Запам’ятайте: Для контролю маркетингу використовуються такі методи стратегічного та перспективного аналізу:
АВС – аналіз;
SWOT – аналіз (див. тему 2);
портфоліо– аналіз;
GAP– аналіз;
маржинальний аналіз та інші.
!
АВС – аналіз – цеметод, що дає змогу розподілити сукупність об’єктів (продуктів, клієнтів, постачальників) відповідно до обраних критеріїв (прибуток, товарооборот, витрати) на три групи – А, В, С з метою концентрації ресурсів на критичній меншості, залишаючи поза увагою тривіальну більшість.
!
Портфоліо– аналіздає змогу визначити шанси та ризики стратегічних бізнес-одиниць, які входять до складу підприємства і стратегії розвитку кожного з них.
!
GAP– аналіз -аналіз стратегічного розриву (щілини), що дозволяє встановити відхилення між очікуваними і реальними показниками діяльності підприємства.
!
Маржинальний аналіз -метод мікроекономічного аналізу. Який передбачає розподіл загальної суми витрат на виробництво і збут продуктів відповідно до їхньої залежності від обсягу на постійні та змінні витрати.