МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Сучасна ситуація в релігійному житті України.Політика радянської держави щодо релігії у 40-80-х рр. ХХ ст. В цьому питанні треба розглянути політику радянського уряду під час ІІ світової війни, повоєнний час, в період хрущовської відлиги і до сьогодення. В 1988 році радянське керівництво взяло курс на нормалізацію державно-церковних відносин. Атеїстична політика в СРСР зазнала повного краху. 1 жовтня 1990 року був прийнятий Закон СРСР "Про свободу совісті і релігійних організацій". 23 квітня 1991 року аналогічний закон був ухвалений Верховною Радою УРСР. Ст. 13 Закону України закріпила за релігійними організаціями права юридичної особи. Важливе значення мало положення, яке містилося у ст. 6, яка хоча і не скасовувала принципу відокремлення школи від церкви, але надавала можливість організовувати релігійне навчання дітей. Для релігійних організацій в Україні настала нова доба. Найбільшою й найвпливовішою церквою в країні залишалася Руська православна церква. Однак з кінця 80-х років починає набирати сили рух за автокефалію Української церкви. 25 червня 1992 року відбулося об’єднання частин УПЦ, яку очолював митрополит Філарет, і УАПЦ, що підтримувала єпископа Антонія (Масендича), в Українську православну церкву Київського патріархату (УПЦ КП). З жовтня 1995 року церкву очолює патріарх Філарет. Частина кліру УАПЦ не погодилася з рішеннями Об’єднавчого собору і не підпорядкувалася УПЦ КП. Висновки :у 40-80 – х роках ХХ ст. державна політика щодо релігії та церкви суттєво не змінилася. Переслідування деяких релігійних об’єднань продовжувалося до кінця 80-х років.
Після проголошення самостійності України, в сучасних церковних виданнях українські землі продовжують називатися "південним заходом Росії". А прагнення створити Українську помісну православну церкву викликає у російських церковних діячів спротив. Це спонукало українські власті у першій половині 90-х рр. ХХ ст. піти на більш рішучі кроки. Слід зазначити, що при розв’язанні цієї проблеми тогочасне керівництво України допустило чимало таких дій, котрі вірні УПЦ сприйняли як грубе втручання у внутрішньоцерковні справи. До більш гостріших висловлювань щодо релігійної політики української держави вдалося священноначалля Руської православної церкви, до складу якої входить УПЦ. У Визначенні архієрейського собору РПЦ 1994 р. зазначалося, що "на Україні в багатьох випадках мають місце грубі порушення прав людини й релігійної свободи, у результаті яких громадяни України страждають тільки за те, що належать до єдиної канонічної Православної Церкви на Україні – Української Православної Церкви". Не все добре складалося й у відносинах між державою та Українською автокефальною православною церквою. Після створення у червні 1992 р. УПЦ КП, до складу якої повинна була ввійти УАПЦ, релігійні організації автокефальної церкви були зняті з реєстрації. Патріарх УАПЦ Мстислав не визнав УПЦ КП і подав заяву на ім’я президента, прем’єр-міністра та генерального прокурора з вимогою скасувати рішення про ліквідацію УАПЦ. Однак статути релігійних організацій УАПЦ були зареєстровані лише у червні 1995 р., тобто церква протягом трьох років в Україні існувала напівлегально. Найболючішою проблемою в українському православ’ї на сьогоднішній день залишається церковне роз’єднання. За церковним правом ані УПЦ КП, ані УАПЦ не є канонічними церквами. А тому обидва церковних згромадження не визнаються православним світом. Шлях до єдності тільки один – через суворе дотримання Передання і канонів Церкви. У законній державі повинна бути і законна Церква". УПЦ не піде на переговори з неканонічними церквами доти, доки їх прибічники не визнають себе винними у вчиненні розколу і не покаються в порушенні ними церковних законів. Лише після цього можна буде ставити питання про об’єднання. Проте такий сценарій неприйнятний для УПЦ КП і УАПЦ, які намагаються знайти інший вихід з цієї складної ситуації. Найбільш оптимістично були настроєні автокефальні архієреї. З переходом в юрисдикцію Вселенського патріархату керівництво УАПЦ прагнуло об’єднати всі українські православні громади, які існують у світі. Проте на початку 2003 р. в УАПЦ стався розкол, який поклав кінець таким сподіванням. Україна вступила в ХХІ сторіччя з розколотою Православною церквою. За станом на 1 січня 2004 року найбільшою є УПЦ, котра має 10384 громад, 151 монастир, 15 навчальних закладів, 3746 недільних шкіл. УПЦ КП належить 3465 парафій, 34 монастирі, 16 навчальних закладів, 1086 недільних шкіл. УАПЦ об’єднує 1190 громад. В Україні діє також Російська православна старообрядницька церква білокриницької згоди (59 громад), Російська істинно-православні церкви (30 громад), Російська православна вільна церква (закордонна) та ін. Другою за кількістю громад після УПЦ є Українська греко-католицька церква (УГКЦ), якій належить 3480 громад, 92 монастирі, 13 навчальних закладів, понад 1132 недільні школи. За понад 40 років репресій греко-католицька церква не припинила свого існування. З березня 1991 року до дня своєї смерті УГКЦ очолював кардинал Любомир-Мирослав Любачивський. З січня 2001 року її главою став митрополит Любомир Гузар. Греко-католики Мукачівської єпархії на Закарпатті не ввійшли до складу Києво-Галицької митрополії УГКЦ. Її опікує Апостольський нунцій (посол Ватикану) в Україні. В українській державі швидко поширюються протестантські організації. Їхня кількість за станом на 1 січня 2004 року склала понад 7,2 тисяч громад. Усеукраїнський союз об’єднань євангельських християн-баптистів налічує 2788 громад. 2061 громада об’єднана в Союз християн віри євангельської (п’ятидесятники). 965 громади належать Адвентистам сьомого дня. Свідки Ієгови заснували 919 громад. За останні десять років майже вдвічі зросла кількість громад Римсько-католицької церкви. Мають тенденцію до зростання мусульманські громади. Сьогодні в Україні діють три зареєстровані самостійні духовні центри мусульман (в Києві, Донецьку та Сімферополі). Іудаїзм в Україні представлений вісьмома своїми течіями (Об’єднання хасидів Хабад Любавич, Об’єднання іудейських релігійних організацій, релігійні громади прогресивного іудаїзму та ін.). Останнім часом в Україні з’явилася ціла низка новітніх релігійних течій або так званих нетрадиційних релігій. Висновки: Отже, розглянуті історія і сучасність релігійних об’єднань в Україні дають можливість дійти висновку щодо їх багатоконфесійності. Мета полягає в тому, щоб на засадах релігійної моралі сприяти українській громадськості активніше розбудовувати економічне, політичне і духовне процвітання українського народу. Для цього потрібно відкинути внутрішньоконфесійні чвари, релігійну нетерпимість до представників інших релігій або індиферентних щодо релігії невіруючих людей.
Читайте також:
|
||||||||
|