Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Місія і цілі підприємства.

Коли на підприємстві починається процес стратегічного планування, відправною точкою, як правило, є перегляд місії підприємства. Цікаво, що все починається з місії підприємства, бо для того, щоб розробити місію, нам потрібно розуміти інші елементи стратегії підприємства.

Насправді місію підприємства розробляють тільки після того, як процес планування вже завершено і схвалено керівництвом підприємства. Таким чином, її розробка є ітеративним процесом.

Місія підприємства - це квінтесенція стратегій і цілей підприємства, влучно сформульована не більше, як двадцятьма п'ятьма словами, проголошує "причину існування" підприємства. Дуже важко лаконічно і водночас повно сформулювати суть Вашого підприємства.

Місії підприємств - це дороговкази, призначені для того, щоб зосередити увагу на основних видах діяльності підприємства і охопити основну спеціалізацію підприємства по відношенню до тих ринків і покупців, що воно обслуговує.

Місія підприємства може слугувати не одній цілі. Перш за все, місія повинна визначати довгостроковий напрямок і ціль діяльності вашого підприємства. Ви хочете визначити, ким є ваше підприємство, що воно робить і куди йде. Одне з важливих призначень місії підприємства полягає у тому, що вона повинна охоплювати достатньо великий ринок, що дав би можливість для росту, повної реалізації потенціалу і одержання прибутків. Водночас цей ринок має бути достатньо вузьким, щоб визначати основний напрямок для працівників підприємства і відрізнятися від конкурентів.

Місія підприємства - важливий інструмент керівників підприємства та його організаторів для визначення довгострокової стратегічної орієнтації підприємства. Організатори - це різноманітні групи людей, матеріально зацікавлених в успішній діяльності підприємства. До них можна віднести акціонерів (власників), керівників, працівників, ваших постачальників, ваших покупців і тих людей, які живуть неподалік від підприємства. Вони повинні розуміти його місію переваги, передбачені у місії, основну спеціалізацію, плани зростання і розширення виробництва, а також систему цінностей підприємства. Їх схвалення і підтримка вашої місії допоможуть досягти поставлених цілей.

До того, як ми почнемо розглядати ресурси, необхідні для формулювання місії підприємства, давайте подивимося на те, як місія підприємства має бути прив'язана до цілей підприємства. Після проведення початкового стратегічного аналізу напрямку діяльності підприємства вибудовується піраміда цілей, на основі яких складена місія підприємства. Цілі мають бути чітко сформульовані, тобто, кількісно вимірювані. Наприклад, мають бути фінансові цілі, які можна встановити, визначити, оцінити, задокументувати, наприклад: частка ринку, обсяг продажу за продуктами і послугами, рівень рентабельності, прибуток і т. ін.

Цілі підприємства можна далі розподілити на операційні завдання і цілі.

Процес планування грунтується на місії підприємства і його цілях. З них випливають завдання і робочі плани.

Робота над місією підприємства починається після того, як вже виконано більшість роботи над складанням стратегії підприємства. Щоб стратенгі була завершеною, керівництво має виконати ряд аналітичних завдань, зокрема аналіз управління портфелем продукції, аналіз п'яти сил і оцінка ресурсів підприємства.

 

Завдяки аналізу портфелю продукції Ви зможете зрозуміти існуючу ситуацію портфелю продуктів і послуг підприємства, включно з аналізом найбільш вдалих продуктів, їх прибутковості та позицій на ринку. Аналіз п'яти сил дасть Вам можливість оцінити конкурентне середовище, в якому працює підприємство, його продукти чи послуги. Цей аналіз існуючої ситуації є дуже важливим для розуміння того, де знаходиться підприємство на даний момент перш, ніж ви зможете рухатись вперед.

Після аналізу поточної ситуації підприємства наступним кроком є подумати про майбутнє підприємства і сформувати бачення того, як підприємство виглядатиме через 5-10 років. Одного разу склавши місію підприємства, Ви будете працювати за нею довгий час. Місія підприємства складається не на кільки місяців і не до кінця року. Нею повинні користуватися протягом принаймні п'яти років. Тому процес створення місії підприємства має бути добре організованим і спланованим.

Щоб скласти довгостроковий стратегічний план, нам потрібно дати відповідь на три основні стратегічні питання. Де ми знаходимося зараз? Куди ми хочемо йти? Як ми хочемо туди дістатися? Місія підприємства повинна охоплювати суть цих відповідей. Ваша місія повинна охоплювати ваше бачення того, яким підприємство хоче стати, чітке уявлення про те, що підприємство намагається запропонувати своїм покупцям, і заявляти про Ваш намір обслуговувати певний сегмент ринку.

Для створення місії підприємства вам потрібно визначити цільовий ринок, на якому ви збираєтеся конкурувати, внесок, який ваші продукти чи послуги робитимуть для задоволення потреб покупців, і причини, за якими ці покупці для задоволення своїх потреб купуватимуть саме Вашу продукцію, а не продукцію конкурентів.

Стисло це можна представити так:

Ключовий ринок ------- Внесок ------- Відмінні риси

Ось місія компанії Мак Дональдз.

У місії влучно сформульовано сутність Мак Дональдз. Тут викладено думки про те, куди йде їх компанія і що вона робить. Вони знайшли свій ринок і визначили, що можуть зробити для цього ринку. Вони встановили шляхи приваблення клієнтів на цьому ринку. Відмінність їх продукту, яку Мак Дональдз використовує для того, щоб змусити людей платити більше за свій продукт, чи вподобати його більше, полягає у тому, що вони хочуть пропонувати покупцю їжу швидко, високої якості, смачну і за розумною ціною, у однаково дружній атмосфері по всьому світі. Сильною рисою даної місії є те, що вона викладена просто і ясно.

Стратегічне бачення можна підкріпити, врахувавши Ваші відповіді на вправи у всіх модулях розділу "Стратегія" на цьому компакт-диску. Аналізуючи своє підприємство, корисно дати відповіді на такі запитання:


Читайте також:

  1. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  2. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  3. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації
  4. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації.
  5. Аналіз грошових активів підприємства.
  6. Аналіз інвестиційної діяльності підприємства.
  7. Аналіз кредиторської заборгованості підприємства.
  8. Аналіз ліквідності і платоспроможності підприємства.
  9. Аналіз ліквідності та платоспроможності підприємства.
  10. Аналіз майна підприємства.
  11. Аналіз майна підприємства.
  12. Аналіз пасивів підприємства.




Переглядів: 5761

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Бізнес-середовище: Аналіз п’яти сил | Які можливі сценарії щодо навколишнього середовища?

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.