Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Трудове виховання

Трудове виховання - це процес взаємодії вчителя і учнів з метою розвитку у школярів працьовитості. Видатний педагог К.Д.Ушинський вважав, що „саме виховання, якщо воно бажає щастя людині, повинно виховувати її не для щастя, а готувати до праці життя"

Метою трудового виховання є формування у школярів відповідального ставлення до праці . Воно покликане забезпечити:

- теоретичну підготовку, опанування знаннями, які є базовими для організації трудової діяльності;

- психологічну підготовку - виховання розуміння необхідності праці, почуття відповідальності, позитивного ставлення до праці, як розумової, так і фізичної;

- практичну підготовку, тобто розвиток умінь і навичок різних видів праці, розвиток культури праці.

Основними засобами трудового навчання є різні види праці: навчальна праця (розумова і фізична), праця по самообслу­говуванню, суспільно корисна праця, виробнича праця.

Зміст трудового навчання визначається навчальною програ­мою для кожного класу. Учні отримують загальнотрудову (оволо­діння знаннями, уміннями і навичками з планування, організації своєї праці), загальновиробничу (оволодіння знаннями основних галузей виробництва, основ економіки та організації праці, природи й навколишнього середовища), загальнотехнічну (оволо­діння знаннями з урахуванням специфіки галузі, в яку входить обраний профіль трудової підготовки) й спеціальну підготовку (передбачав формування початкових умінь і навичок з обраної спеціальності).

У процесі трудового виховання у школярів виробляється активна трудова позиція як єдність трудових потреб, інтересів, переконань, ціннісних орієнтацій, уподобань, прагнення до обду­маного вибору професії, продовження освіти у відповідному навча­льному закладі.

Важливими умовами реалізації вищезазначених завдань є спільна спрямованість праці школярів; ініціатива і творчість дітей в організації трудової діяльності, різноманітність видів праці; посильність трудових завдань для дітей різного віку, стимулювання праці, усвідомлення її результативності; дотримання правил техніки безпеки, оволодіння засобами наукової організації праці.

З метою попередження негативного ставлення до праці, право­порушень, нездорових матеріальних потреб необхідно в єдності навчальної, позаурочної та позашкільної діяльності вирішувати ці завдання. Особливу увагу звертати на оздоровлення навколишнього середовища дитини, умови життя і виховного впливу родини та школи, корекцію позиції особистості. Основними показниками вихованості в даному аспекті будуть сформоване позитивне ставлення особистості до будь-якої праці, повага до людей праці, працьовитість.


Читайте також:

  1. Англійська система фізичного виховання. Діяльність Томаса Арнольда.
  2. Базові поняття теорії і методики фізичного виховання.
  3. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.
  4. Більш широке залучення до управлінської діяльності талановитої молоді, жінок, а також виховання лідерів у сфері освіти.
  5. В галузі фізичного виховання
  6. В. Особливості навчання і виховання в Кисво-Могилянській академії
  7. Взаємозв'язок навчання, виховання та розвитку психіки
  8. Види виховання
  9. Виправно-трудове право
  10. Виховання в Афінах
  11. Виховання в дошкільному віці
  12. Виховання в учнів творчого ставлення до занять.




Переглядів: 549

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правове виховання | Екологічне виховання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.