МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Особливості побудови громадянського суспільства в Україні1. У державно-правовій сфері не вдалося подолати певну відчуженість влади від громадян та забезпечити розв'язання найголовніших суспільних проб тем відповідно до волі більшості. 2. Записані в Конституції положення про те, що в Україні держава повинна бути правовою, що є основою громадянського суспільства, є тільки декларацією намірів, прагнень 3. Не розроблено механізму впливу громадян на процес прийняття політичних рішень. 4. Немає дієвого контролю за органами державної влади та бюрократичним апаратом 5. В економічній сфері не вдалося перетворити громадян України на власників, перейти до ринкової економіки, добитися економічної незалежності громадян від держави. 6. Багато декларованих прав не забезпечено ні економічно, ні організаційно. 7. Не вдалося створити потужний «середній клас», який у демократичних державах є основою громадянського суспільства 8. Недостатня розбудова елементів громадянського суспільства, хоча громадських організацій багато, вони ще не забезпечують представництва інтересів різних груп населення, не мають достатніх важелів впливу на державні органи. 9. Серед чиновників панує нетерпимість до інакомислення, некомпетентність, невміння знаходити компроміси. 10. Ще низький рівень політичної культури населення, низька громадянська свідомість. 11. У багатьох випадках права людини ще тільки декларуються офіційно визнаються, але не здійснюються, 12. Ще значна кількість ЗМІ обслуговують інтереси власників, що нерідко представляють владні команди на різних рівнях. 13. Ще недостатня представленість інтересів громадян різними громадськими організаціями. 14. Ще існують суперечності між законом і дійсністю, що веде до збільшення конфліктів у суспільстві. 15. Досить поширена практика фальсифікації громадської діяльності та створення псевдогромадських організацій під певну політичну або комерційну структуру чи окрему економічно впливову особу з цілями, що не мають на меті досягнення суспільного блага.
Тема 9. Політичні інститути та процеси Походження поняття «політика» Політика - це особливий вид людської діяльності, пов'язаний з одержанням і здійсненням влади. Це відносини, які виникають та існують між групами людей, окремими людьми стосовно влади, й організація управління цими відносинами. Термін «політика» набув поширення під впливом трактату Аристотеля "Політика". Там подано оригінальне вчення про державу, правління та уряд. Поступово уявлення про політику розширилися, а розуміння політики почали розглядати не тільки як учення про державу. Розуміння політики окреслилось як досить складна проблема. * Значна частина сучасних вчень розглядає політику як відносини між соціальними групами (зокрема й класами), державами, а також особистістю і державою стосовно злагоди, панування, підпорядкування, конфліктів тощо. * Найчастіше політику розглядають як конкретну сферу, в якій окремі люди й соціальні угруповання ведуть боротьбу за завоювання державної влади. * Політику розглядають як мистецтво управляти людьми в суспільстві. * Політика втілюється в життя суспільства засобами влади. Отже, політика постає як така сфера суспільного життя, де інтереси збігаються і поєднуються, регулюються владою, яка володіє монополією на законний примус, законне насильство З іншого боку політика - це відносини, де в боротьбі за завоювання державної влади чи за безпосередній вплив на неї стикаються особистості й соціальні групи та їхні представники, партії тощо.
Основні функції політики: • вираження політично значущих інтересів усіх соціальних суб’єктів; • управління соціально-політичними процесами в суспільстві; • узгодження інтересів різних соціальних груп населення й відвернення конфліктів, • визнання пріоритету розвитку суспільства і забезпечення гармонії інтересів соціальних груп та окремих індивідів, • соціалізація влади.
Читайте також:
|
||||||||
|