. DSS включають системи ОLАР (OnLine Analytic Processing) - системи оперативної аналітичної обробки даних, експертні системи, DM (Data Mining) - системи інтелектуального аналізу даних. Розрізняють статичні та динамічні СППР. Статична СППР передбачає попередньо визначений набір сценаріїв і відповідних моделей. Динамічна СППР реалізує нерегламентований сценарій або інтуїтивний інтерфейс і є більш гнучкою порівняно зі статичною, але вимагає значних витрат на інструментарій розроблювача та коштів на розробку. Системи оперативного аналітичної обробки даних ОLАР є системами, що базуються на застосуванні потужної багатопроцесорної обчислювальної техніки, спеціальних OLAP-серверів, спеціальних методів багатовимірного аналізу та сховищ даних Data Warehouseе, що накопичують інформацію (з різних джерел за великий період часу) та забезпечують до неї оперативний доступ. ОLАР-системи оперують агрегованими показниками, узагальненнями, гіперкубічними представленнями і багатовимірним аналізом. Існують готові ОLАР-системи для конкретних сфер (наприклад фінансової) та інструментальні набори для розробки ОLAР-додатків на базі СУБД чи ОLAР-серверів та сховищ даних. Перспективною для аналітичних систем є трирівнева архітектура –загальнокорпоративне централізоване сховище даних, тематичні вітрини даних рівня підрозділів, клієнтські робочі місця, оснащені аналітичним інструментарієм. Експертна система - система штучного інтелекту, заснована на правилах, що зберігаються в базі знань, і відповідних механізмах висновків. У загальному випадку вимога оперативності не є обов'язковою для таких систем з урахуванням складності трансакцій та аналітичної обробки. Системи інтелектуального аналізу даних (Data Mining) при призначені для інтелектуальної обробки даних. Головними завданнями таких систем є пошук функціональних та логічних закономірностей у накопиченій інформації, побудова моделей та правил, які пояснюють та прогнозують розвиток процесів, що спостерігаються. Найчастіше цей тип аналізу відносять до сфери закономірностей. Інформаційно-довідкові системи (ІДС) або інформаційно-пошукові системи (ІПС)призначені для виконання функцій пошуку необхідної інформації і засновані на гіпертексті і мультимедіа. Гіпертекст (гіпермедіа) є сукупністю логічно пов'язаних текстових, графічних, аудіо- та відеоматеріалів. Численні програмні продукти постачаються з довідковими системами або електронною документацією, що організована в такий спосіб. У навчальних програмах також часто використовується принцип гіпертексту. Подальший розвиток такі інформаційні системи одержали в мережі Internet;. Тут поняття гіпертекстового посилання було розширене на глобальну мережу, вона включає ім'я вузла, ім'я файлу і позицію всередині файлу. Спеціальні WWW-сервери є сховищем такого гіпертексту, клієнти мають програми перегляду (браузери). Системи керування електронною документацієюEDMS (Electronic Document Management System)призначені для трансформування паперових документів в електронний вид, забезпечуються засобами індексування та пошуку і, як правило, мають властивості гіпертексту. Географічна інформаційна система ГІС (Geographical Information System) (GIS), або система спостереження Землі (Earth Observing System) (ЕОS) - автоматизована інформаційна система, призначена для обробки даних, які характеризують об'єкти різної природи, що знаходяться в атмосфері Землі, основою інтеграції яких є географічна інформація. У загальному випадку Е0S — велика кількість супутників, що запускаються NASA з метою збирання інформації, необхідної для дослідників, зайнятих вивченням довгострокових тенденцій стану атмосфери, океанів, земної поверхні. Супутники постачають інформацію в обсязі 1/3 Пбайт на рік. Ці дані інтегруються з даними з інших джерел (наземних станцій спостереження) і накопичуються в небачених раніше масштабів базі даних ЕОSD (ЕОS Data). Тут інформація прив'язана до точок на карті або плані місцевості. Для однієї географічної області може бути подано кілька картографічних шарів з різними об'єктами (наприклад, міські комунікації, транспортні зв'язки, лісові масиви, водоймища та ін.) і, відповідно, різноманітною інформацією про стан цих об'єктів. Шари можуть накладатися, утворюючи карту, орієнтовану на розв'язання конкретних завдань. ГІС призначена для обслуговування як фахівців, так і нефахівців Основні проблеми, пов'язані з реалізацією цього проекту, полягають у тому, що є необхідним оперативний доступ до великих баз даних, ефективне керування третинною пам'яттю; підтримка багатьох тисяч споживачів інформації з величезною інтенсивністю, й обсягом запитів довільного і регламентованого характеру; розробка ефективних механізмів перегляду та пошуку інформації. Офісні системи — це різноманітні системи забезпечення спільної роботи колективу організації, фірми. Системи автоматизованого діловодства включають засоби колективної роботи Groupware, що забезпечують автоматизацію діловодства з використанням електронної пошти, автоматизованих засобів заповнення бланків, електронних таблиць і текстових редакторів. Системи керування документообігом призначені для автоматизації документообігу та контролю виконавської дисципліни. Тут застосовуються методи та засоби Workflow - потоків робіт. У систему закладаються графи взаємовідношень працівників установи, завдання, прив'язка до документів і БД, маршрути обігу документів. Предметом розробки в таких системах є діалогові форми у вузлах графових моделей. Спеціальні засоби допомагають згенерувати прототип форми, а розроблювач лише розширює її для обробки нетривіальних ситуацій. Тут основні труднощі полягають у побудові цілісної системи графів, які описують ділову діяльність установи. Інформаційні системи на основі Internet/Intranet/Extranet-технологій.На початку розвитку WWW технології подання, збереження та пошуку інформації дозволяли відносити гіпертекстові системи до класу ІПС або ІДС. Бази даних таких систем були малоструктуровані та орієнтовані в основному на статичне відображення або публікацію інформації в мережі. Сучасні технології баз даниху мережі на основі WWW підтримують активну взаємодію користувачів з необхідною інформацією та дозволяють виділити масштабні гіпертекстові системи в самостійний клас ІС на основі Internet/Intranet/Extranet-технологій. Читайте також:
|
||||||||
|