Запам’ятайте: Маркетинговий аудит (ревізія маркетингу, аудит маркетингу) – комплексна періодична ревізія (перевірка) зовнішнього середовища маркетингу, цілей, стратегій та окремих видів маркетингової діяльності підприємства.
!
Ціль маркетингового аудиту – визначення вузьких місць у системі маркетингу, а також розроблення рекомендацій із підвищення ефективності маркетингової діяльності та прийняття маркетингових рішень.
!
Основні складові маркетингового аудиту:
аудит маркетингового середовища (макро- і мезосередовища);
аудит маркетингової стратегії;
аудит організування маркетингу;
аудит маркетингової продуктивності;
аудит маркетингових функцій.
!
Безпосередньо процес маркетингового аудиту включає три етапи:
вивчення фактичного стану маркетингу на підприємстві;
оцінювання виявлених факторів;
підготовка та реалізація рекомендацій із удосконалення маркетингової діяльності.
У процесі аудиту макро- і мезосередовищаоцінюється стан маркетингового середовища за компонентами і чинниками і виявляється відповідність маркетингового менеджменту його стану.
!
При проведенніаудиту цілей і стратегій маркетингуаналізується чіткістьвизначення місії, цілей підприємства,маркетингових цілей;відповідність цілей ресурсам, можливостям, ресурсам і реальному конкурентному становищу підприємства; достатність маркетингового бюджету; розподілення бюджету за територіями; ефективність маркетингових стратегій і програм.
!
Аудит комплексу маркетингуспрямований на ревізію товарної, цінової, збутової та комунікативної політики.
Аудит організаційної структури маркетингуорієнтований на перевірку оптимальності структури організування маркетингу; відповідності повноважень керівника завдання задоволення потреб споживачів; ефективності взаємодії служби маркетингу з іншими підрозділами апарату управління підприємства; системи мотивування праці маркетологів.
Маркетинговий аудит здійснюється за двома альтернативами: