Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ №18

ПЛАН

1. Поняття і цілі менеджменту.

2. Функції менеджменту.

3. Рівні менеджменту.

4.Особисті якості сучасного менеджера. Стилі керівництва.

Мета:

Навчальна: розібратися в різноманітності підходів до визначення менеджменту, сформулювати цілі менеджменту та пояснити їхню необхідність для діяльності організації, з’ясувати складові успіху організації.

Розвиваюча:підкреслити чітку логічну послідовність функцій менеджменту та показати їхній зміст на прикладах. зрозуміти причини існування рівнів управління і необхідність координування дій між ними.

Виховна: пояснити роль та найважливіші якості менеджера при управлінні людьми.

Міждисциплінарні зв’язки: політологія, історія, політекономія.

Література:

1. Воробйов С.М. Економіка. Довідник для старшокласника та абітурієнта Харків, 2005.

2. Економіка в таблицях і схемах (Г.О.Ковальчук, В.Г.Мельничука, В.О.Огнев’юка) – Х., 2009.

3. Мочерний С.В. Основи економічних знань. Київ, 2003.

4. Ніколенко Ю.В. Основи економічної теорії. Київ, 2003.

5.Орищак Я., Чвалюк В. Основи економіки. Тернопіль, 2008.

Основні положення та поняття:

1. Менеджмент – це система здійснення способів, методів, принципів управління, уміння спрямувати працю людей, їх знання, досвід, інтелект на досягнення певних цілей.

2. Сучасний менеджмент відрізняється високою адаптивністю до постійно змінюваних умов довкілля, сполученням стратегічного й поточного планування, розвиненою системою маркетингу.

3. Головна умова ефективності управління – високопрофесійні кадри в системі менеджменту. якості менеджера оцінюються за багатьма параметрами: здоров’я, інтелект, здібності, досвід, риси характеру, загальна і професійна культура тощо.

4.Головні принципи управління персоналом: повага до кожної людини в організації; сприятливий моральний клімат у колективі; надання самостійності та відповідальності персоналу в межах його компетентності; матеріальне і моральне стимулювання; ротація, підготовка і перепідготовка кадрів.

Теми рефератів:

1. Відмінності американського та японського менеджменту.
2. Становлення та розвиток сучасного менеджменту в Україні

 

Менеджмент (англ. manage – управляти) – це особливий вид діяльності, який забезпечує вплив на систему чи діяльність для досягнення певних цілей.

Менеджмент - це діяльність з координації роботи інших людей.

Поняття «менеджмент» тотожне з поняттям «управління».

Функції менеджменту:

-планування;

-організація;

-мотивація;

-контроль.

Планування єнайважливішою з усіх управлінських функцій. Це сукупність методів, засобів, дій, що забезпечують спрямованість зусиль всього колективу на досягнення спільної мети.

Організація - це процес створення структури підприємства, яка дає можливість людям ефективно співпрацювати для досягнення цілей організації.

Види структур управління:

Лінійна організаційна структура управління– це коли накази передаються безпосередньо від керівника до підлеглого і далі до інших підлеглих.

Передача повноважень від менеджера ке­рівникам підрозділів називається делегуванням повноважень.

Функціональна організаційна структура управління – це коли накази делегуються керівником вищого рівня управління, який керує певною функцією менеджменту, керівнику нижчого рівня, який керує аналогічною функцією.

Лінійно-функціональна структура управління. За такої структури управління всю повноту влади бере на себе лінійний керівник, що очолює визначений колектив.

Лінійно-штабна структура керування має аналогічні характеристики. Вона теж побудована за принципом функціонального поділу управлінської праці, що використовується в штабних службах різних підрозділів.

Мотивація – це процес спонукання до діяльності для досягнення спільної мети орга­нізації. Менеджер повинен зацікавити кожного виконавця в необхідності й доцільності плідної праці.

Очікування це оцінка людиною ймовірності певних подій.

Контроль це перевірка відповідності фактичного стану речей до визначеної мети.

Роз­різняють попередній, поточний і завершальний контроль.

Суть контролю– в перевірці відповідності між наявним і передбачуваним планом станом роботи на підприємстві.

Рівні менеджменту:стратегічний та оперативний.

Стратегічний рівень: менеджер визначає мету, завдання і основні напрями діяльності підприємства на тривалий період, а також засоби і методи досягнення поставленої мети.

Оперативний рівень – конкретизуються дії працівників протягом певного періоду; визначаються окремі цілі підприємства і люди, відповідальні за їх реалізацію.

Якості менеджера:

1. Вміння реалізувати індивідуальний підхід до працівників;

2. Комунікабельність (уміння спілкуватись).

3. Інтелект (високі розумові здібності).

4. Здатність навчати і навчатись.

5. Вимогливість.

6. Здатність до виваженого ризику.

 
 

Стиль керівництва – це звична манера поведінки керівника щодо підлеглих.
Основні стилі керівництва:

Перевір себе!

1.З яких основних елементів складається процес управ­ління і які його основні функції та принципи?

2.Які існують основні форми управління? Яка з них
найбільш раціональна?

3.Розкажіть про основні методи та вимоги до управління.

4.Охарактеризуйте основні ланки менеджерів.

Питання до теми:

1. Дайте визначення поняттю “стилі управління”.

2. Що таке автократичний стиль управління та які позитивні і негативні риси поведінки керівника-автократа?

3. Що таке демократичний стиль управління та які позитивні риси поведінки керівника-демократа?

4. Що таке ліберальний стиль управління та які позитивні і негативні риси поведінки керівника-ліберала?

 

 

Тема 12. Маркетинг в системі ринкових відносин.


Читайте також:

  1. ГИСТОЛОГИЯ. КОНСПЕКТ ЛЕКЦИЙ.
  2. Електронний конспект лекцій
  3. За опорний меридіан прийнятий магнітний меридіан аеродрому вильоту.
  4. І. ПРОСЛУХОВУВАННЯ ТА КОНСПЕКТУВАННЯ ЛЕКЦІЙ
  5. Коновалова М.Д.Экспериментальная психология: конспект лекций. - Высшее образование. – 2006.
  6. КОНСПЕКТ
  7. Конспект
  8. Конспект лекций
  9. Конспект лекций
  10. Конспект лекції
  11. Конспект лекції
  12. Конспект лекції




Переглядів: 579

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ №17 | Маркетинговий контроль.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.