Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Маркетинговий контроль.

ПЛАН

1. Зміст і основні принципи маркетингу.

2. Основні функції маркетингу.

3.Складові маркетингу: продукт, продажна ціна, просування, позиція.

Мета:

Навчальна: визначити сутність маркетингу та його основні цілі, з’ясувати складові маркетингу та пояснити їхній зміст, охарактеризувати маркетингову діяльність та пояснити її значення для підприємства і ринку, охарактеризувати маркетингову діяльність та пояснити її значення для підприємства і ринку.

Розвиваюча:навчитися відрізняти мікро- та макросередовище підприємства, сформувати уявлення про систему розподілу товару.

Виховна: наводити приклади основних видів та форм стимулювання збуту товару, виховувати чесність, почуття міри у рекламуванні будь-чого.

Міждисциплінарні зв’язки: політологія, історія, політекономія.

Література:

1. Воробйов С.М. Економіка. Довідник для старшокласника та абітурієнта Харків, 2005.

2. Економіка в таблицях і схемах (Г.О.Ковальчук, В.Г.Мельничука, В.О.Огнев’юка) – Х., 2009.

3. Мочерний С.В. Основи економічних знань. Київ, 2003.

4. Ніколенко Ю.В. Основи економічної теорії. Київ, 2003.

5.Орищак Я., Чвалюк В. Основи економіки. Тернопіль, 2008.

Основні положення та поняття:

1. Маркетинг – це вид господарської діяльності, спрямованої на задоволення потреб людей до допомогою обміну. Основний принцип маркетингу – орієнтація фірми на реальні вимоги та побажання споживачів.

2. Основні напрями маркетингової діяльності: комплексне дослідження ринку – його ємкості, стану, динаміки споживчого попиту тощо; науково-дослідна діяльність – розробка конкурентоспроможних товарів, орієнтованих на різні сегменти ринку; розробки цінової стратегії, здійснення збутової та комунікаційної політики; контроль маркетингової діяльності.

3. Найважливіша складова маркетингу – реклама з метою збільшення обсягу продажів підприємством. Вона інформує потенційних покупців про якості товарів та послуг, їхні позитивні відмінності від продукції конкурентів.

4. Цінова стратегія – один з головних чинників, що забезпечує збут. Слід враховувати реакцію споживачів, учасників каналів збуту, конкурентів, уряду, нарешті, витрата фірми. Цінову стратегію диктує конкретна мета фірми – зростання обсягу виробництва, максимізація прибутку, утримання позицій на ринку тощо.

Використовуються ціни престижні та ціни проникнення.

Теми рефератів:

1. Суть і призначення багаторівневого маркетингу.
2. Реклама: суть, види та значення.
3. Етапи життєвого циклу товару.

Маркетинг – явище ХХ ст. Походить від анг. слова market – ринок, що дослівно перекладається "ринкознавство" і означає діяльність у сфері ринку.

Отже: маркетинг – це діяльність, спрямована на вивчення потреб споживачів та їх найкраще задоволення.

Або: маркетинг – це управління процесом просування товарів до споживача.

Основні функції маркетингу

1. Комплексне дослідження ринку.

Маркетингові дослідження – це дослідження, які дозволяють збирати, обробляти певну інформацію.

Маркетингові дослідження поділяються:

- кабінетні;

- польові;

- первинні;

- вторинні.

Сегментація ринку це поділ його на частини з урахуванням певних особливостей спо­живачів, які однаково реагують на однакові товари.

2. Аналіз виробничо-збутових можливостей підприємства.

3. Розробка маркетингової стратегії і програми.

Стратегія маркетингу – плани реалізації маркетингових цілей.

4. Здійснення товарної політики.

Життєвий цикл – послідовність стадій, які проходить товар у своєму "ринковому житті".

5. Здійснення цінової політики це визначення цінової поведінки фірм на ринку в розрахунку на перспективу і на короткий термін часу для кожної групи і кожного виду товарів.

6. Вивчення конкурентів.

7. Здійснення збутової політики припускає планування і формування каналів збуту товарів прямим або непрямим методом.

8. Комунікаційна політика – це планування і здійснення комплексу заходів, спря­мованих на просування товару на ринок.

Реклама – це планування і здійснення комплексу заходів, спрямованих на просування товару на ринок.

У залежності від цілей реклама поділяється на:

а) інформативну;

б) переконуючу;

в) нагадуючу.

Функціями реклами є стимулювання попиту і створення привабливого іміджу фірми.

Складові маркетингу

Маркетинг можна визначити як систему, яку утворюють так звані "4P".

 

Продукт – товар певної якості та властивостей здатних задовольнити особливі потреби споживачів.

Продажна ціна – загальна вартість товару, яка складається з усіх витрат, необхідних для виробництва і реалізації його на ринку (в тому числі податків), та відповідного розміру прибутку, необхідного для розширення та оновлення виробництва, впровадження новітніх технологій та науково-технічного прогресу, стимулювання праці робітників тощо.

Просування – всі можливі заходи, пов’язані з інформуванням або переконанням споживача у доцільності придбання цього товару.

Позиція – знаходження товару в необхідний час у потрібному місці.

Перевір себе!

1. У чому полягає сутність маркетингу і які його основні види?

2. Назвіть основні принципи маркетингу.


Читайте також:

  1. Відкритий і прихований контроль.
  2. Етап. Моніторинг, спостереження та контроль.
  3. Маркетинговий аналіз клієнтів
  4. Маркетинговий аналіз конкурентів
  5. Маркетинговий аналіз контактних аудиторій
  6. Маркетинговий аналіз кредитної, фінансової та преміальної політики фірми через призму цін
  7. Маркетинговий аналіз політики ціноутворення з позицій підприємства
  8. Маркетинговий аналіз постачальників
  9. Маркетинговий аналіз товарної інноваційної політики
  10. Маркетинговий аналіз умов конкуренції в туризмі
  11. Маркетинговий аналіз цін з позицій мікросередовища
  12. Маркетинговий аудит




Переглядів: 758

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ №18 | ОПОРНИЙ КОНСПЕКТ №20

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.