Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 1. Комерційні банки як самостійні фінансово-кредитні установи. Основи їх діяльності

Змістовний модуль 1. Формування облікової системи банку та основних принципів його діяльності

Вступ

Протокол № 10 від 03.04.2009 р.

ББК 65.052.21 я 73

Харків, Вид. ХНЕУ, 2009

КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

ОБЛІК У БАНКАХ

Глєбова Н. В.

ХАРКІВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

 

 

 

 

 

Укладач: Н.В. Глєбова

 

Відповідальний за випуск П.С. Тютюнник

 

Г 53

УДК 657.22:336.71716 (075.8)

Рецензенти:

В. М. Тимофєєв, докт. екон. наук., проф. зав. кафедри економічного аналізу й бухгалтерського обліку Харківського національного технічного університету «ХПІ».

В. О. Лукін, канд. екон. наук, доцент, зав. кафедри бухгалтерського обліку і аудиту Харківського національного університету внутрішніх справ.

О. В. Сороколіта начальник Харківського обласного Управління ВАТ «Ощадбанк»

 

Рекомендовано до видання рішенням вченої ради Харківського національного економічного університету.

 

 

Подано теми з навчальної дисципліни «Облік у банках», що є важливою складовою загальноекономічної підготовки студента. Мета посібника – ознайомлення з головними підходами до формування чинних методик обліку банківських операцій на основі рахунків Плану рахунків бухгалтерського обліку банків України.

Рекомендовано для студентів економічних спеціальностей, а також для викладачів і всіх, хто цікавиться бухгалтерським обліком.

 

 

© Харківський Національний

економічний університет, 2009

 

© Глєбова Н. В., 2009


 

Бухгалтерський облік – одна з головних функцій управління діяльністю банку. Він ведеться в банківській установі від дня створення до моменту ліквідації. Тому виникає необхідність у добре підготовлених спеціалістах за фахом, які обізнані в організації та проведенні бухгалтерського процесу.

Щоб володіти всебічно знаннями з бухгалтерського обліку, необхідно мати навики формулювати ту чи іншу господарську операцію, знати, яким документом вона має бути оформлена, термін і кореспондуючі рахунки, на яких повинна вона знайти своє відображення. Навчальна дисципліна «Облік у банках» належить до циклу професійно орієнтованих дисциплін галузі знань «Економіка і підприємництво» напряму підготовки «Облік і аудит».

Таким чином, основна мета – допомогти здобути студентам для виконання професійних завдань на освітньо-кваліфікаційному рівні «бакалавр» наступні компетенції:

систематизувати положення, інструкції, методичні рекомендації з питань організації бухгалтерського обліку в банківських установах;

вчасно складати та відповідним чином оформляти первинну облікову документацію у момент проведення банківської операції;

обробляти первинні та зведені бухгалтерські документи по всіх об’єктах банківського обліку і зберігати їх;

систематизувати за датами проведені банком операції, а також проведені та прийняті до обліку документи;

відкривати рахунки клієнтам банків як у національній, так і в іноземній валютах;

вести облік операцій, здійснюваних різними видами кас банків;

організовувати облік безготівкових розрахунків у банках за допомогою різних форм розрахункових документів;

оцінювати капітал банків і відображати в обліку результати поточного року в діяльності банків, вести облік доходів і витрат банків;

вести облік операцій з видачі кредиту фізичним особам та суб’єктам господарської діяльності;

формувати резерви під кредитні ризики;

нараховувати відсотки з депозиту, вести облік його номіналу;

відображати в обліку операції зі сплати та погашення депозиту;

відображати в обліку операції, здійснювані банками за дорученням їх клієнтів;

вести облік міжбанківських обмінних операцій у національній та іноземній валютах;

засвоїти принципи методики обліку окремих операцій банків;

знати методи та техніку обліку за всіма ступенями облікового процесу банку;

складати первинну облікову документацію з усіх операцій банків.

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  3. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  4. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  5. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  6. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  7. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  8. Автоматизація метрологічної діяльності
  9. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  10. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  11. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  12. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.




Переглядів: 510

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Комерційні банки у кредитній системі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.