МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Інтелект вище норми125-134 - високий інтелект 135 і вище - геній Але статистично «нормальне» суспільство не буде розвиватися і в підсумку загине. Отже, необхідні варіації нормативу для розвитку суспільства. ___________________________________ 2. Адаптаційний підхід Бути нормальним означає бути пристосо-ваним, адаптованим. Цей підхід найбільш близький до цілісного погляду на людину, що живе в умовах, що змінюються. Але здатність соціально адаптуватися до будь-яких умов і на будь-якому рівні свід-чить про нерозвиненість особистості. 3.Культурно-релятивістський підхід Нормальне - то, що відповідає уявленням даної культури про норму. Але існують універсальні психічні розлади, наприклад, старече слабоумство, які не залежать ні від культури, ні від рангу. 4.Психопатологічний підхід Норма розуміється, як відсутність будь-яких виражених патологічних симптомів. В своїх тестах і анкетах дослідники виходять з уявлень і категорій, запозичених з психіат-рії, і на їх основі будують структуру як хво-рої, так і здорової особистості. Однак, не ви- кликає сумнівів однобокість цього підходу. 5. Гуманітарний (гуманістичний) підхід Норма - це стан людини, котра самоудоско-налюється, самоактуалізується. ___________________________________ А. Маслоу пропонує наступні характеристики особистостей, котрі самоактуалізуються: - стійкість до того, що сприймається; - прийняття себе, інших, природи; - відсутність сорому, провини, тривоги; - безпосередність, простота, природність; - центрованість на цілі; - незалежність та наявність потреби в самоті від суєти; - автономія, тобто незалежність від культури й оточення; - наявність відповідальності за свою долю; - спокійне ставлення до соціальних заохо-чень; - свіжість сприйняття, відкритість нових вра-жень, вміння радіти життю; - вершинні переживання стану підйому і екстазу; - глибокі міжособистісні відносини; - розмежування цілей і засобів; - філософське почуття гумору; - опір окультуренню. ___________________________________ Фромм виділяє такі характерні риси норми: - зв'язок людини із зовнішнім світом через емоції і переживання; - осягнення об'єктивної реальності своїм інтелектом; на найбільше з дарованих їй благ Норма - це процес досягнення особистістю (біопсихосоціальною одиницею) функціо-нального оптимуму і динамічної рівноваги в реалізації цілей самозбереження, розвитку і самореалізації. Психічно ненормальною (аномальною) вва-жається поведінка, яка йде врозріз з цін-ностями, звичками або думками більшості людей у суспільстві. Література 3. Зейгарник Б.В. Патопсихологія. М., изд-во МГУ, 1999 4. Леонгард. Акцентуйовані особистості. М. 1981 5. Психологія / За ред. А.А. Крилова. СПб, 1998 Методи дослідження в медичній психології доцільно розділити на три групи: 1) Інтерв'ювання, 2) Експериментально-психологічні методи дослідження, 3) Оцінка ефективності психокорекційного впливу. Цілі інтерв’ювання: - оцінка індивідуально-психологічних особливостей клієнта або пацієнта, - ранжування виявлених особливостей за: - якістю, - силою і - тяжкістю та - віднесення їх до: - психологічних феноменів або до - психопатологічних симптомів. ___________________________________ Існує декілька поширених у середовищі медичних психологів міфів: 1. Інтерв’ю можна здійснювати заочно без безпосереднього контакту з клієнтом. 2. Інтерв’ю можна проводити довільно без будь-яких правил 3. Інтерв’ю – це індивідуальна творчість фахівця інтерв’юера 4. Інтерв’ю не обов’язково документувати, головне – поставити діагноз 5. Інтерв’ю не повинно нести в собі функ-ції психокорекції 6. Інтерв’ю не є науковим дослідженням, тому воно не підлягає будь-якій перевірці 7. Інтерв’ю – це священнодія і вчитись йому можна тільки на сеансах Вчителя – досвідченого фахівця психолога. 8. До того ж, лікарям психіатрам невідома норма психіки та й у практичній діяльності вони спілкуються лише з хворими, тому їх опитування завжди тенденційне, упередже-не, направлене на «обов’язкове» виявлен-ня патології. ___________________________________ Отже принципами інтерв'ю є: - однозначність, - точність і - доступність формулювань-питань, - адекватність, - послідовність (алгоритмізованість), - гнучкість, - неупередженість опитування, - перевірюваність отримуваної інформації, - опитування повинно нести в собі і діагностичну і лікувальну (заспокійливу) функції Питання повинні формулюватись точно і однозначно, тобто не допускати різного сприйняття їх суті Відповідь на них повинна також бути однозначною і інформативною відносно мети дослідження Принцип доступності базується на кількох параметрах: - словниковому (лінгвістичному), - освітньому, - культурному, - культуральному, __________________________________ - мовному, - національному, - етнічному та інших факторах. Доступність грунтується на урахуванні діагностом: - статусу пацієнта, - рівня його знань, - словникового запасу, - субкультуральних особливостей, - жаргонної практики. Антиципаційний тренінг – властивість інтерв’ю, котра поєднує діагностичні і лікувальні його функції. Інтерв'ю складається з: - вербальних і - невербальних способів спілкування Мова міміки і жестів - це той фундамент, на якому грунтується консультування та інтерв'ювання. Невербальна мова, на думку А.Айві, функціонує на трьох рівнях: ___________________________________ · Умови взаємодії: · час і · місце бесіди, · оформлення кабінету, · одяг та інші важливі деталі, більшість з яких впливає на характер взаємин між двома людьми; • Інформаційний потік: · важлива інформація часто приходить до нас у формі невербальної комуні-кації, але набагато частіше · невербальна комунікація модифікує зміст і переставляє акценти в словес-ному контексті; • Інтерпретація: індивіди, що належить до різних культур, мають зовсім різні способи інтерпретації невербальної комунікації. Те, що сприйняв з невербальної мови один, може докорінно відрізнятися від того, що зрозумів інший. Тому для більш правильної інтерпретації невербальної мови необхідно декілька сеансів спілкування з людиною. Візуальний контакт. Важливо те, коли і чому індивід перестає дивитися вам в очі. Рух очей - ключ до того, що відбувається в голові клієнта. Зазвичай візуальний контакт припиняється, коли людина говорить на делікатну тему. ____________________________________ Мова тіла. За цим параметром суттєво відрізняються представники різних культур. Різні групи вкладають неоднаковий зміст в одні й ті ж жести. Інтонація і темп мови. Інтонація і темп мови людини може стільки ж сказати про неї, особливо про її емоційний стан, скільки і вербальна інформація. Те, наскільки го-лосно або тихо вимовляються речення, може служити індикатором сили почуттів. Швидка мова зазвичай асоціюється зі станом нервозності і гіперактивності; в той час як уповільнена мова може свідчити про млявість і депресію. За Д. Гріндером і Р. Бендлером існує три типи неузгодженостей в структурі мови інтерв'юйованого, які можуть служити для вивчення глибинної структури психіки людини: - викреслення, - спотворення і - надузагальнення. Експериментально-психологічні (пато-і нейропсихологічні) методи дослідження Патопсихологічні методи досліджень ___________________________________ Під патопсихологічним дослідженням (екс-периментами) в психології розуміється використання будь-якої діагностичної про-цедури з метою моделювання цілісної системи пізнавальних процесів, мотивів і відносин особистості (Б.В.Зейгарник). Завданнями параклінічних методів у клінічній психології є: - виявлення змін окремих психічних функ- цій і - виявлення патопсихологічних синдромів. Під патопсихологічним синдромом розумі-ють патогенетично обумовлену спільність симптомів, ознак психічних розладів, внут-рішньо взаємообумовлених і взаємопо-в'язаних (В.М.Блейхер). Медичний психолог направляє своє дослід-ження на розкриття і аналіз: - певних компонентів мозкової діяльності, - її ланок і - чинників, випадання яких є причиною формування симптомів, котрі спостерігаються в клініці. ___________________________________ · шизофренічний • олігофренічний 321 Шизофренічний симптомокомплекс склада-ється з таких особистісно-мотиваційних розладів як: - зміна структури та ієрархії мотивів, - розлади розумової діяльності, що пору-шують: - цілеспрямованість мислення і - смислоутворення: · резонерство, · зісковзування, · різноплановість, · патологічний полісемантизм при _________________________________ - збереженні операційної функції, - емоційні розлади: · спрощення, · дисоціація емоційних проявів, · знакова парадоксальність, - зміна самооцінки і - зміна самосвідомості: · аутизм, · сенситивність, · відчуженість і · підвищена рефлексія.
В психопатичний (особистісно-аномальний) симптомокомплекс входять: - емоційно-вольові розлади, - порушення структури та ієрархії мотивів, - неадекватність самооцінки та рівня домагань, - порушення мислення у вигляді «відносного афективного недоумства», - порушення прогнозування та опори на минулий досвід. ___________________________________ Органічний (екзо-і ендогенний) симптомо-комплекс характеризується: · загальне зниження інтелекту, · розпад накопичених відомостей і знань, · мнестичні розлади: · довгострокової і · оперативної пам'яті, · порушення уваги та · розумової працездатності, · порушення операційної сторони і · цілеспрямованості мислення, · зміна емоціональної сфери з афектив-ною лабільністю, · порушення критичних здатностей і · самоконтролю. В олігофренічний симптомокомплекс вхо-дять: · нездатність до навчання та формування понять, · дефіцит інтелекту, · дефіцит загальних відомостей і знань, · примітивність і конкретність мислення, · нездатність до абстрагування, · підвищена сугестивність, · емоційні розлади. ___________________________________ Правильна кваліфікація патопсихологіч-ного синдрому дозволяє медичному психо-логу: · верифікувати нозологічний діагноз і · у вірному руслі направити корекційну і терапевтичну роботу. Вміння: · підібрати необхідні при конкретній клі-нічно виявленій патології параклінічні методи, · обгрунтувати необхідність їх викори-стання, · вірно трактувати отримані з їх допомогою результати вважається невід'ємною складовою діяль-ності медичного психолога. Основні методи патопсихологической діаг-ностики при порушеннях тих чи інших сфер психічної діяльності: Розлади уваги: · таблиці Шульте Класичний · коректурна проба · рахунок по Крепелину · методика Мюнстерберга Розлади пам'яті: · тест десяти слів · піктограма ____________________________________ Розлади сприйняття: · сенсорна збудливість · проба Ашафенбург · проба Рейхардта · проба Ліпмана Розлади мислення: · тести на класифікацію, · виключення, · силогізми, · аналогії, · узагальнення · асоціативний експеримент · проблема Евер’є · піктограма · тест дискримінації властивостей понять 329 Розлади емоцій: · тест Спілбергера · метод колірних виборів Люшера Розлади інтелекту: · тест Равена · тест Векслера Детальніше про методи дослідження та критерії оцінки результатів див додатковий файл «Тести до опорн консп» Практична класифікація методів психоте-рапії (за Михайловим Б. В.,2002) І. Класичні методи, 1. Сугестивні. 1.1. Сугестія, ____________________________________ 1.2. Гіпнотерапія, 1.3. Самонавіювання і автотренінг, 1.4. Емоційно-стресова психотерапія, 1.5. Плацебо-терапія 2. Раціональна психотерапія. 3. Психоаналіз. 4. Поведінкова терапія. ІІ. Групова психотерапія. ІІІ. Синтетичні методи (психотерапія нової хвилі “new wave”): 1. «Еріксоновський» гіпноз, 2. Нейро-лінгвістичне програмування, 3. Гештальт-терапія, 4. Груповий аналіз, 5. Трансактний аналіз, 6. Когнітивно-біхевіоріальна терапія, 7. Екзістенційна («гуманістична») психо-терапія, 8. Психоаналітично-оріентована психоте-рапія ІУ. Неокласичні методи. 1. Симультанно-мнестична психотерапія (психометодологія). У. Опосередкована психотерапія. УІ. Фармакопсихотерапія. 1. Сугестія – інформаційний вплив на психічну сферу через навіювання, тобто: ____________________________________ - сприйняття суб’єктом інформації: - ззовні - у повному обсязі - некритично - без суб’єктивно-особистісного перероб-лення Читайте також:
|
||||||||
|