МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Особливості віровчення та культу православ’я та католицизмуЛекція №4..Православ’я. Католицизм Розподіл християнства на конфесії Після розпаду Римської Імперії на Західну і Східну в 395 р. починають збільшуватися розбііжності в догматизмі і обрядовості між Константинопольською і Римською церквами. Різним був і соціальний статус римського єпископа і константинопольського патріарха. Остаточно конфесійний розділ Константинополя і Риму стався в 1054 році. З цього періоду християнство існує у вигляді православ'я і католицизму. Пізніше в ХVI ст. відбувся розкол вже в католицизмі, від якого поступово відмежувався протестантизм. Висновок:Християнство і сьогодні найчисленніша світова релігія. У християнстві налічується більше 20 тис. різних конфесій, або Церков. Найвпливовіша з них - Римсько-католицька (1 млрд. 200 млн.), услід за нею йдуть Протестантські Церкви(360 млн.) і Православна Церква (170 млн. прихильників).
Мета лекції: · освітня(навчальна): · ознайомити студентів, курсантів з особливостями основних напрямків християнства, розкрити спільне та відмінне в католицизмі та православ’ї; · розвиваюча: · формувати у студентів, курсантів вміння грамотно і толерантно проводити світоглядний діалог, навчитися розуміти інших людей, незалежно від їх ставлення до релігії; · виховна: виховувати у студентів, курсантів зацікавленість до історії та змісту православ’я та католицизму, що мали значний вплив на розвиток загальнолюдської та національної культури.
Опорні поняття:православ’я, Символ віри, д`огмат, канон, есхатологія, таїнство, хрещення, миропомазання, покаяння, євхаристія, маслосвяття (соборування), священство, вівтар, престол, іконостас, амвон, літургія, філіокве, папа, папоцезаризм, целібат, інквізиція, індульгенція, кардинал, конклав. ПЛАН
1. Особливості віровчення та культу православ’я та католицизму. 2. Організація управління православною і католицькою церквами. 3. Роль православної і католицької церков у сучасному світі.
Православне віровчення ґрунтується на Священному Писанні (Біблії) та Священному Передані. У священному письмі зібрані написані пророками й апостолами книги, які вважаються Церквою богонатхненими. Біблія складається з книг Старого і Нового Завіту. Священне Передання або Переказ (церковна традиція) доповнює священне писання і зберігається у письмових пам’ятках Церкви (рішення перших семи Вселенських соборів, твори отців Церкви). Серед усіх догматичних визначень Вселенських соборів першорядним й основним визнається Нікео-Константинопольський Символ віри, складений отцями Церкви і затверджений у ІV сторіччі Нікейським і Константинопольським соборами. Цей Символ має виняткове значення для православних християн, оскільки дає їм знання про основи християнської віри. Символ віри включає в себе догмат (основна формула віровчення) про Трійцю. Бог, згідно з християнським віровченням, є вища, надприродна і надсвітова сила. Він єдиний, але існує у трьох іпостасях (лицях): Бог-Отець, Бог-Син і Бог-Святий Дух. Бог-Отець не народжується і не сходить від інших лиць, Син Божий предвічно народжується від Бога-Отця, а Святий Дух сходить від Бога-Отця. Таїнства. За вченням Церкви, таїнство – священна дія, за допомогою якої віруючому передається Божа благодать. У православ’ї визнається сім таїнств: хрещення, миропомазання, покаяння, причащання, шлюб, маслосвяття і священство. Хрещення – символ вступу людини до лона Церкви. За православним віровченням, воно необхідно для того, щоби "померти для гріха і відродитися в оновленому житті". Православна церква практикує хрещення шляхом триразового занурення новонародженого у купель з водою. Однак у гострій потребі для ритуалу може бути використаний сніг і навіть пісок. У католицизмі хрещення здійснюється скропленням; Миропомазання вважається таїнством сходження Святого Духа на новохрещеного. Миропомазання у католицизмі відбувається під час конфірмації над повнолітніми (у православ’ї над немовлятами). Покаяння (сповідь) – священнодія, під час якої віруючому після каяття відпускаються його гріхи. Каяття повинно складатися не тільки з усвідомлення своєї гріховності й жалю з приводу споєння гріха, але й з прагнення виправитися. Це таїнство, згідно з вченням Церкви, примирює грішника з Богом. Сповідь пов’язана з головним таїнством – причащанням, або євхаристією. Євхаристія здійснюється на знак подяки християн Богу за спасіння людського роду. Початок цьому таїнству поклав Ісус Христос на Тайній Вечері. Християни вірять, що причащання оновлює духовне життя тілом і кров’ю Христа, які перетворилися з хліба і вина, з’єднує віруючих з Христом в єдине тіло – Церкву. До причастя допускаються не всі бажаючі, а лише ті, хто сповідався і підготував себе належним чином, тобто читав спеціальні молитви і постився. Для причастя у католиків використовують прісний хліб (у православ’ї – квасний). Маслосвяття (соборування) – священнодія, спрямована на душевне і тілесне зцілення хворих. Таїнство здійснюють сім священиків ("собор пресвітерів"), проте, допускається і менша кількість, які при помазанні тіла немічних єлеєм (освяченою олією) закликають на них божу благодать. Шлюб – таїнство освячення союзу між чоловіком і жінкою для подружнього життя і дітонародження. У православ’ї сім’я розглядається як "мала церква", а шлюб як "таїнство любові". Священство – таїнство посвячення в духовний сан. За вченням Церкви, цією священнодією особа, що зводиться в сан, наділяється божественною благодаттю шляхом хіротонії – покладання на її голову рук єпископів. Католицизм (від грецьк. "католикос" – "загальний", "всесвітній") є найбільшою християнською конфесією. Він розповсюджений головним чином у Західній Європі та Латинській Америці. Як і православ’я, католицизм ґрунтується на Священному Писанні та Священному Переказі. Але католицизм визнає священними не тільки рішення 7 перших Всесвітніх соборів, а й наступних, аж до XX століття, також булли й енцикліки римських пап. Як і православ’я, католицизм визнає рятівну силу церкви, культ святих і мучеників, іконовшанування. Основними особливостями католицизму, які відрізняють його від інших християнських конфесій є такі: 1. Догмат філіокве (от лат. Filioque – "і від сина") – учення про сходження Святого Духа не тільки від Бога-Отця, але й від Бога-Сина. Це головна догматична відмінність католицизму від православ’я. 2. Учення про "зверхналежні заслуги"святих перед Богом. Ці заслуги становлять ніби скарбницю, якою церква може розпоряджатися за своїм розсудом. На основі цього учення в пізньому Середньовіччі та в епоху Відродження побутувала практика індульгенцій – папських грамот про відпущення гріхів. 3. Догмат про чистилище, де грішні душі очищуються в полум’ї. Строк перебування в чистилищі може бути скорочений молитвами церкви. 4. Догмати про непорочне зачаття Діви Марії (прийнятий у 1854 році) і про її тілесне вознесіння на небо (прийнятий у 1950 році). 5. Догмат про непогрішимість папи у справах віри (прийнятий у 1870 році). Висновки: православ’я і католицизм – дві гілки єдиної віри – християнства. Вони мають як спільні риси так і відмінності в догматиці, культі, організації управління церквами.
Читайте також:
|
||||||||
|