МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Професійне спілкування. Вимоги до професійного спілкуванняЛітература План Тема 4. Спілкування як інструмент професійної діяльності Професійна комунікація Змістовий модуль 2 1. Професійне спілкування. Вимоги до професійного спілкування. 2. Функції спілкування. 3. Види, і форми професійного спілкування. 4. Основні закони та стратегії спілкування 5. Невербальні засоби спілкування. 6. Гендерні аспекти спілкування. 1. Антоненко-Давидович Б. Як ми говоримо. - К.: Либідь, 1991. – 256с. 2. Коваль А.П. Ділове спілкування:Навчальний посібник. – К.: Либідь, 1992. 3. Зубенко Л.Г., Нємцов В.Д. Культура ділового спілкування: Навчальний посібник. – К.: ЕксОб, 2000. – 200с. 4. Радевич-Винницький Я. Етикет і культура спілкування: Навч.посібн. – К.: Знання, 2006. – С.14-21, 35-41. 5. Шевчук С.В., Клименко І.В. Українська мова за професійним спрямуванням: Підручник. – К.: Алетра, 2011. – С.146-177.
Чудова думка втрачає свою цінність, коли вона погано висловлена (Ф.Вольтер) Важливою складовою комерційного успіху в діяльності фірми є вміння вести ділову розмову. Чим вищий рівень культури усного мовлення при веденні переговорів чи просто в розмові зі співробітниками, підлеглими, іншими людьми, тим вищий авторитет людини, що займається підприємницькою діяльністю, тим кращі і плідніші результати роботи. Професійне спілкування сприймається як усний мовний контакт між людьми, що зв’язані інтересами справи і мають повноваження для встановлення ділових контактів, вирішення ділових проблем і здійснення конкретних підходів до їх вирішення. Тобто ділова розмова – це «дракон із чотирма головами», де: ü Перша голова відповідає за грамотність і правильність мовлення (мовний склад розмови). ü Друга – завідує логікою і обмірковує доведення (логічний склад). ü Третя – думає про створення гарного психологічного клімату бесіди, про враження, що справляє на оточуючих (психологічний склад). ü Четверта – керує нашою мімікою, жестами, манерами (немовний склад розмови). При цьому тулуб дракона – наш мозок, який контролює діяльність усіх голів. Спілкування – це складний процес встановлення та розвитку контактів між людьми, взаємодії особистостей, в основі якого лежить обмін думками, почуттями, волевиявленнями з метою інформування. Спілкування є необхідною умовою для будь-якої діяльності. Через спілкування відбувається навчання й виховання, засвоєння нею різних форм соціального досвіду, норм і правил поведінки, традицій і звичаїв. Фахівці з проблем спілкування виокремлюють професійне (ділове) спілкування, що відбувається в умовах конкретної діяльності і є її засобом. Професійне спілкування часто має індивідуальний характер і виявляється в способах спілкування, що їх вибирає суб’єкт у певних комунікативних ситуаціях. Усне професійне мовлення– це розмовно-літературне мовлення в процесі виконання ними службових обов’язків. Мета професійного спілкування – регулювання ділових стосунків у виробничо-професійній діяльності через розв’язання професійних завдань. Шляхом зіставлення ділового спілкування як специфічної форми взаємодії і спілкування в цілому як загального виявлено такі особливості ділового спілкування: v Наявність певного офіційного статусу об’єктів. v Спрямованість на встановлення взаємовигідних контактів і підтримку стосунків між представниками взаємозацікавлених установ. v Регламентованість, тобто підпорядкованість загальноприйнятим правилам і обмеженням. v Передбачуваність ділових контактів, які попередньо планують, визначають їх мету, зміст, можливі наслідки. v Творчий характер взаємин, спрямованість їх на вирішення ділових проблем, досягнення мети. v Взаємоузгодженість рішень і подальша організація співпраці партнерів. v Взаємодія економічних інтересів і соціальне регулювання здійснюється у правових межах. Ідеальний результат таких взаємин – це партнерські стосунки, що ґрунтуються на обопільній повазі й довірі. v Значущість кожного партнера як особистості. v Безпосередня діяльність, якою зайняті люди, а не проблеми, що хвилюють їх внутрішній світ. Отже, ділове спілкування – це будь-яка професійна комунікативна діяльність (головно-мовленнєва), репрезентована сферою, яка дає відповідь на 4 запитання: ð Задля якої мети ми це говоримо? ð Що ми хочемо сказати? ð За допомогою яких мовних засобів ми це робимо? ð Яка реакція на наше мовлення? Спілкування відбувається за певними правилами і вимагає ґрунтовної підготовки. Правила спілкування– «рекомендації щодо ефективного спілкування, які склалися в суспільстві й віддзеркалюють комунікативні традиції певного етносу». Ці правила засвоюють у процесі навчання та шляхом наслідування й репрезентують у під час спілкування автоматично. Основні правила спілкування такі: · Будьте завжди ввічливими, привітними й доброзичливими, з повагою ставтеся до співрозмовника. · Умійте слухати інших і ніколи не перебивайте. · Не бійтеся розпочинати розмову з незнайомими людьми, але не будьте нав’язливими. · Говоріть (пишіть) про те, що може зацікавити слухачів (читачів), враховуйте їх вік, характер, інтереси. · Не завдавайте людям шкоди словом. Не ображайтеся, не говоріть неприємного іншим, не виявляйте своєї неповаги, не вживайте грубих слів. · Намагайтеся ввічливо попросити і ввічливо відмовити, не образивши людину своєю відмовою. · Використовуйте в спілкуванні звертання і ввічливі слова: будь ласка, вибачте, не ображайтеся, чи не змогли б ви, на жаль тощо. Слідкуйте за культурою мовлення. · Намагайтеся, щоб спілкування з вами було для людей корисним і приємним, умійте допомагати людям словом і ділом. Усне професійне мовлення повинно відповідати певним вимогам, найголовнішими серед яких є такі: 1) чіткість, недвозначність формулювання думки; 2) логічність, смислова точність, звідси - небагатослівність мовлення; 3) відповідність між змістом мовлення, ситуацією мовлення і використаними мовними засобами (Могутнім засобом поліпшення повітряного середовища в приміщеннях є їх аерація шляхом відкривання фрамуг за допомогою спеціального пристрою - і це про звичайне провітрювання!); 4) укладання природних, узвичаєних словосполучень; вдалий порядок слів у реченнях; 5) різноманітність мовних засобів, багатство лексики в активному словнику людини (за підрахунками науковців, у повсякденному спілкуванні люди послуговуються 2-3-ма тисячами найуживаніших слів; активний словник освіченої людини (слова, які людина використовує, а не просто знає) - це 10-12 тисяч слів; для порівняння: найбільший “Словник української мови” в 11-ти томах містить понад 136 тисяч слів); 6) самобутність, нешаблонність в оцінках, порівняннях, у побудові висловлювань; 7) переконливість мовлення; 8) милозвучність мовлення; 9) виразність дикції; відповідність між темпом мовлення, силою голосу, з одного боку, і ситуацією мовлення - з другого. Необхідно, щоб ці вимоги базувалися на знанні літературної норми і чутті мови. Загальна мовна культура визначається і знанням норм літературної мови, і ерудицією, і світоглядом людини, і культурою мислення, і технікою мовлення.
Читайте також:
|
||||||||
|