Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Права людини в історії людства

Тема 7. права, свободи та відповідальність

Форми участі громадян у суспільному житті

І. Соціальна діяльність

2. Спілкування

Чинники, що впливають на становлення особистості:

* сім'я;

* школа;

* однолітки;

* засоби масової інформації та комунікації телебачен­ня, радіо, друковані засоби інформації, мережа гло­бального зв'язку — Інтернет;

* політична система суспільства, яка об'єднує держав­ні й громадські організації в цілісну структуру, ідо діє в сфері політики

* професійна діяльність, яка впливає па формування особистісних рис людини, сприяє чи ні формуванню громадянської позиції

* релігійні вірування, які відчуваються в багатьох сфе­рах життєдіяльності,

* національні традиції що мають значний вплив на соціалізацію особистості.

 

 

Формування уявлень і понять про права людини почалося з найдавніших часів історії людства. 3 самого початку людина почала будувати свою поведінку и від­носини з іншими людьми, дотримуючись елементарних прав та обов'язків у колективі (роді племені).

Розвивалися людина, суспільство, в якому вона жила, змінювалися уявлення про власні права та обов'язки. У правах людини відображалися моральні, етичні, релігійні, культурні та інші правила - норми.

Джерелами первісних уявлень про права людини є стародавні релігійні тексти, у яких сформульовано чи­мало гуманістичних принципів і норм загальнолюдського характеру, та твори давньогрецьких і китайських філософів у яких сформульовано ідеї людських прав.

Перше закріплення низки ідей щодо прав людини у законодавстві здійснено у Великій хартії вольностей, яку підписав 1215 р. король Іоанн Безземельний вна­слідок угоди між ним і повсталими проти нього англій­ськими баронами. У цьому документі захищалися пра­ва на приватну власність, недоторканність та свободу особистості від абсолютизму, принцип недоторканнос­ті особи, право людини на вільне пересування. 1689 р. у Великій Британії прийнято Білль про права, що став юридичною основою конституційної парламентської монархії у Великій Британії і в якому закладено основи демократичного парламентаризму (вільні вибори членів парламенту їх недоторканність).

На українських землях питання прав людини та їх захисту порушувалися в Конституції Пилипа Орлика 1710 р. Там зазначалося: «Подібно до того, як Ясновель­можному Гетьману з обов'язку його уряду належить ке­рувати й наглядати за порядком щодо всього Війська За­порозького, гак само він повинен пильно дбати про те, щоб на рядовий і простий народ не покладали надмірним тягарів, утисків і надмірних вимог, бо відштовхнуті ними (люди). залишивши свої домівки, відходять, як правило до чужих країв шукати життя кращого, спокійного і легшого».

У Конституції Пилипа Орлика закріплено принцип розподілу влади, обрання влади вільним волевиявленням населення. У разі повернення Орлика в Україну обіцялося відновити козацькі права, зберегти привілеї міст, полегшити податковий тягар селянам, надати державну допомогу вдовам, сиротам та іншим соціально не захищеним верствам населення.

Конституція Пилипа Орлика залишилася в історії як оригінальна правова пам'ятка, хоча реальної сили так і не набула.

 


Читайте також:

  1. II. МЕХАНІЗМИ ФІЗІОЛОГІЧНОЇ ДІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ.
  2. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  3. V Такі негативні особистісні утворення, як самовпевненість і нерозвиненість автономії та ініціативи, обумовлюють неадаптивне старіння людини.
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  6. А/. Фізичні особи як суб’єкти цивільного права.
  7. Аграрна реформа 1861 р. Скасування кріпостного права в надніпрянській Україны.
  8. Аграрна реформа 1861 р. Скасування кріпостного права в надніпрянській Україны.
  9. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  10. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  11. Адміністративне право як галузь права
  12. Адміністративно-правовий захист права інтелектуальної власності




Переглядів: 8123

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Участь у житті суспільства | Поняття прав і свобод людини

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.