МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||
ТЕМА 7. УСВОЕНИЕ ЗНАНИЙ, УМНИЙ И НАВЫКОВУвага Увага– це психологічний стан, який характеризує інтенсивність пізнавальної діяльності та міру зосередженості на відносно малій ділянці (дії, предметі, явищі), здатність концентрувати психологічні й фізичні зусилля людини протягом певного відліку часу. Фізіологічною основою уваги є осередок оптимального збудження певної ділянки кори великих півкуль головного мозку. Увага пов’язана з волею. Залежно від волі увага буває активною і пасивною. Пасивна увага виникає без свідомого вольового зусилля під впливом зовнішніх подразників і триває доти, поки вони діють (сильний звук, світло тощо). Це низька форма уваги, яка виникає за законом орієнтовного рефлексу і є спільною для людини і тварини. Активна увага – свідома увага, яка потребує вольового зусилля і завжди спрямована на сприйняття об’єктів і явищ з наперед поставленою метою. Активна увага, потребуючи вольового зусилля і нервового напруження, швидше втомлює людину. Пасивна і активна увага взаємодіють і доповнюють одна одну. Розрізняють зовнішньоспрямовану (нпр. на табло приладів) і внутрішньоспрямовану (на думки, переживання) увагу. Обсяг уваги – кількість об’єктів, які можуть бути сприйняті одночасно і досить чітко.
Обсяг уваги пов’язаний з розподілом уваги. Розподіл уваги – це здатність людини зосередити увагу на декількох об’єктах чи одночасно виконувати дві і більше дій. Швидкість переключення уваги – здатність швидко змінювати об’єкти, на які спрямована увага, швидкість переходу від одного виду діяльності до іншого, що вдосконалюється в процесі профдіяльності і підвищує надійність робітників в критичній ситуації. Інтенсивність уваги – це ступінь її напруження при сприйнятті об’єкта: із збільшенням інтенсивності уваги сприйняття стає повнішим і чіткішим. Стійкість уваги – утримання необхідної інтенсивності уваги протягом тривалого часу, що залежить від ступеня тренованості людини. Неуважність – протилежна стійкості уваги і умовно поділяється на три ступеня: – неуважність через слабкість та нестійкість активної уваги як результат неготовності діяти; – надмірна інтенсивність і важкість переключення уваги як результат зосередження на певному різновиді діяльності, питаннях чи проблемах під впливом надмірних особистих переживань; – слабка інтенсивність уваги при перевтомі, у хворобливому стані чи після вживання алкоголю, що характеризується слабкою концентрацією і ще більш слабким переключенням. Найчастіше увага знижується при перевтомі. Правила тренування уваги: – уважно виконувати роботу завжди і в будь-якій ситуації; – зосереджувати увагу в будь-який момент на певному предметі чи діяльності; – ставитись із зацікавленням до предмета чи роботи, що підвищує увагу; – чітка організація праці і здоровий психологічний клімат в колективі; – дисциплінованість, рішучість і наполегливість; постійні вольові зусилля.
Читайте також:
|
|||||||||
|