Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ № 3

План

ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ №2

Тема 2. Потреби споживача й закономірності його економічної поведінки.

1. Що називається потребою? Що обумовлює потреби та їхню різноманітність?

2. Класифікація потреб.

3. Ієрархія потреб.

4. Споживчі блага.

5.Корисність товарів.

Мета:

Навчальна: з’ясувати зміст потреб людини, показати ієрархію потреб, охарактеризувати споживчі блага.

Розвиваюча: розвивати вміння визначати основні потреби людства, ієрархію потреб, структуру споживчих благ.

Виховна: формувати економічне мислення.

Міждисциплінарні зв’язки: соціологія, філософія, математика, політологія.

Література:

1. Воробйов С.М. Економіка. Довідник для старшокласника та абітурієнта Харків, 2005.

2. Мочерний С.В. Основи економічних знань. Київ, 2003.

3. Ніколенко Ю.В. Основи економічної теорії. Київ, 2003.

4.Орищак Я., Чвалюк В. Основи економіки. Тернопіль, 2008.

Основні положення та поняття:

1. Потреба – це відчуття нестачі в чомусь, в певних речах, що здатні задовольнити це відчуття.

2. Задоволення власних потреб людиною відбувається у певній послідовності. Задовольнивши потреби нижчого порядку, люди­на прагне задовольнити потре­би вищого порядку.

3. Споживчі блага задовольняють наші потреби. Вони включають в себе товари та послуги.

4. Товари – це все те, що може задовольнити ті чи інші потреби людини. Особливістю товару буде те, що він вироблений з метою продажу або ж обміну.

5. Послуга – це діяльність, результатом якої буде певний корисний ефект. Послуга не має матеріальної форми, її не можна перенести або ж транспортувати, але результатом надання послуги може бути матеріально відчутний ефект.

Тема реферату:

1. Формування потреб людства.

 

Потреба – це відчуття нестачі в чомусь, в певних речах, що здатні за­довольнити це відчуття.

Різноманітність потреб обумовлюється наступними факторами:

• вікові особливості;

• кліматичні умови;

• приналежність до статі;

• особистими смаками;

• стану здоров’я;

• освіченості людини та рівня її загальної культури;

• національної приналежності.

2. Класифікація потреб.

1. За відтворенням людини розрізняють потреби:

а) матеріальні, що конкретизуються в певних товарах (їжа, одяг тощо);

б) духовні, які виступають у необхідності отримати ті чи інші послуги (освіта, охорона здоров'я, заняття фізичною культурою).

2. За рівнем розвитку потреби поділяються на:

а) базові (їжа, одяг);

б) пов'язані з розвитком цивілізації (потреби у вітамінізованій їжі, модному одязі).

3. За способом задоволення потреби поділяються на:

а) індивідуальні (обід, приготований Вами вдома);

б) колективні (Ви з друзями відвідали виставку картин місцевого художника).

4. За терміном задоволення потреби поділяються на:

а) поточні (підготувати домашнє завдання на завтра);

б) перспективні (по закінченні коледжу вступити на навчання до економічного факультету).

Ієрархія потреб.

Споживчі блага (економічні блага) – це товари і послуги, які задо­вольняють потреби людей.

Благо – загальне поняття для позначення цінності предметів і явищ.

Ресурси – це природні, сировинні, трудові, матеріальні запаси і засоби, фінансові цінності, кошти, які можуть бу­ти використані у господарській діяльності людини.

Товари – продукти праці, які задовольняють певні по­треби людини і виготовляються для продажу, обміну. Товари ще називають продуктами, або продукцією.

Послуга – це така дія або вчинок людини, що дає користь чи допомогу іншій людині.

Послуга – це діяльність, результатом якої буде певний корисний ефект.

Структура споживчих благ виглядає таким чином

Корисність товару – це його здатність задовольняти потреби людей, які вже існували раніше чи виникли після того, як цей товар з'явився у продажу.

Перевір себе!

Вправа 1. Визначте та класифікуйте за відомими вам ознаками потреби, які були задоволені в тій чи іншій ситуації:

•ви придбали зошити для навчання;

•годинниковий майстер відремонтував ваш годинник;

•батьки придбали вам модне взуття.

Вправа 2. Визначте, до якого виду товарів можна віднести нижчеперелічені та який вид послуг був задоволений в тій чи іншій ситуації.

1.Електричний дриль.

2.Ви відвідали лікаря-стоматолога.

3.Налагоджувальник фірми відремонтував верстат. .

4.Ви зробили собі, зачіску у знайомого перукаря.

5.Хот-дог.

6.Легковий автомобіль.

7.Нотаріус оформив для Вас необхідний документ.

Тип лекції : тематична.

Тема 3. Суспільне виробництво та його результати.


Читайте також:

  1. ГИСТОЛОГИЯ. КОНСПЕКТ ЛЕКЦИЙ.
  2. Електронний конспект лекцій
  3. За опорний меридіан прийнятий магнітний меридіан аеродрому вильоту.
  4. І. ПРОСЛУХОВУВАННЯ ТА КОНСПЕКТУВАННЯ ЛЕКЦІЙ
  5. Коновалова М.Д.Экспериментальная психология: конспект лекций. - Высшее образование. – 2006.
  6. КОНСПЕКТ
  7. Конспект
  8. Конспект лекций
  9. Конспект лекций
  10. Конспект лекції
  11. Конспект лекції
  12. Конспект лекції




Переглядів: 522

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ №1 | Фактори виробництва.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.