Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Види сполучень і класифікація вантажних перевезень

Технічна і комерційна експлуатація — дві сторони організації перевізного процесу на залізницях.

У перевізному процесі звичайно розрізняють технічну і комерційну експлуатацію залізничного транспорту.

Технічна експлуатація регламентує внутрішню діяльність залізниць, яку здійснюють їх працівники без участі відправників і одержувачів вантажів і пасажирів. У сферу технічної експлуатації входять безпека і графік руху поїздів, організація вагонопотоків, технічне нормування, використовування локомотивів, вагонів і ін.

Норми і положення її викладені в Правилах технічної експлуатації залізниць України (ПТЕ), а також в інструкціях, затверджуваних Укрзалізницею.

Комерційна експлуатація визначає зовнішні зв'язки залізничного транспорту з іншими галузями народного господарства, підприємствами і окремими особами, що користуються ним. У сферу діяльності комерційної експлуатації входять планування перевезень, прийом до перевезення вантажів від відправників і видача їх одержувачам, документальне оформлення перевезень, зберігання, навантажування, вивантаження вантажів і механізація навантажувально-розвантажувальних робіт, розробка правил і умов перевезень, організація контейнерних і пакетних перевезень, тарифи і розрахунки за перевезення, забезпечення збереження вантажів, що перевозяться, експлуатація складського, вагового і холодильного господарств, транспортно-експедиційне обслуговування, орендна і договірна справи, зв'язок з промисловим залізничним транспортом, організація контрольно-ревізійної роботи.

До комерційної експлуатації відноситься також організація перевезень пасажирів і багажу.

Правова основа комерційної експлуатації — Статут залізниць України, а також правила і умови перевезень, видавані в його розвиток Укрзалізницею.

Забезпечення збереження вантажів і прискорення доставки їх з пунктів виробництва в пункти споживання мають важливе народногосподарське значення і є головною задачею комерційної експлуатації.

Перевезення вантажів залізничним транспортом здійснюються в наступних видах сполучень: місцевому — в межах однієї залізниці, прямому — з участю двох і більш залізниць, прямому змішаному — з участю двох і більш видів транспорту (морського, річкового, автомобільного і повітряного). Перевезення в прямому змішаному сполученні виробляються по єдиному перевізному документу, що складається на весь шлях проходження вантажу. Статутом залізниць передбачене залізнично-водне, залізнично-автомобільне, залізнично-водно-автомобільне і інші сполучення. Крім того, вантажі можуть перевозиться в прямому міжнародному сполученні — по одному перевізному документу з участю залізниць двох і більш держав і в прямому змішаному міжнародному залізнично-водному — по одному перевізному документу з участю залізничного і водного транспорту двох і більш держав.

Залежно від кількості вантажу, що пред'являється по одній накладній, перевезення виконуються: дрібними, малотоннажними, повагонними, груповими, і маршрутними відправками.

Дрібною відправкою вважається партія вантажу масою від 20 кг до 5 т і об'ємом не більш 1/3 місткості критого чотиривісного вагону, піввагона або майданчика чотиривісної платформи, в окремих випадках допускається по дозволу начальника станції за рахунок планових норм вантажовідправників дрібна відправка масою 10 т. Малотоннажна відправка — масою від 10 до 20 т і об'ємом не більш половина місткості вагону. Повагонна відправка вимагає окремого вагону. Груповою відправкою вважається партія вантажу, для якої потрібне надання більше одного вагону, але менше маршруту. Для маршрутної відправки надається кількість вагонів, що відповідає нормі маршруту (поїзда) по масі.

Залежно від терміновості доставки вантажу перевозять вантажною, великою і пасажирською швидкістю: вантажна — в звичайних вантажних поїздах; велика — в прискорених вантажних поїздах, що курсують на напрямах, встановлених Укрзалізницею; пасажирська (вантажобагажем) — в багажних вагонах пасажирських поїздів або в поштово-багажних поїздах. Вид швидкості визначає і указує в перевізному документі відправник.

Залежно від способів перевезення, виду тари і конструкції упаковки вантажі підрозділяються на наступні види:

- тарно-штучні. Їх приймають до перевезення і здають одержувачу по кількості місць або штук, вказаному в накладній, або масі, вказаній на вантажних місцях (цінні вантажі);

- навалочні, перевозяться без ліку місць повагонними відправками. У накладній указують масу вантажу (вугілля, руди, добрив, бітуму і ін.), перевозять на відкритому рухомому складі;

- насипні, завантажуванні у вагони без упаковки, насипом (зерно, висівки, комбікорми і ін.). Їх перевозять в критих універсальних або спеціалізованих вагонах;

- наливні, що перевозяться у вагонах-цистернах і бункерних піввагонах і спеціальних контейнерах (нафтопродукти, кислоти, масла, спирти). Перевезення вантажів навалом, насипом і наливанням без тари дрібними і малотоннажними відправками не приймаються.

 


Читайте також:

  1. II. Класифікація видатків та кредитування бюджету.
  2. II. Організація перевезень
  3. II. Організація перевезень
  4. V. Класифікація і внесення поправок
  5. V. Класифікація рахунків
  6. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  7. Автопідприємства вантажних автомобілів
  8. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  9. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  10. Аналітичні процедури внутрішнього аудиту та їх класифікація.
  11. Банківська платіжна картка як засіб розрахунків. Класифікація платіжних карток
  12. Банківський кредит та його класифікація.




Переглядів: 4147

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальні відомості про перевізний процес. | Статут залізниць України – правова основа вантажної і комерційної. роботи.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.