Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Маркетинговий аналіз політики ціноутворення з позицій підприємства

Завдання та напрями маркетингового аналізу цінової політики

Тема 6. Маркетинговий аналіз цінової політики підприємства

Цінова політика носить комплексний характер. Вона включає політику ціноутворення, фінансову, преміальну та кредитну політики.

Приступаючи до маркетингового аналізу цінової політики, варто, насамперед, окреслити його завдання. До них належать:

- встановлення відповідності рівня цін цілям цінової політики та кінцевим завданням маркетингової діяльності підприємства;

- оцінка обґрунтованості розміру цін на товари фірми;

- виявлення факторів, які впливають на величину цін;

- вияснення доцільності використовуваних цінових стратегій та методів розрахування цін;

- порівняння рівня цін на товари підприємства з відповідними цінами на аналогічні вироби фірм-конкурентів;

- дослідження ефективності таких складових напрямів цінової політики як фінансової, преміальної та кредитної політик.

Обґрунтованість і об’єктивність результатів маркетингового аналізу цінової політики підприємства залежить від використовуваних для цих цілей джерел інформації.

 

Маркетинговий аналіз політики ціноутворення, який проводиться з позицій фірми, є одним із основних складових елементів цінової політики в цілому, оскільки він визначає і впливає на зміст інших його напрямів. Цей аналіз здійснюється в наступній послідовності:

- вступний аналіз щодо політики ціноутворення;

- аналіз цілей ціноутворення, використовуваних цінових стратегій та методів розрахунку цін;

- виявлення ступеня відповідності ціни товару до його якості;

- аналіз цінової еластичності;

- виявлення факторів, які впливають на величину цін, та їх кількісна оцінка;

- аналіз впливу рівня цін на величину кінцевих показників підприємства (обсяг продажу товарів, розмір прибутку та рентабельності, частку ринку).

В числі питань, якими займається маркетинговий аналіз політики ціноутворення з позиції підприємства, є аналіз цінової еластичності.

Використання дугової еластичності дозволяє дати однозначну відповідь щодо застосування цін при її розрахунку (береться середнє значення цін і кількості товару).

Основними завданнями аналізу цінової еластичності є:

- встановлення груп товарів з еластичним і нееластичним попитом;

- визначення методів, на основі яких був виявлений рівень цінової еластичності попиту;

- встановлення обґрунтованості зміни величини цін на товари в контексті попиту;

- визначення факторів, що випливають на рівень еластичності попиту;

- розрахунок впливу цінової еластичності на основні показники діяльності підприємства.

Маркетинговий аналіз політики ціноутворення з позицій підприємства включає в себе і виявлення факторів, які впливають на величину цін.

Серед внутрішніх факторів ціноутворення домінуюче місце займають витрати. З точки зору економічної логіки між рівнем витрат і ціною повинна мати місце прямо пропорційна залежність. Проте в ринкових умовах вона досить часто може порушуватися. Аналізуючи витрати, як фактор впливу на політику ціноутворення, маркетолог повинен:

- визначити питому вагу витрат у величині ціни;

- встановити причини недостатнього зв’язку рівня витрат і ціни (високий чи низький рівень рентабельності товару).

До зовнішніх факторів впливу на політику ціноутворення належить, насамперед, попит. Обґрунтоване встановлення залежності між попитом і ціною суттєво впливає на дохідність фірми, рівень рентабельності виробництва.

 


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. IV група- показники надійності підприємства
  4. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  5. SWOT-аналіз у туризмі
  6. SWOT-аналіз.
  7. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  8. V. Нюховий аналізатор
  9. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  10. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  11. АВС (XYZ)-аналіз
  12. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.




Переглядів: 1300

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Маркетинговий аналіз товарної інноваційної політики | Маркетинговий аналіз кредитної, фінансової та преміальної політики фірми через призму цін

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.