Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Бюджетний устрій в Україні

Бюджетний устрій бюджетний процес

Предмет бюджетного права України – суспільні відносини що складаються в процесі формування та використання державного бюджету України.

Бюджетно-правові норми встановлюють правила поведінки для визначеного кола суб'єктів бюджетно-правових відносин, що виступають як сторони. Кожен суб'єкт цих відносин бере участь у розподілі доходної і видаткової частини Державного бюджету, у складанні, розгляді, утвердженні, виконанні бюджетів і розгляді звітів про їхнє виконання, а також контролю за виконанням Державного бюджету України і місцевих бюджетів.

Бюджетно-правові норми
1. Регулюють відносини при формуванні бюджетної системи, розподілі доходів і видатків між бюджетами 2. Визначають правову регламентацію бюджетного процесу та компетенцію його учасників 3. Визначають права й обов’язки суб’єктів бюджетних відносин, вказують на обставини, за яких учасники цих відносин стають носіями конкретних прав та обов’язків 4. Передбачають наслідки невиконання вимог, встановлених цими нормами

 

Бюджетно-правові норми
За змістом За часом дії
1. Матеріальні 2. Процесуальні 1. Постійні 2. Періодичні

Бюджетно-правові відносини – це суспільні відносини в галузі бюджету, що регулюються бюджетно-правовими нормами.

Суб'єктом бюджетних правовідносин виступає Україна, як суверенна держава в особі Верховної Ради, Президента України і Кабінету Міністрів, Верховної Ради й Уряду Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, місцевих органів самоврядування.

Обсяг прав і обов'язків органів виконавчої влади як суб'єктів бюджетних правовідносин залежить від місця і ролі в системі державного апарата й у системі виконавчих органів місцевого самоврядування.

Правові норми надають бюджетним відносинам офіційний характер, тобто державний захист.

Бюджетні правовідносини мають бюджетний період для всіх бюджетів і складають один календарний рік, що починається 1 січня щороку і закінчується 31 грудня того ж року.

Базовим джерелом бюджетного права є Конституція України. Бюджетний Кодекс України разом із щорічним Законом України “Про Державний Бюджет України” є основними джерелами бюджетного права.

 

 
 

 


Бюджетний устрій є принципом побудови бюджетної системи, її структури, взаємозв’язком між окремими ланками бюджетної системи.

Принципи бюджетного устрою
Бюджетний устрій в державі визначається формою державного устрою та містить у собі: організацію бюджетної системи, принципи її побудови, повноваження законодавчих та виконавчих органів державної влади, органів місцевого самоврядування та їх виконавчих органів.

 

 
 

 

 



Читайте також:

  1. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  2. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  3. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  4. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  5. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  6. Адміністративне судочинство в Україні
  7. Адміністративний устрій
  8. Адміністративний устрій і управління в українських землях під час татаро-монгольського панування.
  9. Адміністративний устрій та окупаційний режим в Україні під час війни 1941-1945 рр
  10. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  11. Адміністративно-політичний устрій Січі
  12. Адміністративно-політичний устрій Української козацької держави середини XVII ст. Зміни в соціально-економічних відносинах




Переглядів: 579

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття бюджетного права та особливості бюджетно-правових відносин | Тема 6. БЮДЖЕТНИЙ ПРОЦЕС В УКРАЇНІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.